Gå til innhold

Hva gjør/gjorde du: fullamming, delamming eller mme

Hva gjør/gjorde du: fullamming, delamming eller mme?  

27 stemmer

1. 1. Hva gjør/gjorde du de første mnd (før fast føde)?

• Fullamming
      16
    • Delamming
      6
    • Mme
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullpumping inngår i fullamming. Jeg delammer. Hva med deg?

Anonymkode: 293e0...53b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullammet i 13 måneder. Så faset det seg sakte ut av seg selv når jeg begynte i jobb (og måtte reise bort med jobb flere ganger). 

Anonymkode: 9792a...fd6

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullammet i 13 måneder. Så faset det seg sakte ut av seg selv når jeg begynte i jobb (og måtte reise bort med jobb flere ganger). 

Fullammet du i 13 måneder? Altså ingen fast føde? Det er ikke anbefalt å fullammet mer enn 6 måneder.

Anonymkode: 9f2c4...e93

Skrevet

Delamming, måtte dessverre spe på med mme siden jeg ikke fikk nok melk. Ammet, pumpet og ga både mm og mme på hjelpebryst første månedene, senere på flaske. Men delammet i 18 måneder.

Anonymkode: cb9ca...313

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fullammet du i 13 måneder? Altså ingen fast føde? Det er ikke anbefalt å fullammet mer enn 6 måneder.

Anonymkode: 9f2c4...e93

Haha! Nei, leste fullamming som en motsetning til å gi morsmelkerstatning. 

Begynte med fast føde i henhold til standarder osv., men ga kun morsmelk i den perioden det var aktuelt. Har aldri vært borte i morsmelkerstatning overhodet.

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Nei, leste fullamming som en motsetning til å gi morsmelkerstatning. 

Begynte med fast føde i henhold til standarder osv., men ga kun morsmelk i den perioden det var aktuelt. Har aldri vært borte i morsmelkerstatning overhodet.

Så fint at du måtte presisere det så veldig, høres på deg ut som at MME er gift.

Anonymkode: 36bf0...e44

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så fint at du måtte presisere det så veldig, høres på deg ut som at MME er gift.

Anonymkode: 36bf0...e44

Ai, ai. Piggene ute.

Nei, var mest for å utdype hvorfor jeg brukte "fullamming"-begrepet feil, jeg forbandt det med fravær av MME.

Ikke meningen å tråkke noen på tærne, jeg synes da folk må gjøre det som passer dem best.

• Liker 1
Skrevet

Første fullammet jeg.

Andre barnet ble født prematurt og ble av ulike grunner mme-barn. 

Anonymkode: 2ffee...d7f

Skrevet

Kom nesten ikke melk, ungen ble tynnere og tynnere, så det ble mest mme. 

Anonymkode: e53ce...0af

• Liker 1
Skrevet

Fullammet til 4 mnd, da begynte vi med smaksprøver. Hadde så en runde med fullamming igjen fra 7-8 mnd da jeg ikke fikk i han noe annet enn melk den perioden 🤯🤷🏽‍♀️ Nå er han 11 mnd og vi har akkurat kuttet ut ammingen helt :) 

Skrevet

Fikk aldri melk, så begge mine har overlevd takket være mme.

Anonymkode: d34b6...7b2

• Liker 2
Skrevet

Fullammet i 10,5 måneder (prøvde hardt å få i han fast føde fra 6 mnd alder, ingenting, inkludert at jeg var innlagt på sykehus uten ham, fikk han til å spise eller drikke mer enn ubetydelige mengder før det 🙈

Anonymkode: 47745...82e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...