AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 I går var den ene ulldressen til barnet mitt borte, trodde jeg. Hun som var der kunne ikke si noe om hvor den var. Under levering i dag spurte jeg en annen ansatt, og hun leverte meg ulldressen som hang på plassen til ett annet barn og sa «Kari (2 år) måtte låne ulldressen til din datter, hun hadde glemt sin». Dressen var nedgriset med inntørket prim, syltetøy og annet Kari hadde spist. Og noe som lignet plastelina. Mitt barn spiser ikke det pålegget. Jeg er fly forbanna nå, dette var en dyr ulldress, som jeg kjøpte hovedsaklig fordi barnehagen krevde ulldress på høsten. De lånte den vekk til ett annet barn uten å spørre meg eller foreldrene til det andre barnet. Og nå er den helt ødelagt. Hvem har ansvaret? Jeg hadde ikke tid til å ta opp dette fordi jeg måtte skynde meg på jobb. Hvem har ansvaret for dressen? Anonymkode: 7cf76...e60 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 7. oktober 2020 Slapp av, vask den du. Er slike som deg som skaper en håpløs verden. Anonymkode: 519b6...c54 158
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg forstår at du er irritert men det er du selv som har ansvaret for ulldressen og ikke barnehagen. Du velger selv å sende med en dyr ulldress du ikke har råd til å miste og derav konsekvensene. Anonymkode: b9ecc...a20 83
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 Plastelina er ikke pålegg.... neste gang finner du kanskje en ulldress som ikke er like dyr. Så kan du bruke den dyre dressen hjemme der du er sikker på at du har kontroll på den hele tiden. Anonymkode: 91b0b...c37 35
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 Det er null problem at de låner i barnehagen, men jeg tenker at det er uting at de spiser i en lånt ulldress. Da kunne de hatt en bomullstrøye over. Men det er jo vanlig å ha klær man ikke er redd for i barnehagen.. Anonymkode: c04b0...2b8 33
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 Skjønner at du er sint, jeg synes heller ikke det er greit at andre barn lånet mitt barns klær. Du må nok anse ulldressen for tapt, de kommer nok aldri til å erstatte den. Men, jeg ville tatt opp med barnehagen at heretter skal ikke klærne lånes ut. Anonymkode: d8236...6d9 25
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at du er irritert men det er du selv som har ansvaret for ulldressen og ikke barnehagen. Du velger selv å sende med en dyr ulldress du ikke har råd til å miste og derav konsekvensene. Anonymkode: b9ecc...a20 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Plastelina er ikke pålegg.... neste gang finner du kanskje en ulldress som ikke er like dyr. Så kan du bruke den dyre dressen hjemme der du er sikker på at du har kontroll på den hele tiden. Anonymkode: 91b0b...c37 Hvor finner man en tykk ulldress som koster mindre enn 699kr?! Det er mye penger for meg som er alenemor. Og jeg kjøpte den kun for å holde mitt eget barn varm og fordi barnehagen krevde det. Det er helt uhørt å låne klær av andre uten å spørre først?! Det verste var at mitt eget barn gikk i fleecedress hele gårsdagen, ble til og medvite fordi ulldressen var lånt til Kari. Jeg klandrer ikke barnet her, men de voksne i barnehagen. Anonymkode: 7cf76...e60 78
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjønner at du er sint, jeg synes heller ikke det er greit at andre barn lånet mitt barns klær. Du må nok anse ulldressen for tapt, de kommer nok aldri til å erstatte den. Men, jeg ville tatt opp med barnehagen at heretter skal ikke klærne lånes ut. Anonymkode: d8236...6d9 Dette sa jeg ifra om for 3 måneder siden da mitt barn startet i barnehagen. Allerede da ble tøyet lånt bort. Men de ansatte bryr seg ikke om det. Anonymkode: 7cf76...e60 9
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er null problem at de låner i barnehagen, men jeg tenker at det er uting at de spiser i en lånt ulldress. Da kunne de hatt en bomullstrøye over. Men det er jo vanlig å ha klær man ikke er redd for i barnehagen.. Anonymkode: c04b0...2b8 Enig at man ikke skal ha klær man er redd for i barnehagen. Men ulldresser er dyre plagg, de finnes ikke billig. Og på det tidspunktet hadde jeg ikke muligheten til å vente på tilbud heller, da barnehagen sa at barnet må ha ull. Anonymkode: 7cf76...e60 27
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 7. oktober 2020 Uakseptabelt av barnehagen å låne bort klær uten samtykke. Det skal ikke gå ut over deg og ditt barn at andre foreldre ikke klarer å ta ansvar. Barnehagen får heller ha noen låneklær selv, eller så må de barna det gjelder være inne hvis de ikke har med nødvendig tøy. Ta det opp med styrer. Det at dette har skjedd flere ganger viser at de ansatte ikke har respekt for deg. Anonymkode: cb682...feb 78
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 Populært innlegg #11 Skrevet 7. oktober 2020 Ped. leder her; Blir overrasket over hvor mange som mener dette er greit. Jeg har aldri tatt klær fra et barn, slik at et annet barn kunne bruke det. Det er rett og slett ikke innafor! Det er da ikke ditt problem at andre foreldre er sløve. Synes du har god grunn til å bli irritert over dette. Hvis et barn mangler noe, så ringer jeg til foreldrene det gjelder, og ber de komme med passende klær. At de i tillegg lot barnet spise med ulldressen på, høres helt bak mål ut! Virker som tafatte barnehageansatte spør du meg! Anonymkode: 9de83...46e 178
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 Populært innlegg #12 Skrevet 7. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at du er irritert men det er du selv som har ansvaret for ulldressen og ikke barnehagen. Du velger selv å sende med en dyr ulldress du ikke har råd til å miste og derav konsekvensene. Anonymkode: b9ecc...a20 Hva faen? Jeg forventer st jeg kan sende med dyre gode klør til mitt eget barn, og at disse klærne da kun brukes, og potensielt ødelegges, av MITT barn. Har ikke Kari med ulldress får de ringe foreldrene hennes og kreve at de får levert passe de klær eller kommet og henter barnet sitt. Ærlig talt! 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er null problem at de låner i barnehagen, men jeg tenker at det er uting at de spiser i en lånt ulldress. Da kunne de hatt en bomullstrøye over. Men det er jo vanlig å ha klær man ikke er redd for i barnehagen.. Anonymkode: c04b0...2b8 Det er absolutt ikke null problem. Ts, du har all rett til å være rasende. Jeg hadde spurt barnehagen om de tenker å erstatte dressen, eller om de tenker Karis foreldre skal gjøre det (ingen av delene kommer til å skje selvsagt). Hadde krevd at de skriver avvik på at de lot ditt barn gå i en kjip fleecedress fordi de valgte å gi hennes gode ulldress til et annet barn, og si at for fremtiden skal du ha deg frabedt at de bruker noe av ditt barn sitt utstyr på andre barn. Anonymkode: 5be0d...c18 66
Bokdamen Skrevet 7. oktober 2020 #13 Skrevet 7. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ped. leder her; Blir overrasket over hvor mange som mener dette er greit. Jeg har aldri tatt klær fra et barn, slik at et annet barn kunne bruke det. Det er rett og slett ikke innafor! Det er da ikke ditt problem at andre foreldre er sløve. Synes du har god grunn til å bli irritert over dette. Hvis et barn mangler noe, så ringer jeg til foreldrene det gjelder, og ber de komme med passende klær. At de i tillegg lot barnet spise med ulldressen på, høres helt bak mål ut! Virker som tafatte barnehageansatte spør du meg! Anonymkode: 9de83...46e Helt enig! Og TS: anbefaler å sjekke ut «kjøp og salg av ullklær» på Facebook, Finn eller Tise. Jeg synes også ulldresser er fryktelig dyre og har kjøpt brukt det vi ikke har vært heldig og fått låne/arve 17
Lacy Skrevet 7. oktober 2020 #14 Skrevet 7. oktober 2020 Be samarbeidsutvalget ta dette opp med bhg. De kan, som de fleste andre barnehager ha en kurv med ekstra klær. Denne burde man kunne finansiere med klær donert fra foreldrene. Ift ditt barns ulldress syns jeg dette er veldig respektløst. Og særlig at de tilogmed har latt barnet spise i den. Jeg syns egentlig faktisk at de burde erstatte den.. Jeg hadde slitt med å si det til bhg selv da 😝 26
Gjest Albbas Skrevet 7. oktober 2020 #15 Skrevet 7. oktober 2020 Det må du jo bare gi beskjed om, overhodet ikke greit. Kan skjønne at de i nøden av og til må låne noe, men da må det være snakk om enkle plagg som tåler en god vask, en utvaska body for eksempel. Barnehagen bør også ha noe i reserve liggende (spør de foreldrene om å få reserveklær er det garantert noen som har!). Å låne vekk en ULLdress er ikke ok. At man ikke skal ha klær man er redd for i barnehagen...?? Alle ullklærne vi har er plagg vi er "redd" for, det er klær farmor har strikket med formål om barnehagebruk, og det er jo i barnehagen de trengs! Blir de ødelagt så skal det være av mitt eget barn, ikke av noen andres.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #16 Skrevet 7. oktober 2020 Selvfølgelig ikke greit å låne uten å spørre, og attpåtil være så uforsiktig. Det hadde jeg tatt opp med styrer i barnehagen og krevd at barnehagen kjøpte inn lånetøy for å bruke i sånne tilfeller. Men dressen er vel ikke ødelagt? Gallesåpe tar omtrent alt av flekker på ull. Jeg har fått vekk både penn, tusj og inntørket mat med gallesåpe 🙂 Ellers anbefaler jeg å kjøpe brukt ull eller strikke selv til bruk i barnehagen. Ikke kjøp dyre klær du er redd for. Anonymkode: 284a1...5af 12
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #17 Skrevet 7. oktober 2020 Skjønner at du reagerer litt på dette, og jeg ville tatt det opp med leder i barnehagen. Men, ingen her skriver noe om at det er rimelig å ha omtanke også for andre barn i barnehagen. En ullldress er dessuten ikke ødelagt selv om den har flekker, den varmer likevel. Ts skriver at hun har gitt beskjed om at hennes klær ikke skal lånes ut, og hun kjøper klær for at hennes barn skal ha det varmt. Foreldre som tydelig kun tenker på eget barn er kanskje ikke de mest populære foreldrene i barnehagen? Særlig som alenemor er det muligens lett å tenke bare sitt barn, siden man kun er en forelder. Men det er vel rimelig at alle foreldrene tenker på alle barna? Neste gang: kjøp dress på tilbud eller brukt. Anonymkode: 452c6...990 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #18 Skrevet 7. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Det er null problem at de låner i barnehagen, men jeg tenker at det er uting at de spiser i en lånt ulldress. Da kunne de hatt en bomullstrøye over. Men det er jo vanlig å ha klær man ikke er redd for i barnehagen.. Anonymkode: c04b0...2b8 Jeg irriterer meg over klær som blir ødelagt i barnehagen pga av ubetenksomhet av de ansatte selv om det ikke er dyre klær. Bruk og kast er like ødeleggende for miljøet selv om jeg ikke var redd for plaggene.. At et annet barn hadde lånt ullklær av barnet mitt er greit en sjelden gang, men da får de ta av den dressen dør de skal spise eller male. Ulldress er uansett for varmt inne. Spiser de ute, får de ha på dress utenpå. Anonymkode: ab354...d80 9
Gjest BethD Skrevet 7. oktober 2020 #19 Skrevet 7. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ped. leder her; Blir overrasket over hvor mange som mener dette er greit. Jeg har aldri tatt klær fra et barn, slik at et annet barn kunne bruke det. Det er rett og slett ikke innafor! Det er da ikke ditt problem at andre foreldre er sløve. Synes du har god grunn til å bli irritert over dette. Hvis et barn mangler noe, så ringer jeg til foreldrene det gjelder, og ber de komme med passende klær. At de i tillegg lot barnet spise med ulldressen på, høres helt bak mål ut! Virker som tafatte barnehageansatte spør du meg! Anonymkode: 9de83...46e Fagarbeider her og helt enig! Det er aldri et tema engang å låne andre barn sine klær! Dette er IKKE greit!
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #20 Skrevet 7. oktober 2020 Den ene gangen jeg glemte å ta med reserveklær i bhg så fikk jeg beskjed av styrer om å komme med klær (midt i arbeidstiden) eller hente ungen. Det har aldri skjedd igjen. De låner ikke bort klær og det syns jeg er fint. Jeg hadde nok blitt forbannet selv hvis bhg plutselig låner bort barnets klær. Anonymkode: cdba1...9ad 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå