Lillemilla Skrevet 26. juli 2005 #1 Skrevet 26. juli 2005 Hvis et brudepar gifter seg utenlands, men vil ha en feiring sammen med familie og venner når de kommer hjem.... .. Fikser de ny sminke/frisyre og stash og ifører seg brudeklærne? .. Blir det en "vanlig" bryllupsfest med bryllupskake, taler og alt som hører med? Er det noen her som har erfaringer med dette? Klem fra en for øyeblikket uvitende Lillemilla
Annie78 Skrevet 26. juli 2005 #2 Skrevet 26. juli 2005 Aner ikke hvordan det er med dem som gifter seg i utlandet, men min bror giftet seg hemmelig rett før jul. Vi fikk vite det på julaften. De giftet seg sammen med søsteren til min brors kone og hennes mann.Bare de fire visste om bryllupet. I slutten av april ble det bryllupsfest, arrangert av foreldrene og brudeparene selv. De hadde pyntet seg, men ikke i brudekjoler. Det ble grillmat, brød og salat til middag (Var litt over 100 gjester), bryllupskake og kaffe, og dans etterpå. Brudenes far holdt en tale, men ellers var det bare bryllupskaka og gavene som minnet om en bryllupsfest. De danset heller ikke vals. Nå skal det jo sies at de i utgangspunktet giftet seg hemmelig for å slippe alt bryllupsstyret, men etterhvert så de at det hadde vært fint med en fest. Tror det er opp til hver enkelt hva de vil gjøre ut av festen, men jeg som gjest ville syntes det var rart om bruden på en slik fest kom i hvit brudekjole og brudgommen stilte i sjakett/kjole og hvitt. Men bryllupskake og en brudevals hadde bare vært kjekt. Men det er min mening...
Brud i sommer Skrevet 26. juli 2005 #3 Skrevet 26. juli 2005 De jeg har hørt om som har gjort dette har brukt brudekjolen på festen, men ikke nødvendigvis gått til frisør for å få satt opp håret igjen.. De har også hatt en "enklere" fest, for eksempel hagefest (istedetfor tre retters på hotell el.l.)..
Pasha Skrevet 26. juli 2005 #4 Skrevet 26. juli 2005 Jeg og min kjære skal gifte oss i utlandet neste år og vi kommer også til å ha en fest når vi kommer hjem. Da med foreldere, søsken+ følge , besteforeldere og forlovere. Vi kommer til å ha på oss de antrekket vi giftet oss i, men jeg kommer nok ikke til å gå til frisøren for å ordne ordet den dagen. Blir 3 retters middag + kake (men ikke stor kake, med tanke på at vi er så få) skal også ha vals og det som hører med. Om det blir taler og sanger er vel mer opp til gjestene. ..dersom jeg er tøff nok kommer jeg kasnkje til å holde en liten tale for mannen min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå