AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Noen som har tips til en oppskrift på en god kremete blåskjellsuppe? Jeg skal ha to venner på middag til helgen, og tenker å servere en blåskjellsuppe til forrett. Tips til hovedrett tas også gjerne imot, enten vegetar eller sjømat. 😊💜 Anonymkode: 51b9f...690
Mumsmums Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Bruker bare fløte, hvitvin, chili og hvitløk (kanskje ingefær, husker ikke helt).
Brunhilde Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg surrer litt sjalottløk, hvitløk og chili i meierismør. Så tilsetter jeg skjellene og lar dem dampe seg åpne. Jeg tar skjellene ut, siler kraften og tilsetter hvitvin og fløte. Den blir kremet, men ikke veldig tykk, vil du ha den tykkere kan du nok med hell lage en jevning som du koker med hvitvin og kraft. Det hørtes fristende ut, tror jeg må ha blåskjell i helgen.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Hovedrett: Moussaka, vanlig lasagne med salat, pad thai, sticky crispy tofu, en digg grønnsakspizza, en god pasta med tomater. Anonymkode: e0f82...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå