AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg er 50% ufør på grunn av min fysiske helse og kan virkelig ikke jobbe mer hvis jeg skal ha livskvalitet utenom jobb, men problemet er at det nesten aldri utlyses 50% stillinger her jeg bor, og jeg sliter med å finne jobb som mer enn bare tilkallingsvikar. Nå har drømmejobben min lyst ut 100% stilling, men er det i det hele tatt vits i å søke? Anonymkode: a88a8...861
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Kun hvis du har ekstremt gode kvalifikasjoner eller de sliter med å få folk. Ellers er du nok uaktuell. Anonymkode: 3011e...662
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg er helsepersonell og søkte relevante 100% stillinger, som ikke var direkte pleierelatert. Eks på poliklinikker, behandlingshjelpemidler, IT-relatert på sykehus, der det trengtes noen med helsefaglig utdanning. Var på intervju på nesten hver eneste en. Men det ble alltid nei, prøvde å foreslå. Å starte på 50- og øke gradvis til 100 over de neste månedene. Jeg hadde relevant utdanning og erfaring, men det ble dessverre alltid nei, på en arbeidsplass der jeg hadde jobbet i nesten 20 år. Kanskje like greit, det viste seg etterhvert at 30% var maks jeg håndterte, med nød og neppe, og er pr idag 70% ufør. Anonymkode: e2561...58d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 Dette har jeg egen erfaring fra. Jeg ble 50% ufør for noen år siden og har søkt noen 100%-stillinger etterpå. Det har alltid vært stillinger hvor jeg er godt kvalifisert. Jeg har kommet til intervju litt over halvparten av gangene, og jeg har også fått noen jobbtilbud, så det er ikke umulig. Det er ikke bare deg som søker det kommer an på. Det kommer an på mange ting hos arbeidsgiver også. Noen har allerede ansatte som ønsker å gå ned i stilling, og da kan man dele stillinger. Noen steder har man flere godt kvalifiserte søkere som av ulike grunner vil jobbe deltid. Og noen ganger er man åpenbart den aller best egnede søkeren. Når det er sagt hadde jeg langt bedre statistikk både på å bli innkalt til intervjuer og til å få jobbtilbud før jeg ble delvis ufør, så jeg er ikke i tvil om at det er et trangere arbeidsmarked for oss med nedsatt arbeidsevne. Likevel må du ikke la det skremme deg fra å søke. Anonymkode: eb1fe...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 Hvis de utelyset en full stilling, så er det fordi de trenger arbeidskraft i en full stilling. I gen ansetter bare for å være snill... Anonymkode: 9e47f...d84
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 Selvsagt kan du søke, men du bør belage deg på at sjansen for at du får napp er veldig liten. Spesielt dersom du ikke innehar en veldig ettertraktet kompetanse det er vanskelig å få tak i. Anonymkode: f822e...0b1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 Så lenge du er tydelig på at du kun kan jobbe 50% er det ikke noe i veien for å søke. Hvor aktuell du er kommar an på så mye. Kanskje arbeidsgiver har mulighet til å fordele noen av oppgavene på andre i firmaet som ønsker seg større stilling? Anonymkode: f9c36...308
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg fikk jobb tross i at de lyste ut 100%, og jeg sa at jeg kun ville jobbe 50%. Skal sies at de var relativt desperate etter folk, og jeg var den eneste søkeren med den utdanningen de etterlyste. Anonymkode: b9349...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå