Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig overtatt eit hus med parkett i omtren heile 1 etg. Bruka ikkje noko vaskemiddel, slik som ein skal vel mikrofibermopp, men savna lukta av reint hus :) Kva kan eg i så tilfelle bruke? Hadde vore kjekt om det lukta litt friskt av reint golv av og til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og hatt parkett, men har da vært så uskikkelig å hatt en dråpe med grønnsåpe i. tror ikke det skader så veldig med en liiiiten dråpe i. Og i tillegg så vasker jeg ikke gulvet SÅ ofte.... Enig med deg at lukten er SÅ god. :)

Skrevet

Jeg bruker Jif spray & mopp. (men den lukter ikke så godt som grønnsåpe nei)

Skrevet

Vi bare MÅ bruke grønnsåpe en gang i blant! Det er jo da det blir rent (i hvert fall lukter det sånn...;)) Tror noe av det viktigste med parkett er at man ikke bruker mye vann, for da vil parketten slå seg og man kan få humper og sprekker, etc...

Skrevet

Vi har parkettgulv over hele huset, og jeg vasker dem med mopp. Vanligvis Jif mikrofibermopp. Jeg bruker som regel grønnsåpevann, men innimellom Ajax såpevann siden jeg ikke er så glad i lukten av grønnsåpe.

Jeg vasker alltid med litt vann, noen ganger bruker jeg "tørrmoppklutene". Veldig greit i forhold til å støvsuge!

Skrevet

Grunnen til at det anbefales å ikke bruke grønnsåpe på parkett...er at den etterlater et tynt belegg. Over tid vil dette belegget bli tykkere...og det vil "suge" til seg skitt og fremstå som grått.

Gjest Madeline
Skrevet

I steden for å bruke grønnsåpe når du vasker, kan du sette en skål med grønnsåpe f.eks. under sofa`n. Da lukter det rent og du kan bruke mikrofibermoppen slik som den er ment.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Kjekt å høyre at det er andre som også "synder" og brukar til grønnsåpe.

I steden for å bruke grønnsåpe når du vasker, kan du sette en skål med grønnsåpe f.eks. under sofa`n. Da lukter det rent og du kan bruke mikrofibermoppen slik som den er ment.

Å, det var jammen ein gd ide, trur eg må prøve det . Og då lukta det kanskje som om eg vaska golvet mitt kvar dag :ler:

Skrevet

God ide! :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...