Gå til innhold

Hvor finner man gode bruktklær til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere hjelpe meg? Alle her snakker så varmt om gode bruktkupp, alt jeg finner er nedslitte overprisa klær på Finn.no. Det som ser bra og ubrukt ut er priset omtrent som nypris, og da lønner det seg ikke.

Noen som vil dele? 

Anonymkode: ecaf6...c05

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lagre søk og ha på varsel, så får du med deg nye annonser med gode priser. De forsvinner fort. 

• Liker 4
Skrevet

Tise

Grupper på fb feks merkeklær , kjedeklær 

Anonymkode: 1050a...a88

Skrevet

Det finnes butikker som selger brukte merkeklær

Anonymkode: 68610...922

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere hjelpe meg? Alle her snakker så varmt om gode bruktkupp, alt jeg finner er nedslitte overprisa klær på Finn.no. Det som ser bra og ubrukt ut er priset omtrent som nypris, og da lønner det seg ikke.

Noen som vil dele? 

Anonymkode: ecaf6...c05

Enig med deg i dette. Får hele tiden høre at man finner så mye bra på finn, men det som ser ok ut er jo "svindyrt" 😂 Kan like gjerne kjøpe nytt. 

Anonymkode: 8147b...d7e

• Liker 1
Skrevet

Kjenner du noen med eldre barn? 
Jeg har fått myyyyye bra på den måten. Mange vil ikke «lesse på» andre store mengder bruktklær (jeg er sånn selv), men så har jeg sagt at jeg GJERNE vil arve og har dermed fått masse. Gir de en flaske vin eller blomster inni mellom, for å vise at jeg setter pris på det.

Jeg sender også videre til en venninne med yngre barn.

Jeg finner også mye gode og billige (eller gratis) klær/sko på en lokal FB-gruppe. Topp!

Anonymkode: 0d873...38e

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du noen med eldre barn? 
Jeg har fått myyyyye bra på den måten. Mange vil ikke «lesse på» andre store mengder bruktklær (jeg er sånn selv), men så har jeg sagt at jeg GJERNE vil arve og har dermed fått masse. Gir de en flaske vin eller blomster inni mellom, for å vise at jeg setter pris på det.

Jeg sender også videre til en venninne med yngre barn.

Jeg finner også mye gode og billige (eller gratis) klær/sko på en lokal FB-gruppe. Topp!

Anonymkode: 0d873...38e

De aller fleste har såpass antenner at de ikke vil tigge til seg klær fra venner og bekjente. De vil gjerne selge klærne selv enn å gi de bort til en som skal ha alt gratis.

Anonymkode: 7b4fa...d6e

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

De aller fleste har såpass antenner at de ikke vil tigge til seg klær fra venner og bekjente. De vil gjerne selge klærne selv enn å gi de bort til en som skal ha alt gratis.

Hæ? Så mye å tjene på brukte barneklær er det virkelig ikke. Jeg gir med glede og lettelse vekk klær til noen jeg vet får bruk for klærne, og som setter pris på det. 

Anonymkode: 44d84...10b

• Liker 4
Skrevet

Om du bor i nærheten av Oslo er greenkids secondhand på Løren kjempebra! Det samme er Happikids, men den har ikke åpent like ofte. De har en i Drammen Også som heter barnas skattkammer eller noe sånt.

Anonymkode: 788ae...fc0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Så mye å tjene på brukte barneklær er det virkelig ikke. Jeg gir med glede og lettelse vekk klær til noen jeg vet får bruk for klærne, og som setter pris på det. 

Klart det er mye å tjene om man ikke har kjedeklær

• Liker 3
Skrevet
På 7.10.2020 den 4.12, AnonymBruker skrev:

Joda! Jeg selger for tusenvis hver gang jeg har en selgerunde når man går inn i ny sesong :) det kommer godt med når man skal kjøpe inn nytt.

Anonymkode: 1a4ec...02b

Skrevet

Facebook grupper :) 

Anonymkode: a0b41...d4f

Skrevet
På 7.10.2020 den 3.57, AnonymBruker skrev:

I all verden, hva slags kjip og gjerrig omgangskrets har du? Vi har arvet masse, og arver videre alt vi både har kjøpt og arvet. Å være så smålig at man skal selge barneklær 🤐

Tenker på det som pay it forward. 

Anonymkode: 7cd9c...f6b

Skrevet
På 7.10.2020 den 6.55, AnonymBruker skrev:

Klart det er mye å tjene om man ikke har kjedeklær

Mulig det er det, men de fleste har nok mest kjedeklær 😊 Jeg blir veldig glad om noen er interessert i å arve, mye havner ellers i Fretex-containeren.

Anonymkode: 62e6c...084

Skrevet

Da barna var 0-2 fant jeg veldig mye bra på loppemarked. Det er færre kupp å gjøre der i større størrelser.

Til større barn har jeg til gode å se de helt store bruktkuppene. Hender jeg kjøper noe yttertøy i nabolagssalgsgrupper på Facebook, men der er det samme tendensen som på Finn - vilt overpriset for det som er brukbart (og vilt at man priser i det hele tatt en del av nuppeflekketøyet noen forsøker å selge). 

Selv arver jeg bort etter barna og arver i blant fra andre. Orker ikke drive å selge hverdagstøy til den prisen jeg tenker det er verdt, sånn 2 kroner plagget e.l. 

Anonymkode: 151d8...b65

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det er det, men de fleste har nok mest kjedeklær 😊 Jeg blir veldig glad om noen er interessert i å arve, mye havner ellers i Fretex-containeren.

Anonymkode: 62e6c...084

Tror ikke de fleste har det utfra salgsgrupper på fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt mye fint til barna på Facebook kjøpe/ selge grupper (også merkeklær-grupper som Wheat, MeMini osv). Finn funker bedre til større ting som møbler osv synes jeg.

Anonymkode: fc345...11a

Skrevet

Frem til 2 år er det nesten ikke slitt og mye bra å kjøpe, mye å spare fremfor å kjøpe nytt. Nå har jeg en 4-åring og ser hvor mye han sliter på klær og hvor ofte vi må vaske og derav mer slitasje.. Så jeg kjøper mest nytt til han fordi jeg ser at mye av det selges brukt har mistet fasong, mistet farge og ofte nære hull på knærne.

Men jeg har gjort mye gode kjøp på ytterklær! Jeg ser etter det jeg vet er kvalitet - f eks Reima - og kjøper det som ser bra ut, eller passer med pris. Jeg har kjøpt didrikson vinterdress til 100kr og den var veldig slitt - men den koster mye ny og formålet var en reservedress. Et godt kjøp ! Nylig kjøpte jeg en Reima høstdress til 400 kr på Finn. Jeg synes ikke det er dyrt når den var lite slitt, den koster 1100 kr ny og jeg vet Reima er kvalitet.

Penklær og pensko kjøper jeg også brukt. Er dyrt nytt og brukes sjelden mange ganger. 

Så rådet er å se etter kvalitetsklær ! Hm, Lindex, KappAhl osv har mye fint, både ull og bomull, men det er sjelden laget for å holde lenge - selv om det finnes unntak. Sats heller på polarn o pyret, Nøstebarn, Reima osv om det skal være verdt å kjøpe brukt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...