AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 barnet mitt får stadig stygge skader hos besteforeldrene. De er flinke, men bestemoren er stresset og surrete. Nå har barnet mitt fått store stygge brannsår fra kokende vann og jeg bare gråter. Greier ikke sove etter å ha sett skadene barnet mit har. Det er veskende brannsår der huden faller av, fordi besteforeldrne satt en mugge kokt vann på bordet der ungene satt. Er så lei meg nå!! Det er ikke første gangen slikt skjer hos de, og nå vet jeg ikke om jeg vil at han skal være hos de så mye! Uhell skjer ja, men slikt skjer faktisk ikke hos oss hjemme fordi jeg ikke forlater ungene sammen med kokt vann rett ved. 😢 Anonymkode: 09a28...46a 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Er da bare å ikke la de passe de alene? Ikke værre enn det. De har ikke noe krav på å se barna alene heller, finn andre barnevakter eller pass de selv. Si ifra at du ikke lenger føler deg trygg på å la de være der alene da de har fått flere skader, og nå kan barnet være merket for livet pga bestemoren. Mange uegnede besteforeldre som desverre får passe.. Anonymkode: 91788...a73 30
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: barnet mitt får stadig stygge skader hos besteforeldrene. De er flinke, men bestemoren er stresset og surrete. Nå har barnet mitt fått store stygge brannsår fra kokende vann og jeg bare gråter. Greier ikke sove etter å ha sett skadene barnet mit har. Det er veskende brannsår der huden faller av, fordi besteforeldrne satt en mugge kokt vann på bordet der ungene satt. Er så lei meg nå!! Det er ikke første gangen slikt skjer hos de, og nå vet jeg ikke om jeg vil at han skal være hos de så mye! Uhell skjer ja, men slikt skjer faktisk ikke hos oss hjemme fordi jeg ikke forlater ungene sammen med kokt vann rett ved. 😢 Anonymkode: 09a28...46a Du vet ikke om du vil at han skal være hos de mye? Hva med å slutte å ha han der i det hele tatt? Eller er fritid/avlastning fra barnet mye viktigere? Anonymkode: a4d98...fd6 17
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 Anmeld de for barnemishandling! Kokendd vann på barn er IKKE greit Er det annen form for misbruk også? Anonymkode: 7a0cd...caa
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anmeld de for barnemishandling! Kokendd vann på barn er IKKE greit Er det annen form for misbruk også? Anonymkode: 7a0cd...caa Må du gi deg altså Anonymkode: f9960...6f6 24
Cer3s Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 (endret) Siden de ikke klarer å passe på barnet når det er hos dem, kan de jo heller ikke passe barnet. Så enkelt er det! En ting er om barnet faller og slår seg i blandt osv, men kokende vann er ganske alvorlig glipp spør du meg. Hva blir det neste, kniver innafor rekkevidde? Farlig vaskeartikler usikra? Her kan du faktisk bare nekte, det barnet som vil risikere å få varige mén for resten av livet fordi de ikke klarer å passe på det Endret 7. oktober 2020 av Cer3s 21
Luckiness Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 Regner med du har tatt barnet til legen pga brannsårene? Er de væskende bør de nok tilsees. 18
Ulrikke Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 Hvis de ikke selv skjønner at de må passe bedre på (og faktisk gjennomfører) kan ikke barnet være der alene før det er stort nok til å passe på seg selv (altså skolealder pluss). Det er ikke noe å lure på, engang. Trist, men ja.... Du vet ikke hva som skjer neste gang.... 11
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 Det sier seg selv at slike mennesker ikke får passe barn. Anonymkode: 192e4...962 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er da bare å ikke la de passe de alene? Ikke værre enn det. De har ikke noe krav på å se barna alene heller, finn andre barnevakter eller pass de selv. Si ifra at du ikke lenger føler deg trygg på å la de være der alene da de har fått flere skader, og nå kan barnet være merket for livet pga bestemoren. Mange uegnede besteforeldre som desverre får passe.. Anonymkode: 91788...a73 Det er far som arrangerer desverre. Vi er separert. Det skjer mye der og de mener det er sånn som skjer. Jeg kan si at neste gang kan heller barnet være hos meg enn der..men de mener det er vanlig å sette en stor kanne med kokt vann på bordet med en haug unger i barneskole alder da. Anonymkode: 09a28...46a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #11 Skrevet 7. oktober 2020 Barnet får gjentatte skader hos besteforeldre!? Og du sender hen stadig tilbake der...? Anonymkode: 89b0d...225 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #12 Skrevet 7. oktober 2020 Håper barnet har vært hos legen?? Slike brannsår skal sees til av lege! Om det er far som sender barn til noen som ikke passer på i det hele tatt så barna blir skadet, og hverken han eller de hører på deg, ville jeg vurdert å sende en mld om han til BV faktisk. Men ta en alvorsprat med faren til barna først. Anonymkode: 38992...1da 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #14 Skrevet 7. oktober 2020 Ja han har vært hos lege. Ikke demens, men stress og tankeløshet og så er de litt sta og skal ha det som de er vant med selv om ungene er det. Skader skjer stadig fordi de forventer at ungene ikke spreller eller gjør noe uventet. De styggeste skadene har barnet mitt fått der. Men de sier det er "normalt" Som nevnt over kjører far dit med barn for avlastning, uten si noe til meg. Men tenkte at det er bedre at barnet er hos meg de gangene han trenger avlastning da. Jeg var ganske ifra meg i natt når jeg skrev her. Det er helt grusomt fælt. Anonymkode: 09a28...46a 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #15 Skrevet 7. oktober 2020 Dokumenter skadene, tilfelle du trenger det i mekling eller noe. I tillegg til å ta det videre med far osv, så tenker jeg du også må snakke med barna. Hvor mange barn er det snakk om, og er alle dine? Barneskole-alder-barn bør jo ikke velge en mugge som står på et bord sånn egentlig (selv om jeg ikke ville satt kokende vann på et bord) så kanskje snakke litt med dem om kontroll på seg selv, være rolig i visse situasjoner osv...? Sier ikke at dette er barna sin feil men at du må se på alt du kan gjøre så barna får det tryggere. Se på hvilke situasjoner der du mener barna kan bli skadet hos dem og lær barna til å oppføre seg roligere i de situasjonene. Anonymkode: 38992...1da 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #16 Skrevet 7. oktober 2020 Brannskade er jo ganske alvorlig, det har ikke endret fars mening? Kanskje man kan få samtale på fvk eller noe om dette 😕 Anonymkode: 38992...1da 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #17 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Brannskade er jo ganske alvorlig, det har ikke endret fars mening? Kanskje man kan få samtale på fvk eller noe om dette 😕 Anonymkode: 38992...1da Han mener det er det samme som å ha en kaffekopp på bordet. Men jeg setter ikke min kaffekopp med ungen da. Men han tror kansje det. Det er vanskelig å snakke om det fordi han føler jeg klager på foreldrene hans. Anonymkode: 09a28...46a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #18 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han mener det er det samme som å ha en kaffekopp på bordet. Men jeg setter ikke min kaffekopp med ungen da. Men han tror kansje det. Det er vanskelig å snakke om det fordi han føler jeg klager på foreldrene hans. Anonymkode: 09a28...46a Hm jeg tenker jo at barn over 5 år bør man kunne ha kaffekopp på bordet selv om de er der, bare man passer på at den ikke står på kanten og ikke midt i der barna leker feks... derav tanken om at du må øve litt med barna, mulig de ikke er klar over at ting kan være farlige fordi du har passet godt på dem. Misforstå meg rett jeg mener i utgangspunktet at far og besteforeldre har feil her, men du må jo gjøre det du kan for at barnet skal være trygg selv om det må dra dit. Anonymkode: 38992...1da 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #19 Skrevet 7. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Han mener det er det samme som å ha en kaffekopp på bordet. Men jeg setter ikke min kaffekopp med ungen da. Men han tror kansje det. Det er vanskelig å snakke om det fordi han føler jeg klager på foreldrene hans. Anonymkode: 09a28...46a Ja, det er det samme som med å ha kaffekopp på bordet. Man gjør det ikke, så lenge det er innenfor rekkevidde. Anonymkode: afd6e...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #20 Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er det samme som med å ha kaffekopp på bordet. Man gjør det ikke, så lenge det er innenfor rekkevidde. Anonymkode: afd6e...4c1 Det er bare det at en stor mugge med skoldende varmt vann er mer skummelt enn en kopp med te. Anonymkode: 09a28...46a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå