Gå til innhold

Er det urealistisk å sykle fra sande til Lillehammer på en dag?

Stoltskeiv

Anbefalte innlegg

Jeg mistet et kjært familiemedlem for en tid tilbake og jeg har det egentlig ganske vanskelig. Vet ikke om jeg er i ferd med å miste meg selv eller hva som skjer, men det er en annen sak. Det er ikke slik at jeg griner så mye, men jeg gjør mye rart. Og nå vil jeg ta meg en lang sykkeltur for å få bare koble litt ut. Ja, fra sande til Lillehammer. Hvorfor Lillehammer spør dere sikkert. Jeg vet ikke, synes bare det er en fin by. 

Jeg vet det er drit langt. Men hvorfor ikke? Men er det realistisk på en dag? Jeg kjenner folk der, så overnatting er ikke problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sande i Vestfold, du mener? Det er vel omtrent 230 km, om det er fra Sande i Vestfold til Lillehammer. Kommer nok an på hvor godt trent du er på sykkelsetet. Totalt urealistisk er det vel ikke om du er godt trent.

Anonymkode: 266c1...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sande i Vestfold, du mener? Det er vel omtrent 230 km, om det er fra Sande i Vestfold til Lillehammer. Kommer nok an på hvor godt trent du er på sykkelsetet. Totalt urealistisk er det vel ikke om du er godt trent.

Ja, Sande i Vestfold. Holder meg aktiv. Og drev masse med spinning for en tid tilbake, men betyr jo ikke at jeg er like dreven nå. Men er ganske aktiv fortsatt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Traktorlesba96 skrev:

Ja, Sande i Vestfold. Holder meg aktiv. Og drev masse med spinning for en tid tilbake, men betyr jo ikke at jeg er like dreven nå. Men er ganske aktiv fortsatt 

Om du mener du greier det, så er det vel bare å prøve! Om du bruker lengre tid, så er ikke det noe nederlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sykler langturene mine (ca 100km) er snittfarten ca 18-20 km/t. Men jeg tar det rolig med en del små pauser, er ikke supersprek. På en tur som er dobbelt så lang (som jeg også har gjort) ville jeg lagt inn en langpause på 1-2 timer for middag og hvile og kanskje syklet enda saktere. Så 210 km på 16 timer er kanskje realistisk? Kommer an på din form, din sykkel, hva slags veier du velger (bruk google street view for å få et inntrykk om du ikke er kjent på strekningen). Pro tip, ha med deg minst mulig, og bruk sykkelveske istedenfor ryggsekk. Planlegg så du ikke er på de mest trafikkerte veiene i rushtiden. God tur.

Anonymkode: 562da...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er helt utrent så blir det nok langt ja. En ting er kilometerne, men en annen ting er smertene i rompa ved å sitte på setet over lang tid. Setet på spinnningsykler er som regel mye mer behagelige og man sitter der bare en kort tid. Ville lagt inn minimum 2 dager med overnatting.

Anonymkode: 090ac...066

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk sykler jo Trondheim - Oslo på en dag, det er dobbelt så langt.

Men du bør være i god form ja. Kjedelig om du er helt sluttkjørt før du kommer til Oslo liksom. 

Har du erfaring med langturer? 

Anonymkode: cc219...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har behov for å stille dette spørsmålet på Kvinneguiden tar jeg det som en indikasjon på at du er ganske clueless på  området, og da kan jeg med sikkerhet si at det er urealistisk for deg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...