Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en litt for sjenert jente som snart skal føde. I det siste har jeg begynt å grue meg for flere ting under fødsel, men spesielt sånne kleine ting som kanskje ikke alle gjør, som å bæsje på seg under fødselen eller å prompe masse???  Jeg blir flau bare av tanken, men jeg forstår selvsagt at jordmødre ikke bryr seg om dette. Er dette vanlig? Klarte du å slippe alle hemninger og ikke bry deg om noe? Kanskje jeg har så vondt at jeg ikke får med meg noe som skjer😅😬

Anonymkode: 8c3a0...be3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en litt for sjenert jente som snart skal føde. I det siste har jeg begynt å grue meg for flere ting under fødsel, men spesielt sånne kleine ting som kanskje ikke alle gjør, som å bæsje på seg under fødselen eller å prompe masse???  Jeg blir flau bare av tanken, men jeg forstår selvsagt at jordmødre ikke bryr seg om dette. Er dette vanlig? Klarte du å slippe alle hemninger og ikke bry deg om noe? Kanskje jeg har så vondt at jeg ikke får med meg noe som skjer😅😬

Yup!

• Liker 44
Skrevet

Glemt 5 sekunder etterpå 

Anonymkode: c9d92...35e

• Liker 10
Skrevet

Siste setning er helt on point!

Hele du er så opptatt i prosessen av å få et nytt menneske ut i verden at ingenting føles kleint 🤷🏼‍♀️ ... Jeg har normalt veldig sterke intimgrenser og all verdens hemninger overfor andre mennesker, men under fødsel fikk det bare stå til. Ingenting å bekymre seg for.

Snakk med dem rundt deg også underveis, jordmødre er fantastiske vesener ♥️

Anonymkode: 050ca...c62

• Liker 23
Skrevet

Du kommer ikke til å bry deg om det i det hele tatt 🙈

Anonymkode: 820f9...ade

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sjenert og har angst. Jeg skrev et fødebrev og passet på at mannen ikke så underlivet mitt under fødsel. Utenom det gav jeg ganske f i både bæsj og ansiktsuttrykk. I ettertid er jeg flau. 🙂 

Anonymkode: c3848...643

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sjenert og har angst. Jeg skrev et fødebrev og passet på at mannen ikke så underlivet mitt under fødsel. Utenom det gav jeg ganske f i både bæsj og ansiktsuttrykk. I ettertid er jeg flau. 🙂 

Har din mann aldri sett underlivet ditt? 

Anonymkode: 8175b...db0

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg, men er litt forskjell under sex og med ett Baby hode som stikker ut?

Anonymkode: d2598...0f7

• Liker 31
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg, men er litt forskjell under sex og med ett Baby hode som stikker ut?

Anonymkode: d2598...0f7

Ser ikke hva det skal ha med angst å gjøre. Har man angst for at mannen skal se et hode i vaginaen, da? Eller er det mannen som har problemer her. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ber om klyster når du kommer inn, så minsker sjansen for avføring under fødsel 😊 Personlig synes jeg at klysteret og gjorde at det ble bedre plass til babyen som var på vei ut. (Kan tenke meg at en full tarm er ubehagelig...)

Anonymkode: b3051...635

• Liker 4
Skrevet

Det er helt normalt at det kommer ut litt avføring når hodet til babyen står å trykker på tarmen fra innsiden. JM er rask til å tørke det vekk, så ofte virker det som fødekvinnen ikke engang merker at det har skjedd. 
Uansett så har man et helt annet fokus det og da, at man tenker ikke på å bli flau en gang. 
Man mister liksom litt hemningene etterhvert.

• Liker 4
Skrevet

Ofte tømmer kroppen seg når riene begynner, i tillegg tilbys det klyster på føden. Det kan også booste fødselen etter hva jeg har hørt 🤔, funket hvertfall bra for meg. Det er viktig for jordmødrene å tørke bort avføring for at baby ikke kommer i kontakt med det og for generell hygiene/velvære for din skyld, så det skal du ikke tenke på. Blir som å tørke bort puss fra et væskende sår for helsepersonell som står i dette daglig, ikke noe flaut. 

Anonymkode: ee0d7...128

• Liker 2
Skrevet

Jeg brukte mye energi i forkant av fødselen på å gruve meg til slike ting.. å nei folk skal se meg naken. Folk skal titte i dåsen. Bæsje på seg OL.. når det står på så tenker du ikke på det. Jeg dreit på meg, og de tørket det bort med en gang. Jordmødrene og sykepleierne er høyst profesjonelle og tar godt vare på deg! Husk at hvis du ikke føler jordmoren har kjemi med deg så kan du bytte. 

Jeg ville ta klyster med pga løpske rier fra start måtte jeg ligge med overvåkning og fikk derfor ikke tatt klyster. Men det var det siste jeg tenkte på når det sto på..

lykke til Ts<3 

Anonymkode: 57baa...66e

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow bare wow. 

Og dere er modene nok til å ta dere av et barn?

Anonymkode: 7ae35...6ab

• Liker 6
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke hva det skal ha med angst å gjøre. Har man angst for at mannen skal se et hode i vaginaen, da? Eller er det mannen som har problemer her. 

Jeg leste bare et sted at det kanskje kan endre hans syn på sex og det å se underlivet. Jeg har dårlig selvtillit og tør sjeldent vise frem noe som helst.. Ville bare ikke at han skulle se den delen av kroppen. 

• Liker 5
Skrevet

Har aldri bæsja under fødsel. Fire barn. Kroppen tømmer seg selv i forkant. 

Anonymkode: 37dc4...9c7

Skrevet

Jeg bæsjet under fødsel. Ja, var litt kleint... men jordmor sa at det ikke gjorde noe..

Anonymkode: b0285...c4e

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri bæsja under fødsel. Fire barn. Kroppen tømmer seg selv i forkant. 

Anonymkode: 37dc4...9c7

Det har du nok. Så og si alle bæsjer litt, men jordmødrene informerer selvfølgelig ikke den fødende. 

• Liker 21
Skrevet

Fikk kluster og tar fet igjen neste gang om jeg får mulighet. Trengte da ikke tenke på at jeg kom til å bæsje på meg 😊 følte meg kunne presse uten å være redd for det

Anonymkode: 522c3...7df

Skrevet

Aner ikke om det kom noe bæsj, ville ikke merket det. Tenkte mer på om det var noen muligheter til å rømme fra smertene.

Anonymkode: 476d2...814

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...