AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Del Skrevet 7. oktober 2020 Feirer alle halloween? Jeg synes egentlig det er en uting pga budskapet, og den forherligelsen av spøkelser, hekser og skumle ting... Før så var jo det onde ondt (i barnefilmer osv), men nå er det veldig populært og min treåring har allerede begynt å like det. Jeg synes ikke noe om det og vil ikke ha den feiringen.. Er det noen her om ikke er med på slikt? Hva sier dere til barna? Anonymkode: 898c4...058 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg synes det er en bra ting at vi begynner å få et mer nyansert forhold til ting som dette, samt at vi lærer det videre til våre barn. Spøkelser er mennesker som går igjen, ofte fordi de har noe ugjort. Hekser er utøvere av trosretningen wicca. Ingen av disse er "onde". Anonymkode: 2fcaa...62c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Del Skrevet 7. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er en bra ting at vi begynner å få et mer nyansert forhold til ting som dette, samt at vi lærer det videre til våre barn. Spøkelser er mennesker som går igjen, ofte fordi de har noe ugjort. Hekser er utøvere av trosretningen wicca. Ingen av disse er "onde". Anonymkode: 2fcaa...62c Synes det blir dumt å feire det, siden vi ikke har den troen. Er vel lov å si til barna "nei, vi tror ikke det er riktig å feire døde mennesker og hekser"? Anonymkode: 898c4...058 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Del Skrevet 7. oktober 2020 Budskap et budskap. Jeg synes det er en ypperlig mulighet til å få ungene ut på lang tur OG slippe å kjøpe lørdagsgodt på flere uker. For her i området får de MYE 🤩 Anonymkode: e5e98...404 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Del Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Budskap et budskap. Jeg synes det er en ypperlig mulighet til å få ungene ut på lang tur OG slippe å kjøpe lørdagsgodt på flere uker. For her i området får de MYE 🤩 Anonymkode: e5e98...404 Hehehe sant😂 Anonymkode: 898c4...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Del Skrevet 7. oktober 2020 Ja om dere higer etter covid smitte så.. Anonymkode: 8af92...c89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Del Skrevet 7. oktober 2020 Vi feirer ikke Halloween som en religiøs helligdag, men jeg liker å se på det som en mulighet for å være kreativ og aktiv. Alt for å få ungene bort fra skjermene en stund. Anonymkode: 21070...3d7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Del Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi feirer ikke Halloween som en religiøs helligdag, men jeg liker å se på det som en mulighet for å være kreativ og aktiv. Alt for å få ungene bort fra skjermene en stund. Anonymkode: 21070...3d7 Lurer på om vi skal gjøre noe alternativt, feks høstkveld med gresskarpai og lage pynt.. Anonymkode: 898c4...058 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. oktober 2020 #9 Del Skrevet 7. oktober 2020 Feirer ikke Halloween. Ene og alene fordi jeg ikke gidder. Feirer ikke andre høytider eller merkedager heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Del Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Feirer ikke Halloween. Ene og alene fordi jeg ikke gidder. Feirer ikke andre høytider eller merkedager heller. Jeg må bare spørre fordi jeg er nysgjerrig. Har du barn? Hvordan gjør dere det med feiringer som jul og bursdag? Liksom hva sier du til barna? Anonymkode: 898c4...058 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 7. oktober 2020 #11 Del Skrevet 7. oktober 2020 Elsker Halloween! Barna koser seg veldig 🎃❤️ Det er bare så gøy for dem å kle seg ut, dra ut i mørket og få godteri! Det er så spennende og litt skummelt for de små 😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #12 Del Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, Kenelz skrev: Elsker Halloween! Barna koser seg veldig 🎃❤️ Det er bare så gøy for dem å kle seg ut, dra ut i mørket og få godteri! Det er så spennende og litt skummelt for de små 😊 Det er greit for deg at det er litt skummelt for de små? Anonymkode: e27fe...52a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #13 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg har vært fascinert av Halloween siden jeg var barn selv, og alltid elsket spøkelser, hekser, vampyrer osv. (Filmer og bøker etc) Så det er ikke bare barna som er gira på Halloween i vårt hus 😅 Eller, barn liker vel Halloween fordi de får masse godteri da, jeg liker hele stemningen rundt det, og selvom det ikke egentlig er en norsk tradisjon så er jeg glad den har kommet til Norge. Akkurat i år blir det nok litt annerledes «feiring» da. Anonymkode: 8d9e9...33a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #14 Del Skrevet 7. oktober 2020 Ferier ikke halloween fordi jeg vil at barna skal ha gode verdier gjennom livet og ikke være lett mottakelig for ondskap og fristelser som potensielt kan ødelegge livene deres. Skremmende at foreldre syns det er helt greit å lære barna sine at demoner, zombier , djevler , døde og så videre , er gøyt , morsomt og underholdene. Jeg vil hvertfall at barna skal ha helt klare grenser på hva som er ondt og godt , så de ikke blir forvirret senere i livet . Og uansett så er ikke halloween noe norsk tradisjon , men heller ennda en måte å få folk til å bruke penger de egentlig ikke har på tull de egentlig ikke trenger . Fødselsdager, 17 mai og jul holder hvertfall mer enn nok for meg . Anonymkode: d8b95...96c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 7. oktober 2020 #15 Del Skrevet 7. oktober 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feirer alle halloween? Jeg synes egentlig det er en uting pga budskapet, og den forherligelsen av spøkelser, hekser og skumle ting... Før så var jo det onde ondt (i barnefilmer osv), men nå er det veldig populært og min treåring har allerede begynt å like det. Jeg synes ikke noe om det og vil ikke ha den feiringen.. Er det noen her om ikke er med på slikt? Hva sier dere til barna? Anonymkode: 898c4...058 Alle helgens dag er vel egentlig en feiring av helgenene og er en kristen tradisjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. oktober 2020 #16 Del Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg må bare spørre fordi jeg er nysgjerrig. Har du barn? Hvordan gjør dere det med feiringer som jul og bursdag? Liksom hva sier du til barna? Anonymkode: 898c4...058 Ja, voksne barn, de gikk aldri Halloween, men dro vel på et par fester da de ble gamle nok. Og to bonusbarn som nå er tenåringer. Bonusbarna gikk Halloween i nabolaget da de var små, men det tok pappaen seg av. Bursdager feirer bonusbarna hos moren sin. Gaver ordner pappaen i så fall, jeg bruker mye vipps til barna, men aldri i forbindelse med høytider eller bursdager, de får litt her og der av meg. Har vi bonusbarna julaften, har vi alltid reist bort. Feks Paris, Amsterdam osv, bodd på fint hotell og heller kjøpt noe til ungene på turen. Aldri vært hjemme og spist julemiddag og hatt pakker under treet vi aldri har de ti årene jeg har vært sammen med faren deres Da mine barn var yngre, feiret de alltid jul hos pappaen sin, han er stikk motsatt av meg. De siste tjue årene har jeg heller satt inn en større sum til barna mine ved juletider. Kan ikke huske sist jeg kjøpte en gave til noen. Derimot er jeg veldig flink til å sette pris på hverdagene og helgene. Den eneste som har reagert på dette, er svigermor. Men nå har hun forstått at det går an å leve et fullverdig liv for det, sist jul var de med oss til utlandet og likte det veldig godt. Null stress i hele desember! Nå i år er bonusbarna hos mor og da blir det helt som en vanlig helg for oss. Fullstendig uten julestæsj. Men mye lys, både inne og ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #17 Del Skrevet 7. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ferier ikke halloween fordi jeg vil at barna skal ha gode verdier gjennom livet og ikke være lett mottakelig for ondskap og fristelser som potensielt kan ødelegge livene deres. Skremmende at foreldre syns det er helt greit å lære barna sine at demoner, zombier , djevler , døde og så videre , er gøyt , morsomt og underholdene. Jeg vil hvertfall at barna skal ha helt klare grenser på hva som er ondt og godt , så de ikke blir forvirret senere i livet . Og uansett så er ikke halloween noe norsk tradisjon , men heller ennda en måte å få folk til å bruke penger de egentlig ikke har på tull de egentlig ikke trenger . Fødselsdager, 17 mai og jul holder hvertfall mer enn nok for meg . Anonymkode: d8b95...96c Helt enig med deg, jeg føler at vi åpner veldig mye for onde krefter ved å la barna være positiv til det 13 minutter siden, Dævendøtte skrev: Ja, voksne barn, de gikk aldri Halloween, men dro vel på et par fester da de ble gamle nok. Og to bonusbarn som nå er tenåringer. Bonusbarna gikk Halloween i nabolaget da de var små, men det tok pappaen seg av. Bursdager feirer bonusbarna hos moren sin. Gaver ordner pappaen i så fall, jeg bruker mye vipps til barna, men aldri i forbindelse med høytider eller bursdager, de får litt her og der av meg. Har vi bonusbarna julaften, har vi alltid reist bort. Feks Paris, Amsterdam osv, bodd på fint hotell og heller kjøpt noe til ungene på turen. Aldri vært hjemme og spist julemiddag og hatt pakker under treet vi aldri har de ti årene jeg har vært sammen med faren deres Da mine barn var yngre, feiret de alltid jul hos pappaen sin, han er stikk motsatt av meg. De siste tjue årene har jeg heller satt inn en større sum til barna mine ved juletider. Kan ikke huske sist jeg kjøpte en gave til noen. Derimot er jeg veldig flink til å sette pris på hverdagene og helgene. Den eneste som har reagert på dette, er svigermor. Men nå har hun forstått at det går an å leve et fullverdig liv for det, sist jul var de med oss til utlandet og likte det veldig godt. Null stress i hele desember! Nå i år er bonusbarna hos mor og da blir det helt som en vanlig helg for oss. Fullstendig uten julestæsj. Men mye lys, både inne og ute. Herlig ❤️ Blir nok en del ledlys her og rundt desember, vi tar med barnet på noe gøy istede for julefeiring det er mye man kan gjøre Anonymkode: 898c4...058 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #18 Del Skrevet 7. oktober 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ferier ikke halloween fordi jeg vil at barna skal ha gode verdier gjennom livet og ikke være lett mottakelig for ondskap og fristelser som potensielt kan ødelegge livene deres. Skremmende at foreldre syns det er helt greit å lære barna sine at demoner, zombier , djevler , døde og så videre , er gøyt , morsomt og underholdene. Jeg vil hvertfall at barna skal ha helt klare grenser på hva som er ondt og godt , så de ikke blir forvirret senere i livet . Og uansett så er ikke halloween noe norsk tradisjon , men heller ennda en måte å få folk til å bruke penger de egentlig ikke har på tull de egentlig ikke trenger . Fødselsdager, 17 mai og jul holder hvertfall mer enn nok for meg . Anonymkode: d8b95...96c Sånn i tilfelle de møter på zombier og demoner liksom? 😂 Alle liker ikke Halloween, og det skjønner jeg. Men jeg tror barna kan få fine verdier og holdninger selvom de har en dag i året med litt «skummelt» i fokus altså 😉 Betyr ikke at de barna som har feiret Halloween som små ender opp som seriemordere liksom. Anonymkode: 8d9e9...33a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #19 Del Skrevet 7. oktober 2020 Vi feirer ikke halloween. Vi feirer allehelgens og går i kirken. Etterpå setter vi lys ved gravene til familiemedlemmene. Anonymkode: adbcd...8a7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #20 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg har sagt at de gjerne må feire Halloween, men da må de vite hva de feirer, og hvorfor. Det ble ganske stille da de ikke kunne forklare hva det egentlig var de skulle feire. Jul, påske, pinse og Kristi Himmelfartsdag kunne de forklare hvorfor vi feirer, men ikke Halloween. Anonymkode: 54a40...8d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå