Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, wahaj skrev:

Ikke jeg som skrev det, men jeg tror at flere blir diagnostisert nå. Tidligere led folk mer i stillhet. Det er det jeg tror ang sykdommer.

Ellers tror jeg ikke på noen spesielle konspirasjonsteorier. - Kaaanskje at Trumf faker å være smittet av Covid-19, for å bagatellisere viruset, vinne valget eller av andre grunner.

Og økningen i uføre er bare latskap, jada.

Anonymkode: f1485...e43

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjør vi det, egentlig. Har du statistikk på det eller er det bare noe du synes?

Anonymkode: c27ee...828

Det er bare å se på den artikkelen fra India. Det er ikke bare der at f.ex. MS øker.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å se på den artikkelen fra India. Det er ikke bare der at f.ex. MS øker.

En artikkel betyr ingenting. Det må ordentlig statistikk til. Hvis ikke blir det bare synsing.

Skrevet

120528003_10160596771723438_7161235265293897998_o.thumb.jpg.a3e5dd169cb84de67a7fa43d8f826c40.jpg

Anonymkode: e0c55...92b

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En artikkel betyr ingenting. Det må ordentlig statistikk til. Hvis ikke blir det bare synsing.

Når du ikke vil ha det du etterspør går det ikke an å diskutere med deg.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du ikke vil ha det du etterspør går det ikke an å diskutere med deg.

Når du skriver at folk blir sykere og sykere og mener en artikkel beviser det så holder ikke det, nei.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

120528003_10160596771723438_7161235265293897998_o.thumb.jpg.a3e5dd169cb84de67a7fa43d8f826c40.jpg

*Celebrities moisturizer with children's foreskin". Den var ny :skratte:
Under "dangerous to yourself and others"..... "Finland doesn't exist". 🤣 

Anonymkode: ae4a9...144

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Når du skriver at folk blir sykere og sykere og mener en artikkel beviser det så holder ikke det, nei.

Det var referert til flere artikler i den artikkelen.

Anonymkode: 439ef...5b2

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

*Celebrities moisturizer with children's foreskin". Den var ny :skratte:
Under "dangerous to yourself and others"..... "Finland doesn't exist". 🤣 

Anonymkode: ae4a9...144

Les og lær, det er ingen konspirasjonsteori: https://cafemom.com/parenting/111805-your_babys_foreskin_makes_you

Skrevet

Eg trur ikke på katastrofal menneseskapt global oppvarming. Og synest ord som "klimafornekter" eller "skeptiker" er utrolig frekk måte stempla "oss" på. Eg er på ingen måte så bastant at eg ikkje kan skifta meining, det er eg 100% åpen for. Det som eg henger meg opp i er at folk aksepterer fakta like blindt begge veiar. Det er ganske farlig og urovekkande. Detta er noko som blir veldig misbrukt fordi folk flest kan ikkje nok om vær eller klima (veit ikkje kva forskjellen er). Noko som gir skeiv maktbalanse med masse økonomiske motiv. Det er totalt kaos av faktorar som gjer det vanskelig å diskutera på ein god måte. Eg husker sjølv at eg ble skremt med ozonhull når eg var barn. Som seinare viste seg å væra eit naturlig fenomen..

Det som eg ser er at oppvarming av kloden blir brukt som metode for å skremme og kontrollera befolkninga. Og ja kloden blir faktisk varmare, men er det ein katastrofe? Sidan når har verden vore statisk uforandra plass som er konstant? Ja isen smelter og økosystemer sliter, men det er heilt normalt.

Anonymkode: 2c32d...5c5

• Liker 4
Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! Stort sett enig her. 😅

Endret av bluedot
  • Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg trur ikke på katastrofal menneseskapt global oppvarming. Og synest ord som "klimafornekter" eller "skeptiker" er utrolig frekk måte stempla "oss" på. Eg er på ingen måte så bastant at eg ikkje kan skifta meining, det er eg 100% åpen for. Det som eg henger meg opp i er at folk aksepterer fakta like blindt begge veiar. Det er ganske farlig og urovekkande. Detta er noko som blir veldig misbrukt fordi folk flest kan ikkje nok om vær eller klima (veit ikkje kva forskjellen er). Noko som gir skeiv maktbalanse med masse økonomiske motiv. Det er totalt kaos av faktorar som gjer det vanskelig å diskutera på ein god måte. Eg husker sjølv at eg ble skremt med ozonhull når eg var barn. Som seinare viste seg å væra eit naturlig fenomen..

Anonymkode: 2c32d...5c5

Hvorfor tror du ikke på dette da? 97% av alle forskere står bak dette. Hvorfor betyr ikke det noe?

Ozonhullet er delvis naturlig, men det er bred enighet om at menneskene var skyld i at det ble et problem. Etter at forbudet mot ozonnedbrytende gasser ble iverksatt har hullet gradvis blitt mindre og man ser for seg helt friskmelding rundt 2050.

• Liker 5
Skrevet
På 9.10.2020 den 15.47, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det finnes mektige organisasjoner som bruker sine ideologier til å opprette forskjellige institusjoner, der de hjernevasker mennesker fra barndommen av til å adlyde ideologiens påbud, regler og de menneskene som styrer den. Jeg tror disse styrende menneskene bruker forskjellige former for straff - også brutale - mot de som ikke adlyder slike påbud og regler.

De styrende menneskene har enorm makt og masse penger, og infiltrerer alle lag av samfunnet for å få enda mer makt og penger. De drives av grådighet og maktbegjær, og bruker ideologi til å få viljen sin. Sånn har de holdt på i hundrevis, kanskje tusenvis av år.

Jeg vet det høres helt bisart ut, men jeg tror faktisk det er sant.

Anonymkode: d2b30...9cb

Det Heter religion

Anonymkode: 144a2...764

• Liker 1
Skrevet
På 15.10.2020 den 0.33, bluedot skrev:

Jepp! Stort sett enig her. 😅

Ja.

Det er et ubestridelig faktum at mange, mange små og mellomstore konspirasjoner eksisterer eller har eksistert. Organisert kriminalitet, spionasje, fordekt våpenhandel, infiltrasjon av politiske motstandere, osv.

Det finnes helt sikkert historiske begivenheter med skjulte, konspiratoriske, bakgrunner. Noen har faktisk blitt avslørt (COINTELPRO som nevnt i figuren, osv), og noen andre vil for alltid være suspekte. Fortsatt ikke heeeelt overbevist om at JFK ble skutt av Oswald som opererte helt på egenhånd, for eksempel.  

Å ta skrittet fra å anerkjenne dette til å godta eksistensen av superkompliserte omfattende konspirasjoner med flere bevegelige deler enn Reodor Felgens mest avanserte konstruksjoner... det er en annen historie. De fleste som går den veien går nok gradvis, tror jeg. For mange er det en slags trøst å finne i tanken på at begivenheter i en tilsynelatende kaotisk og uregjerlig verden i virkeligheten styres av skjulte krefter som har kompetanse og vilje til å gjennomføre kompliserte planer med en konkret målsetning. 

Da jeg var yngre samlet jeg litt på konspirasjonsteorier fordi jeg syntes det var god underholdning (og anvendelig som plottidéer til spill eller historier). Etterhvert ble det mindre morsomt. Delvis fordi det gikk opp for meg hvor mange som er disponert for å tro ukritisk på selv de fjerneste teoriene, og delvis fordi det deprimerende ofte dukker opp antisemittisme når man graver litt i sånne teorier. Ikke sånn å forstå at konspirasjonsteorier nødvendigvis er antisemittiske, men 1) mange av de klassiske teoriene HAR påviselige antisemittiske røtter, og 2) nesten alle teorier som får noen særlig utbredelse ser ut til å tiltrekke seg antisemitter omtrent som syltetøy tiltrekker seg fluer. Jævla nazier, ødelegger alt de tar i.

• Liker 3
Skrevet
På 8.10.2020 den 23.00, AnonymBruker skrev:

At koronaviruset er menneskeskapt, og spredd pga politiske agendaer.

Anonymkode: c1e94...8ea

Herregud, tror folk virkelig på dette?

Anonymkode: e9cdb...3cb

• Liker 2
Skrevet

Ingen, anbefaler alle å holde seg borte fra alt som har med konspirasjoner å gjøre. 

Konspirasjonsteorier er ofte en trøst for mennesker som sliter med å akseptere virkeligheten. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke USA stod bak 9/11, men jeg tror de ante at noe kom til å skje, men ikke når, hvor og hvordan. De sa jo også at noe slikt (å bruke fly som våpen) var helr nytt, men USA har selv eksperimentert med slikt.

Jeg tror også at USA antakelig skøt ned det flyet som landa i åkeren (dvs drysset ned i åkeren...), i frykt for at det skulle nå målet sitt (uvisst?). Det var ingen overlevende på det flyet, så det er rart at de klarte å koke ihop en hel filmatisering om at alle på flyet var helter som overtok terroristene, etc. Jeg er egentlig tilbøyelig til å tro på det, for jeg syns det er godt å høre oppi all elendigheten. Men det skurrer med så mye. 

Anonymkode: 8cb68...daf

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, tror folk virkelig på dette?

Anonymkode: e9cdb...3cb

Og i tillegg alle andre virus også, jeg tuller ikke.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, amz skrev:

Ingen, anbefaler alle å holde seg borte fra alt som har med konspirasjoner å gjøre. 

Konspirasjonsteorier er ofte en trøst for mennesker som sliter med å akseptere virkeligheten. 

Tja, ikke helt enig i dette. Jeg tror en viss andel konspiratorisk tenking er viktig, og at det er farlig å ukritisk godta det man blir servert av myndighetene som en sannhet.

Anonymkode: d7f71...3e3

• Liker 7
Skrevet
På 12.10.2020 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Tja...nå er alle fb-gruppene som omhandler pizzagate fjernet, og det er omtrent umulig å finne en video på youtube som fremstiller dette på en nøytral måte, nå er det bare "konspirasjonsteoretikerne er gærne" - videoer man finner.
Og f.ex. fantes det et bilde av Obama inne på Comet Ping Pong der han spilte bordtennis med en gutt, nå finner man bare dette bildet: Clinton, Obama, Podesta, Soros and Abramovic linked to D.C ...Og det var absolutt ikke dett bildet jeg så. Jeg skulle spørre etter det opprinnelige bildet i en pizzagate fb-gruppe, og vips så var den borte også.
Så ja, mye blir fjernet, men eliten driter jo også i om 10% vet dette, vi kan ikke gjøre noe uansett.

Jeg er interesser i å vite mer om pizzagate teorien. Har du noen gode linker? Finner kun tull om jeg søker selv...

Anonymkode: b503e...001

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...