AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Hei, skal begynne på p-piller, men er redd for å glemme å ta det hver dag. (tror innerst inne at jeg skal klare å huske det, men tenker alltid "hva om".) Hva er deres beste tips til å huske å ta de? Og når på dagen er det best å ta pilla? Takk for svar:) Anonymkode: 1f166...df1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Oppbevar ved siden av tannbørsten. Når du pusser tenner (best om morgenen, synes jeg) Anonymkode: 4120f...0a1 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Legg det inn som en påminnelse med varsel hver dag til fast klokkeslett på telefonen 😊 Jeg foretrekker å ta pilla rett før tannpussen på kvelden. Da er det lett å huske uten påminnelse også. Påminnelse på tlf min fungerer sånn at den ligger som et varsel helt til du huker av at den er gjennomført eller sletter varselet, så jeg lar den ligge åpent som varsel til jeg tar pilla ved tannpuss. Hvis jeg skulle legge med og ha glemt det, så ser jeg varselet på mobilen og km stå opp igjen og ta den. Anonymkode: 6db66...788
Minya Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg hadde dem liggende på badet før, der jeg legger fra meg brillene når jeg går og legger meg og tok pillene til omtrent samme tid hver kveld. Nå tar jeg andre medisiner og har dem i samme dosett-rom som siste medisindose ligger i hver dag.
DropIt Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Alarm på telefonen kanskje? Og ha gjerne noen ekstra piller i vesker/bager som ofte brukes på turer som innebærer overnatting 😅 kjekt å ha! Jeg pleier forøvrig å ta piller om morgenen 😊
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg tar de om morgenen. Har de alltid i sminkeveska, der er jeg hver morgen 😊 Anonymkode: 1da95...68e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg tar ut to-tre pakker på apoteket på en gang, også legger jeg et brett alle stedene jeg pleier å være og i alle tingene jeg pleier å ha på meg. Har ett brett på badet, på nattbordet, hos kjæresten, i den lille og den store veska mi, i lomma på den mest brukte jakka, og i sminkepungen. Det har reddet meg mange ganger når jeg uplanlagt overnatter hos en venninne/kjæresten eller drar på en reise og glemmer sminkepungen/veska/jakka. Anonymkode: adcde...172
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 Hadde de ved tannbørsten, tok de på kvelden. Anonymkode: da297...79f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 Ha de ved siden av noe du gjør hver morgen/kveld. Tannbørste, sminkeveske eller noe. Finn på en enkel frase som gjør det enklere å huske. Om du har pillene ved siden av tannbørsten, ha det i hodet at "Piller før tann" Anonymkode: a8742...d2b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg har den også oppi tannglasset, så jeg må ta brettet ut hver gang jeg skal pusse tenner. Jeg tar om morgenen, og så sjekker jeg alltid brettet når jeg tar det utav at jeg har husket å ta den. Anonymkode: a26b2...cf8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #11 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg benytter meg av Flo appen og får en påminnelse på mobilen hver morgen. Pillebrettet har jeg i lommeboken i mobilen slik at det alltid er tilgjengelig (jeg går på cerazette og er avhengig av å ta pillen til ca samme klokkeslett hver dag) Anonymkode: 629bf...5f4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #12 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg tar de på kvelden når jeg pusser tennene. Varierer nok ca 2 timer i tidsrommet jeg tar det, men det har aldri vært et problem for meg. Anonymkode: 3ad71...332
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå