Gå til innhold

Forhøyet verdier av ca-125 i blodet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag er dagen for CT.. 

Er det noen som vet hvordan dette gjøres? Får man svar med engang eller må man vente..? 

Anonymkode: cd26a...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idag er dagen for CT.. 

Er det noen som vet hvordan dette gjøres? Får man svar med engang eller må man vente..? 

Hei, du får ikke svar med en gang. Bildene skal analyseres så får legen din beskjed. Det går ca 1-2 uker mener jeg. De som tar bildene har ikke lov og si svaret det er legen sin jobb

Anonymkode: 7f766...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, du får ikke svar med en gang. Bildene skal analyseres så får legen din beskjed. Det går ca 1-2 uker mener jeg. De som tar bildene har ikke lov og si svaret det er legen sin jobb

Ok. Håper det ikke tar så lang tid, det blir lenge å vente for å høre om man er alvorlig syk eller ikke..... 

Kan man se endo på CT bildene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Håper det ikke tar så lang tid, det blir lenge å vente for å høre om man er alvorlig syk eller ikke..... 

Kan man se endo på CT bildene?

Hvis det blir oppdaget noe pleier man å få beskjed ganske raskt. Endo kan man se på CT. Jeg har tatt CT m/kontrast for noen måneder siden og da fant man endo mange plasser inkluder på blæren. Vet ikke hvordan det fungerer uten kontrast men skulle tro de ser mye ellers hadde man ikke tatt CT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det blir oppdaget noe pleier man å få beskjed ganske raskt. Endo kan man se på CT. Jeg har tatt CT m/kontrast for noen måneder siden og da fant man endo mange plasser inkluder på blæren. Vet ikke hvordan det fungerer uten kontrast men skulle tro de ser mye ellers hadde man ikke tatt CT

Skal ta kontrastvæske nå snart hjemme. Aner ikke om jeg får i armen også... men håper uansett de kan se hva som er galt. Om det er noe galt.. huffa meg. Dette er så ekkelt syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ta kontrastvæske nå snart hjemme. Aner ikke om jeg får i armen også... men håper uansett de kan se hva som er galt. Om det er noe galt.. huffa meg. Dette er så ekkelt syns jeg. 

Jeg fikk kontrast i armen men kanskje du får anderledes hvis du skal utredes for noe annet. Lå i maskinen i snaut 5 minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk kontrast i armen men kanskje du får anderledes hvis du skal utredes for noe annet. Lå i maskinen i snaut 5 minutter. 

Står i skriver at der skal tas CT av lunger,mage og bekken. Aner ikke hvorfor jeg ikke får kontrast i blodet på sykehuset men må drikke det hjemme. Men men. De har vel sine grunner :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. 
Ville komme med en oppdatering, vet ikke om det er interesse for det men uansett godt å lufte meg. 

De fant ingenting urovekkende på CT,heldigvis! 
Men nå har gynekologen min henvist saken min til Haukeland,kreftavdelingen for å høre hva de ønsker å gjøre. I papirene mine står det at han ønsker feks laparoskopi.. 

Jeg klarer jo virkelig ikke å legge dette fra meg, spesielt ikke når det står «mottaker avdeling for eggstokk/livmorhalskreft» på papirene mine.... grusomt....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdiene hadde gått fra 41 tror jeg til 104.... 

Så jeg blir jo veldig bekymret :( Han har heller ikke bedt meg om å ta ny blodprøve for å sjekke om det var pga mens. Han visste jo jeg hadde mens da han undersøkte meg sist så.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig at du bare har en veldig grundig lege, som ikke ønsker å overse noe mtp kreft.

Jeg kjenner noen som har vært gjennom samme prosess, uten at det var noe galt i det hele tatt. Da hadde personen til og med fått bekreftet kreft, ut fra den blodprøven. Som viste seg å indikere feil :) 

Anonymkode: a1631...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror egentlig at du bare har en veldig grundig lege, som ikke ønsker å overse noe mtp kreft.

Jeg kjenner noen som har vært gjennom samme prosess, uten at det var noe galt i det hele tatt. Da hadde personen til og med fått bekreftet kreft, ut fra den blodprøven. Som viste seg å indikere feil :) 

Anonymkode: a1631...000

Ja jeg håper jo han bare er veldig grundig og ikke vil overse noe :) 

Og jeg syns jo det er forferdelig å bli diagnostisert med kreft kun utifra denne blodprøven 😫 stakkars....! Også er det feil... det må jo være grusomt.. eller ja altså veldig bra at det var feil men grusomt å måtte gå gjennom noe sånt uten grunn! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gjennom dette for noen år siden, med verdier på ca samme nivå som deg. Ble monitorert over et halvt års tid på Radiumhospitalet og verdiene steg og sank litt frem og tilbake. Til slutt fikk jeg en MR, ingenting ble funnet, jeg ble «friskmeldt» og jeg fant aldri ut hva som forårsaket de økte verdiene. 🤷‍♀️

Anonymkode: a4a2c...0ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var gjennom dette for noen år siden, med verdier på ca samme nivå som deg. Ble monitorert over et halvt års tid på Radiumhospitalet og verdiene steg og sank litt frem og tilbake. Til slutt fikk jeg en MR, ingenting ble funnet, jeg ble «friskmeldt» og jeg fant aldri ut hva som forårsaket de økte verdiene. 🤷‍♀️

Anonymkode: a4a2c...0ff

Åå så godt å vite at det kan skje og ikke nødvendigvis trenger å være noe alvorlig.. tusen takk for svaret ditt, det gir meg litt sjelefred :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...