Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2005 #1 Skrevet 26. juli 2005 Noen som har prøvd de her? Og hva ligger de på i pris? Hvor mye koster linser sånn egentlig? Bruker briller i ny og ne, men kunne tenkt meg linser, og vil jo ikke gå på det dyreste.
Gjest Violetta Skrevet 26. juli 2005 #2 Skrevet 26. juli 2005 Du bør gå til optiker uansett før du prøver linser, for å få undersøkt hva du trenger og ikke ødelegge øynene dine. Ellers er det jo mange greie steder på nett å bestille linser, det er nevnt et par eksempler i tråden nedenfor her.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2005 #3 Skrevet 26. juli 2005 Dagslinser er vel så vidt jeg vet blant de dyreste. Men om du f.eks. kjøper en eske med 90 dailies linser(1 1/2 mnd forbruk) så kan du jo ha den liggende kjempelenge om du ikke bruker linser hver dag. Men for all del gå til optikeren og test linser først. Har nettopp vært igjennom en periode med store øyenproblemer pga linser jeg ikke tålte, og det unner jeg ingen å oppleve. Heldigvis ble mitt tilfelle oppdaget tidlig da jeg var på en rutinekontroll, så forhør deg hos optiker først.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2005 #4 Skrevet 26. juli 2005 Har vært kunde hos lensway i mange år ,men så i dag at lenses4net.com var billigest. Focus dailies 118 kr for 30 stk. null porto...
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2005 #5 Skrevet 26. juli 2005 Jeg har brukt månedslinser i mange år, men skiftet til Dailies i fjor, og har hatt mye mindre trøbbel med tørre øyne etter det. Litt dyrere, men helt klart verdt det. Jeg kjøper fra lenses4net.com.
Gjest Violetta Skrevet 26. juli 2005 #6 Skrevet 26. juli 2005 Har akkurat startet abonnement på lenses4net jeg, visste ikke at det gikk an en gang. Så utrolig greit å få linser rett hjem i posten!
tommeline Skrevet 26. juli 2005 #8 Skrevet 26. juli 2005 Dere som kjøper linser på nettet, går dere til linsekontroll i tilleg? Er så gammeldags at jeg går til optiker og kjøper og får kontroll samtidig (noe jeg syns er betryggende). Bruker Focus Daylis og er godt fornøyd!
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2005 #10 Skrevet 26. juli 2005 Dere som kjøper linser på nettet, går dere til linsekontroll i tilleg? Er så gammeldags at jeg går til optiker og kjøper og får kontroll samtidig (noe jeg syns er betryggende). Bruker Focus Daylis og er godt fornøyd! ← Kontroll? Ja absolutt. Blir innkalt to ganger i året. Linsene kan du jo kjøpe på nett uansett. Det er akkurat de samme som optikeren din selger.
Gjest Aloha Skrevet 27. juli 2005 #11 Skrevet 27. juli 2005 Jeg har brukt Focus Dailies i flere år, og er veldig fornøyd. Har alltid gått hos optiker, men nå har jeg endelig bestilt på nettet for første gang. På nordiclenses.com kostet de 299,- pr øye for 3 mnd, det var nå en veldig bra pris. 648,- altså, for 3 mnd inkl porto på 50 kr. Så, etter tips fra flere andre her inne, at lenses4net lå på cirka samme pris. Og jeg som har betalt over 900,- pr 3mnd-periode hos optiker.....her er det penger å spare. Selv om det er inkludert kontroll lønner det seg IKKE!
Sjiraffen Skrevet 27. juli 2005 #12 Skrevet 27. juli 2005 jeg brukte månedslinsene til focus og var egentlig fornøyd med dem. Tenkte jeg skulle prøve dagslinsene fordi å se hvordan det var. Jeg opplevde at linsene var mye dårligere, jeg var tørr på øynene hele tiden - og ble fort sliten i øynene/hodet. Hadde ikke dette problemet med månedslinsene, så jeg byttet tilbake. Optikeren sa at noen bare hadde det sånn. Kunne være noe med krumningen eller noe, han visste ikke helt. Så dersom dagslinsene ikke fungerer noe særlig bra, så er det mulig at månedslinser er helt topp da! Det synes i hver fall jeg
Mrs. B Skrevet 27. juli 2005 #13 Skrevet 27. juli 2005 Veldig fornøyd med Focus Dailies. Bestiller fra Nordic Lenses. > www.nordiclenses.com/no
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2005 #14 Skrevet 27. juli 2005 Ja samme pris ,men der må du betale porto det slipper du på lenses4net.com
Mrs. B Skrevet 28. juli 2005 #15 Skrevet 28. juli 2005 På lenses4net må man vel betale toll dersom pakken kommer på over 200 kr. Derfor kan man kun bestille 30-pk esker og disse blir dyrere totalt enn om man kjøper 90-pk esker. Jeg bestiller alltid for et halvt år av gangen (dvs. 4x90pk).
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2005 #16 Skrevet 28. juli 2005 de deler opp pakkene visst det overstiger 200kr.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2005 #17 Skrevet 28. juli 2005 Jeg betaler ca 300 kr for dagslinser pr måned. Dette inkluderer postforsendelse og kontroll hos optiker 2 ganger pr. år. Jeg synes det er tryggest, da det er grønn(?)stær i min familie, og jeg også blir kontrollert for dette.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #18 Skrevet 28. september 2005 Er 230 dyrt i måneden for linser? Så de hadde tilbud på Brilleland, men det er vel på hvert øye, så det blir 460?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #19 Skrevet 28. september 2005 Er 230 dyrt i måneden for linser? Så de hadde tilbud på Brilleland, men det er vel på hvert øye, så det blir 460? ← Det kommer helt an på hvilken type linser det er snakk om. Selv betaler jeg ca 650kr for 3mnd forbruk(2X90 linser) av Focus Dailies Linser.
Rio Skrevet 29. september 2005 #20 Skrevet 29. september 2005 Jeg betaler 338 i mnd hos Brilleland, og da får jeg 120 focus i hver pakke. Jeg kunne nok kjøpt på nettet i stedenfor, for jeg har ikke bruk for så mange linser som jeg får.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå