Gå til innhold

Positiv digital men brunt utflod :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk svake tester 12 og 13dpo. I dag på IKM fikk jeg positiv digital. Jubelen var kort da jeg fikk litt brunlig utflod 😕 

Noen som har hatt lignende og fortsatt hvert gravid? Syns er rart testene var sterkere i dag hvis det skulle være kjemisk.

Anonymkode: 296b2...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ❤️ I mine to erfaringer med graviditet har brunt og rødt aldri vært positivt. Ene gangen fikk jeg til og med mensen og jeg trodde graviditet var utelukket, men endte i en SA. Andre gangen var det en tom fostersekk. Ingen gikk lenger enn til uke 7. MEN, jeg har lest og hørt om mange som har blødd og spottet gjennom første trimester. Jeg ville ha fortsatt og testet en ukes tid. Det er dessverre ikke så mye mer du kan gjøre så tidlig. Dersom det er en kjemisk, vil testene bli svakere etterhvert. Er det en tom fostersekk, vil testene bare bli sterkere, men symptomene dine vil kanskje være fraværende.

Vær tålmodig og prøv å vær positiv ❤️ Ønsker deg masse lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde brunlig utflod en del ganger i mitt svangerskap. Svangerskapet gikk likevel helt fint og har i dag en 2- åring. 

jeg testet dog ikke så tidlig som deg.. testet ca 6 dager etter IKM.. og ca en uke etter der igjen rundt 6+0 eller 6 + 1 eller 2, så kom det første brunlige utfloden som etterhvert også ble friskt blod. Blødde aldri koagler og det var aldri smertefullt. Husker jeg kom meg raskt til gynekologen og jeg var forberedt på det verste.. Gyn Tok innvendig ul og man kunne se et bankende hjerte. Hun var likevel tydelig på at dette kunne gå begge veier men forstod det som at det ikke var de blødningene i seg selv men heller det at veldig vanlig å miste. Hun klarte heller ikke se hvorfor jeg blødde. Husker hun sa at veldig mange blør litt i starten av svangerskap uten at det betyr abort og at det generelt var mer alvorlig dersom man blør på et senere tidspunkt i svangeskapet . 

Det roet seg men etter et par uker kom blødningene igjen- , denne gangen kraftigere. Dro til GU igjen. Embryoet hadde vokst helt fint og hjertet slo men gyn kunne se at årsaken til blødningen var et hematom i livmoren. Dette kan visstnok forårsake abort dersom hematomet ligger feil men hos meg skulle det ikke være av betydning. De neste dagene blødde jeg endel men så ikke mer av svangerskapet heldigvis.  Gyn rådet meg dog til å ta det mest mulig med ro, og ligge mye. Ikke løfte , ikke trene osv. Det gjorde jeg - var sykemeldt noen uker og tror at dette også gjorde at spiren klorte seg fast. 

resten av svangerskapet gikk fint uten blødninger og jeg var i topp form og sto i jobb til dagen jeg ut i perm. 

Så kort sagt: det kan gå begge veier. Da jeg var i din situasjon saumfarte jeg nettet og husker jeg leste at med blødninger så tidlig var det 50/50 sjanse. Men at abort -blødninger ofte øker, blir klumpete og med smerter.

Ønsker deg lykke til. dette var bare min historie 

Anonymkode: 16f56...e58

Skrevet

Jeg har hatt brun utflod og etter hvert litt rødt blod rundt den tiden jeg ventet mensen i begge de to svangerskapene som gikk bra. Det kan være et dårlig tegn, men det er ikke alltid det. 

Anonymkode: 845fe...467

Skrevet

Takk dere som har delt deres erfaring :)

Oppdatering/TMI:

Har ennå ikke hatt noen tegn til mer brunlig utflod. Det som kom ut var veldig lite. Var bittelitt på papiret. Knapt en dråpe tror jeg. Blandet med litt sånn kremete klar utflod. Så ut som gammelt blod. Er noen timer siden. Og foreløpig er det kun klar kremete utflod som kommer. Ingen smerter annet enn at jeg føler en svie nedentil både på høyre og venstre side. 

Men merker det hele er veldig ubehagelig. Jeg løper på do relativt ofte for å sjekke 😕 og hvis jeg skal være ærlig med meg selv så tror jeg faktisk det går mot en kjemisk graviditet.  

Anonymkode: 296b2...9c5

Skrevet

I mine 3 svangerskap har jeg hatt brunlig utflod/spotting ved ikm, og flere ganger utover i svangerskapene. Og det har gått fint hver gang. Jeg får lettblødende slimhinner når jeg er gravid, så bare et skikkelig nys, sex og stress kunne gjøre at et blodkar sprakk og da fikk litt brunt (og noen ganger rosa) i utfloden. 

Anonymkode: a06a4...776

Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd. 

Ja greit å ha litt is i magen men det gjelder jo egentlig alle som er såpass tidlig. Virker som et godt tegn at blødningen ikke har tatt seg opp og at du ikke har smerter. Tvi tvi

Anonymkode: 16f56...e58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...