AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Hvis man bestiller svart kaffe og ikke latte, cappuccino etc. på kafe eller restaurant ute, tilbys det melk og sukker til da? Anonymkode: 16541...665
Leo Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 Hvis man helt konkret bestiller svart kaffe, så sier man jo implisitt at man ikke vil ha verken melk eller sukker og da er det ikke nødvendigvis naturlig å tilby dette heller. Bestiller man bare en kaffe får man som regel spørsmål om man vil ha melk og/eller sukker. Og får man ikke spørsmålet så er det jo bare å spørre om å få. Hvis man da altså vil ha f.eks. melk. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 36 minutter siden, Leo skrev: Hvis man helt konkret bestiller svart kaffe, så sier man jo implisitt at man ikke vil ha verken melk eller sukker og da er det ikke nødvendigvis naturlig å tilby dette heller. Bestiller man bare en kaffe får man som regel spørsmål om man vil ha melk og/eller sukker. Og får man ikke spørsmålet så er det jo bare å spørre om å få. Hvis man da altså vil ha f.eks. melk. Ja det er det er mer korrekt det jeg mener, når man bestiller "en kaffe" og ikke svart kaffe. Anonymkode: 16541...665
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 Noen steder legger alltid ved en sukkerbit og en sånn liten pakke melk eller fløte. Andre har tilsvarende på disken som du kan forsyne deg av. Om du er på en kaffebar så vil du nok få spørsmål når du bestiller, om den skal være svart. Anonymkode: 77ecf...ffc
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 Nei. Bestiller du svart kaffe, er det jo ikke melk i.. Rart å spørre om noen som har bestilt en svart kaffe, vil ha melk i. Anonymkode: b1571...bd5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Bestiller du svart kaffe, er det jo ikke melk i.. Rart å spørre om noen som har bestilt en svart kaffe, vil ha melk i. Anonymkode: b1571...bd5 Hvis du leste innlegg under så ser du at jeg formulerte det feil. Mente ille svart kaffe men "en kaffe" som ikke er latte, mocca osv. Anonymkode: 16541...665
Gjest Villfisker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 Ja, jeg får spørsmålet. Takker alltid nei. Tror det er fordi de skal spørre alle, siden mange vil ha det. Hender ofte at de legger sukkerbiter på en skje, eller en pose med sukker på kaffe fatet også. De kaster jeg.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 På de fleste restauranter spør de om du vil ha noe i kaffen. På mange kafeer pleier det å stå melk og sukker tilgjengelig sammen med bestikk o.l. (ikke nå i koronatiden, da). Kaffebarer har gjerne bare sukker tilgjengelig, ikke melk. Anonymkode: 391c3...7e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå