Gå til innhold

Hva bytter dere ulldressen med?

Anbefalte innlegg

Barnet har alltid pleid å bruke gode ulldresser som mellomlag på høst og vinter. 
Men nå som hun har sluttet med bleie tenker at det sikkert er upraktisk å måtte kle helt av når hun skal på do? De er mye på tur i bhg, og bruker da utedo.

Men jeg synes det er vanskelig å finne god todelt ull mellomlag? Jeg finner jo stort sett bare fleece (hvertfall bukser) og noen stive stikkende ullgensere som ikke virker behagelig. 
Hva kler dete de større barna deres i? Fortsatt ulldress? Fleece? Eller har dere funnet god todelt ull?

Tar gjerne i mot konkrete tips og linker!😃

Anonymkode: 4d3ac...ebd

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1414571-hva-bytter-dere-ulldressen-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Colorwool har kanskje noe? :) 

Her strikker mormoren til dattera mi ullsett, hun har strikket både ulldress og nå som hun ikke bruker bleie bruker hun todelt. 

Hvis ikke noen har noe linker til sånn type ullsett, anbefaler jeg å kanskje finne noen som selger hjemmestrikk? 

Anonymkode: da054...50f

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har alltid pleid å bruke gode ulldresser som mellomlag på høst og vinter. 
Men nå som hun har sluttet med bleie tenker at det sikkert er upraktisk å måtte kle helt av når hun skal på do? De er mye på tur i bhg, og bruker da utedo.

Men jeg synes det er vanskelig å finne god todelt ull mellomlag? Jeg finner jo stort sett bare fleece (hvertfall bukser) og noen stive stikkende ullgensere som ikke virker behagelig. 
Hva kler dete de større barna deres i? Fortsatt ulldress? Fleece? Eller har dere funnet god todelt ull?

Tar gjerne i mot konkrete tips og linker!😃

Nå er jenta mi fremdeles liten, men hun har to ulldresser og et todelt ullfleece sett fra Joha. Er veldig fornøyd med det todelte settet :)

Anonymkode: 99064...007

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De bruker jo hel vinterdress, så ser ikke at det blir noe ekstra bry med hel ulldress. 

Anonymkode: e5914...1ec

Nei, jeg vet jo ikke..Men ser for meg at å måtte kle av seg mellomlaget på overkroppen for å tisse i minusgrader, blir litt kaldt og utrivelig. At det da ville vært bedre med to-delt?🤷🏼‍♀️

Ullfleecen til nøstebarn så jo fin ut! Skal sjekke den nærmere😊

Både safa, janus og ulvang har veldig gode ullbukser til barn. Jeg strikker ullgensre til dem. Men gidder ikke strikke bukser. 

Vi bruker todelt når de slutter med bleie. Er også praktisk fordi det ofte er nok med bare ullgenser i vår landsdel. 

Anonymkode: 078a4...0ee

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...