AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg støvsuger nesten hver dag og vasker vekk synlige flekker, men jeg er dårlig på å ta skikkelig gulvask, altså å flytte vekk møbler etc for å skrubbe gulvet rent. Det gjør jeg kanskje hvert halvår. Hvor ofte tar dere andre en skikkelig vask av gulvene i huset? Anonymkode: 5e48e...77d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 En gang i kvartalet til en gang i halvåret:) har ikke barn, det har litt å si. Fjerner flekker og støvsuger ofte, men ukentlig gulvvask er ikke noe poeng her. Anonymkode: 60e05...0c3 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 Som deg, to-tre ganger i året. Støvsuger hele huset ordentlig en gang i uka , men tar "utsatte områder" som kjøkken og yttergang oftere. Fjerner også flekker når de dukker opp. Synes vi bruker mer enn nok tid på husarbeid, så kjenner jeg ikke er særlig motivert for å øke hyppigheten på husvask... Anonymkode: 25868...7ee 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg støvsuger nesten hver dag og vasker vekk synlige flekker, men jeg er dårlig på å ta skikkelig gulvask, altså å flytte vekk møbler etc for å skrubbe gulvet rent. Det gjør jeg kanskje hvert halvår. Hvor ofte tar dere andre en skikkelig vask av gulvene i huset? Anonymkode: 5e48e...77d Vasker gulv hver uke, skrubber de da ikke??... Først støvsuger jeg hele huset, deretter vasker jeg med oppvridd mopp med en kork ajax... Jeg flytter ikke store møbler men flytter unna aviskurver og andre småting, flytter spisestolene men ikke bordet. Vasker under sofaen så langt jeg kommer til. Flytter møbler gjør jeg kun til jul. Anonymkode: 660f9...4e0 3
Gjest Villfisker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 (endret) Når jeg tenker meg om, tørrmopper jeg vel mer annenvher dag, men vet jeg burde gjøre det hver dag. Kan også hoppe over det en dag, hvis jeg ser at jeg er tom for tørrmopper, og ikke gidder å gå i butikken. Vask blir ikke så ofte, men gjør det når jeg ser at jeg må. Endret 7. oktober 2020 av Villfisker Fikk tenkt litt
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 Har parkett, én gang i halvåret ca. Jeg bruker tilpasset såpe. Vannet jeg bruker ser ikke møkkete ut i det hele tatt, men jeg vasker over to ganger når jeg først gjør det. Er veldig flink til å ikke bruke sko inne og vibhar heller ikke hund eller utekatt, det hadde vært noe helt annet. Æsj. Anonymkode: 5e787...ab2 1
ekkoet Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 Sjeldent. En gang i kvartalet til annenhver mnd eller ved behov.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 Takk for svar : ) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vasker gulv hver uke, skrubber de da ikke??... Først støvsuger jeg hele huset, deretter vasker jeg med oppvridd mopp med en kork ajax... Jeg flytter ikke store møbler men flytter unna aviskurver og andre småting, flytter spisestolene men ikke bordet. Vasker under sofaen så langt jeg kommer til. Flytter møbler gjør jeg kun til jul. Anonymkode: 660f9...4e0 med skrubbing mener jeg at jeg tar litt hardere i enn å bare dra moppen over gulvene. Ikke at jeg sitter på alle fire og skrubber, litt feil ordvalg der Anonymkode: 5e48e...77d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 Har fått meg robotstøvsuger med moppfunksjon. Hurra! Så her går den ofte, også vasker jeg vanlig over med såpevann og vaskeklut og vaskestav av og til. Stor rent som å dra frem sofa og noen møbler skjer et par ganger i året. Men ikke sånn supervask som folk gjorde i gamledager. Anonymkode: f89ff...90e 1
newman01 Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 Robotstøvsuger 3 ganger i uka. Fjerner flekker med en fuktig klut når de oppdages. Ellers vaskes parketten kanskje etpar-tre ganger i året. Mye barfot i sommerhalvåret, så da må slike spor fjernes. Hvorfor vaske en gang i uka? Fordi foreldrene gjorde det på 80-tallet?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #11 Skrevet 7. oktober 2020 Det kommer jo HELT an på behov. Det er helt forskjellig behov på et enslig voksent menneske, og en familie med tre unger, fire katter og to bikkjer, liksom.. Vi vasker når det trengs, og det er ikke ofte. Vi har ingen dyr, og en unge på 2,5 år. Vi spiser ikke i stuen, da er det grenser for hvor skittent det blir der, liksom.. Så der vaskes gulvet skikkelig kanskje maks en gang i kvartalet. Kjøkkenet vaskes oftere, men igjen, etter behov. Gangen er der det blir skittent fortest, så der vaskes det kanskje en gang i måneden. Soverommene, kanskje en gang i halvåret. Vi har robotstøvsuger, og den tar mye, men altså, skitt som må vaskes vekk kommer det ikke SÅ mye av, når man ikke har dyr, og er flinke til å ha regler om at mat ikke dras omkring i hele huset. Da vi hadde gulpebaby måtte vi jo lokalvaske der det kom gulp støtt og stadig, men ellers? Fint lite. Anonymkode: e9045...d62
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #12 Skrevet 7. oktober 2020 To voksne og en langhåret krøllehund. Skyver vekk møbler og vasker gulvet skikkelig 1-2 ganger i året. Hvor ofte vi tar "vanlig" gulvvask varierer etter årstid. På generelt basis vasker vi gulvet oftere om vinteren, da potene til hunden smøres med fett når det saltes og strøs på veiene. I vinter vasket vi stue- og kjøkkengulv ukentlig, mens nå er det en måneds tid siden sist vi vasket og det er enda ikke noe stort behov for å vaske det (vi vasker flekker når de dukker opp, selvfølgelig). Anonymkode: 3c82a...871
MiniMjau Skrevet 7. oktober 2020 #13 Skrevet 7. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har parkett, én gang i halvåret ca. Jeg bruker tilpasset såpe. Vannet jeg bruker ser ikke møkkete ut i det hele tatt, men jeg vasker over to ganger når jeg først gjør det. Er veldig flink til å ikke bruke sko inne og vibhar heller ikke hund eller utekatt, det hadde vært noe helt annet. Æsj. Anonymkode: 5e787...ab2 Har også parkett i stue/kjøkken. Hvilken spesialsåpe må brukes?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #14 Skrevet 7. oktober 2020 Annen hver uke. Har ikke barn eller dyr. Anonymkode: d4716...8b2
newman01 Skrevet 7. oktober 2020 #15 Skrevet 7. oktober 2020 3 hours ago, MiniMjau said: Har også parkett i stue/kjøkken. Hvilken spesialsåpe må brukes? Woca parkettsåpe er bra. Legger ikke igjen noen hinne på treverket. Det finnes to typer; en for lakkert parkett og laminat, og en for oljet parkett
GammelKaktus Skrevet 7. oktober 2020 #16 Skrevet 7. oktober 2020 Vasker hele leiligheten skikkelig en gang i måneden, med flytting av sofa og tv benk og det hele. Så er det en kvikk vask over i uka og støvsuger ved behov.
Ville91 Skrevet 7. oktober 2020 #17 Skrevet 7. oktober 2020 To voksne, en tenåring og to (inne)katter. Vasker kjøkkengulvet og badegulvet annahver uke, resten av gulvene enda sjeldnere. Men støvsuger hvertfall tre ganger i uka, og fjerner flekker med en gang jeg ser de.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #18 Skrevet 7. oktober 2020 Vasker/mobber lett over gulvene hver 2 uke ish. Støvsuger etter behov. Vi er to voksne så griser ikke så mye akkurat, og har sjeldent besøk heldigvis - så ikke vits å vaske oftere Tar grundig gulvvask et par ganger i året Anonymkode: 2ea93...2d7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #19 Skrevet 7. oktober 2020 Vasker over synelig gulv 1- 2 ganger på 4 veker.. Flytter møbler og liknende veldig sjeldent.... Anonymkode: 09418...f14
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #20 Skrevet 7. oktober 2020 Parkettgulv vaskes ca 2. hver mnd. Bruker Jif Allrent. Godt oppvridd micromopp. Støvsuger ca to ganger i uken. Baderomsgulvet vaskes 1 gang i uken. Anonymkode: 84e80...8f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå