AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #21 Skrevet 7. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når han gjør det, blir det gjerne en " JEG VANT" stemning , på en måte. Da må du bare uppe hans historie da. Se hvordan han reagerer. Håper han er herlig ellers, for vet ikke om jeg hadde orket det der. Anonymkode: dc41a...5a7 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #22 Skrevet 7. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg skal bare gjøre dette hver gang! 😄 Han har det nok fra moren sin regner jeg med, siden hun gjør det. Mobbet ble han ikke. Og jeg har nevnt det til han , men da sier han at hans ting var jo bedre / verre, og må snakkes om det også. Prøver å si at kan ikke jeg snakke ferdig og fortelle først? Jojo, neste gang! Men det blir jo ikke slik neste gang. Tror ikke han gjør det a empati, alle snakker vel om sine egne opplevelser litt for å vise at man forstår hva den andre går gjennom, gjerne i en lenger samtale. Når han gjør det, blir det gjerne en " JEG VANT" stemning , på en måte. TS Anonymkode: b5dcf...c18 Dette er jo rarere... At du faktisk har gjort han oppmerksom på det og han fortsetter! I tillegg argumenterer han for at det er riktig å gjøre? 😳 Dersom jeg hadde blitt gjort oppmerksom på at jeg var sånn/gjorde dette hadde jeg blitt flau og i alle fall blitt veldig obs på å prøve å være bevisst slik at jeg kunne unngå det... Lite sjarmerende egenskap å ha det der 😬 Han høres ut som en kverulant. Anonymkode: fd4eb...200 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #23 Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da må du bare uppe hans historie da. Se hvordan han reagerer. Håper han er herlig ellers, for vet ikke om jeg hadde orket det der. Anonymkode: dc41a...5a7 Herlig ellers ja 7 minutter siden, AnonymBruker said: Men visste du ikke om dette før du giftet deg? Anonymkode: a6820...051 Han gjorde det vel før vi giftet oss, kanskje et par ganger, ikke noe jeg la merke til som en personlighets-feil akkurat! Vi har nå vært gift i 5 år, og de siste 2-3 årene har det blitt verre og verre. TS Anonymkode: b5dcf...c18
Anjonym Skrevet 7. oktober 2020 #24 Skrevet 7. oktober 2020 13 minutter siden, OPIgirl said: Enig med deg. Trist med denne utvanningen av det norske språk. Ikke minst irriterende. Ok, OPI "GIRL" 😂 14
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #25 Skrevet 7. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må kanskje bli en høyner. Anonymkode: 82be1...276 Høyner er en grei oversettelse. Men til tema igjen: jeg synes ideen med å toppe det selv er veldig god. Kanskje set får han til å se hvor idiotisk det er. Speiling er en fin ting! Anonymkode: 27e26...e72 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #26 Skrevet 7. oktober 2020 1 hour ago, OPIgirl said: Enig med deg. Trist med denne utvanningen av det norske språk. Ikke minst irriterende. hahahahahha.... det var dagens "OPIgirl" 😂 ......noe med stein i glasshus... and all that... 👌 Anonymkode: f5a59...2d8 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #27 Skrevet 7. oktober 2020 Hei Ts. Disse voksne menneskene oppfører seg som barn. Det er bare barn som svarer ett annet barn på den måten fordi de alltid skal være best på alt. Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre med dette. Tipper på at det ikke endrer seg selv om du sier noe. Dette er voksne mennesker som har goldt på sånn i mange år. Så da har du to alternativer. Enten å svelge det eller å slutte å fortelle dem noe som helst. Jeg har en venninne som kanskje ikke alltid skal si hun har hatt det bedre eller verre men hun skal alltid skryte av alt. På jobben hennes er hun den beste og flinkeste. Starter hun på ett kurs er hun den flinkeste på kurset. Barna hennes er best på alt. Hun er den flinkeste i trafikken. Hun er så smart fordi hun fant noe sååå billig på salg. Hun er det flinkeste på gruppetimen på trening og lista fortsetter.... Noen mennesker bare er sånn her. Da er det opp til oss andre å avgjøre om vi vil ha dem rundt oss eller rett å slett skyve oss unna disse menneskene. Anonymkode: 1ffab...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #28 Skrevet 7. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: hahahahahha.... det var dagens "OPIgirl" 😂 ......noe med stein i glasshus... and all that... 👌 Anonymkode: f5a59...2d8 Litt forskjell på noe man kaller seg på internett og blande engelske ord og uttrykk inn i norske setninger, synes du ikke? Anonymkode: 27e26...e72 1
SoWhat? Skrevet 7. oktober 2020 #29 Skrevet 7. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen aning , derfor jeg brukte det på engelsk TS. Anonymkode: b5dcf...c18 Fra ei som ikke vokste opp med norsk. Det heter " å overgå" Værsågod! 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #30 Skrevet 7. oktober 2020 Vet du hva, det der hadde jeg ikke orket. Jeg har en hel svigerfamilie som er slik, og jeg blir så lei. Det er sånn at jeg har sluttet å snakke med de utenom når vi treffes. Har tenkt på det en del de siste årene hvorfor jeg snakker så lite med de, men jeg har funnet ut at det må være den egenskapen der. Her er eksempler fra mine i år: Jeg "nå når jeg er forkjølet og jobber 100% med to små barn synes jeg hverdagen er ekstra slitsom" Person 1: "jeg er konstant utslitt hele tiden, jeg har aldri energi. " (også en småbarnsmor) Situasjon 2: Jeg:"skulle ønske ungene sluttet å stå opp 05.30, det er for tidlig for meg." Person 2:" jeg står opp 05 hver dag." (Dette er en person som ikke har barn og som ikke pendler og har en standard kontorjobb som ikke trenger å stå opp 05) Det er jo ikke det at jeg trenger sympati, men jeg trenger ikke å få den der :"ja, jeg har det enda verre" hele tiden. Spent på om du får noe god løsning på det, jeg har ikke fått det til. Anonymkode: b2d08...8fa 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #31 Skrevet 7. oktober 2020 Kan du starte med å spør hvordan han har det, og når han har fortalt så tar du ditt etterpå? Da blir det fryktelig unaturlig å komme med etterinformasjon. Anonymkode: 808a6...f55 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #32 Skrevet 7. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Litt forskjell på noe man kaller seg på internett og blande engelske ord og uttrykk inn i norske setninger, synes du ikke? Anonymkode: 27e26...e72 hehe, bevares. Nei, det synes jeg ikke. Morsmålet mitt er forøvrig engelsk, og titt og ofte mangler det norske språk ord og begrep for en del ting. Og mange av ordene som man kaller for norske er i realiteten engelske (også en del tyske, spanske, franske, osv). Hvor tror du ordet stol kommer fra? eller scene? Kaffe? Cafe? Te? lunch? shampoo? serum? osv osv Anonymkode: f5a59...2d8 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #33 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hehe, bevares. Nei, det synes jeg ikke. Morsmålet mitt er forøvrig engelsk, og titt og ofte mangler det norske språk ord og begrep for en del ting. Og mange av ordene som man kaller for norske er i realiteten engelske (også en del tyske, spanske, franske, osv). Hvor tror du ordet stol kommer fra? eller scene? Kaffe? Cafe? Te? lunch? shampoo? serum? osv osv Anonymkode: f5a59...2d8 Dette er ord som er brukt lenge og er så innarbeidet i det norske språket, så det blir en annen ting. Det heter forresten sjampo nå. Anonymkode: 27e26...e72 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #34 Skrevet 7. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ord som er brukt lenge og er så innarbeidet i det norske språket, så det blir en annen ting. Det heter forresten sjampo nå. Anonymkode: 27e26...e72 Nå får dere gi dere her. Anonymkode: dc41a...5a7 3
Gjest EmKay Skrevet 7. oktober 2020 #35 Skrevet 7. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er «one upper» på norsk? ( som tross alt er språket bi bruker...) Anonymkode: 27e26...e72 Vi kaller det å toppe noen. 🙈
Anjonym Skrevet 7. oktober 2020 #36 Skrevet 7. oktober 2020 59 minutter siden, EmKay said: Vi kaller det å toppe noen. 🙈 "Min mann topper meg" 😅 Får nok en annen mening også 😉 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #37 Skrevet 7. oktober 2020 1 time siden, SoWhat? skrev: Fra ei som ikke vokste opp med norsk. Det heter " å overgå" Værsågod! Sanna, er det deg? Anonymkode: 8cc5b...465 1
Gjest Dacini Skrevet 7. oktober 2020 #38 Skrevet 7. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min er en "one upper" og det har begynt å bli så syyyykt slitsomt! Svigermor er også slik, er nok der han har det fra! Når jeg har hodepine, har han hatt det i 3 dager. Når jeg har vondt i benet, nei da vrikket han foten i trappa! ( Hvorfor nevnte han ikke det før jeg sa min ting? Hm!? ) Når jeg har hatt en bra dag på jobb, var hans bedre, og sjefen spanderte øl til lunsj. Da jeg fortalte svigermor at min venninne hadde brukket benet i en ulykke, så la hun ut om at det var ingenting, for søsteren hennes var sykesøster i Midt-Østen og fikk leggen eksplodert av i en bombe for 20-ish år siden. Altså.... Det blir ikke samtaler ut av noe lenger , det blir bare "Min ting er verre/bedre enn din, så dette trenger vi ikke snakke om " Aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til det lenger! 😂 Anonymkode: b5dcf...c18 Svar på samme måte. Høyne hans opplevelse når han høyner din. Det samme med svigers. Så kan du se hvem som gir seg først. Husk at her er det lov å juge i forskningens navn 😉 -dacini-
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #39 Skrevet 7. oktober 2020 Virker som han er preget av svigermor. Svært selvsentrert eller mangel på sosial intelligens. Om man er empatisk er det naturlig å sette seg selv til side og lytte til partner/venner, ikke inkludere seg selv til enhver tid. I noen situasjoner er det fint å vise forståelse ved å fortelle om lignende opplevelser, men ikke når det kommer til eksemplene du nevner. Rett og slett slitsomt og frekt. Har en venninne som er sånn. Jeg tror det kommer av lite sosialisering, slik at den sosiale intelligensen er svekket. Hun var ikke "slik" for noen år siden. Anonymkode: ea8e4...9b7 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #40 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg lurer på hvordan mannen din er ellers? Anonymkode: 27e26...e72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå