AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg var på IKEA i dag. Bestilte may og fikk kaffe med da jeg er medlem. Aldri drukket kaffe der før. Fikk kopp og gikk til første kaffemaskin. Trykte på kaffe latte. Skulle til å ta koppen ut og da kom en sur ansatt og så at jeg ikke kunne ta fra den maskinen med ulik kaffe, men den andre med vanlig kaffe. Unnskyldte meg og sa jeg ikke viste det. Hun så skikkelig irritert ut og ba om å få koppen tilbake. Følte meg litt kriminell. Den maskinen jeg skulle brukt var på motsatt side og ikke synlig med mindre man gikk rundt. Så etterpå det sto skilt "filterkaffe" og pil, men jeg gikk ikke med øynene opp dessverre. Lurer på om det er jeg som var dum eller om det faktisk er lett å gjøre feil? Burde ikke den maskinen stå mest synlig? Tipper flere kan ha gjort samme feil. Anonymkode: 9423e...409 11
luianna Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Du er garantert ikke førstemann, kanskje til og med derfor hun var sur. Hun var lei av å si det for ørtende ganga. Jeg er ei real vimse som knapt vet frem og bak når jeg er på nye steder og skal finne noe, som en kaffemaskin i ditt tilfelle. 12
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg kunne gjort det samme. Om det er så viktig burde de ha informert om det i kassen når man betaler. Anonymkode: 0d6a4...95b 34
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Det ville ikke jeg skjønt av meg selv heller, så nei du var ikke dum. Kaffe er kaffe, om det er sånn at man bare får ta av en spesifikk type av de de har så må de opplyse om det da Ikke tenk mer på dette. Anonymkode: eafef...ff0 13
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 6 minutter siden, luianna skrev: Du er garantert ikke førstemann, kanskje til og med derfor hun var sur. Hun var lei av å si det for ørtende ganga. Jeg er ei real vimse som knapt vet frem og bak når jeg er på nye steder og skal finne noe, som en kaffemaskin i ditt tilfelle. Ja, men da burde dama lært seg å opplyse kunden om det, i stedet for å bli sur for noe kunden ikke gjorde med vilje. Anonymkode: cfaf4...cea 9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Uff, får litt vondt av deg. Jeg hadde følt akkurat det samme som deg, og sånne ting gir meg litt "angst". Du er garantert ikke den eneste som tar feil 😊 Anonymkode: 338c4...4cd 11
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Det er det siste i hele verden du må tenke på, kjære deg. Burde stå på merket maskinen. Uprofesjonell håndtering av ansatt. Får en kunde til å føle seg dårlig pga en bagatell. Er du som kan sende klage på henne. Hun kunne sagt, "husk det til neste gang", og sluppet deg av sted med koppen. Anonymkode: f10b5...656 18
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne gjort det samme. Om det er så viktig burde de ha informert om det i kassen når man betaler. Anonymkode: 0d6a4...95b Fikk bsre beskjed om jeg var medlem og da jeg viste kortet, så sa hun at da er det inkludert gratis kaffe. 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det siste i hele verden du må tenke på, kjære deg. Burde stå på merket maskinen. Uprofesjonell håndtering av ansatt. Får en kunde til å føle seg dårlig pga en bagatell. Er du som kan sende klage på henne. Hun kunne sagt, "husk det til neste gang", og sluppet deg av sted med koppen. Anonymkode: f10b5...656 Tenkte det jeg også. Den ble nok bare helt ut. Kunne ikke drukket den selv heller pga. Korona. Anonymkode: 9423e...409 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne gjort det samme. Om det er så viktig burde de ha informert om det i kassen når man betaler. Anonymkode: 0d6a4...95b Og jeg har antageligvis gjort denne feilen hver gang jeg er på Ikea 😄 Høres jo helt ko-ko ut å ha en slik regel, og i alle fall uten å tydeliggjøre det bedre... (jeg kommer nok til å "gjøre feil" helt til jeg blir tatt på fersken 😉) Anonymkode: b6978...f3f 8
Luckiness Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 Når det er mulig å gå til feil kaffemaskin bør IKEA sørge for skilting ved maskinene. De ansatte burde også opplyst om hvilken som skal brukes når man betaler. Jeg kunne lett gjort samme feil selv. 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #11 Skrevet 7. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg har antageligvis gjort denne feilen hver gang jeg er på Ikea 😄 Høres jo helt ko-ko ut å ha en slik regel, og i alle fall uten å tydeliggjøre det bedre... (jeg kommer nok til å "gjøre feil" helt til jeg blir tatt på fersken 😉) Anonymkode: b6978...f3f Og derfor gikk nok den ansatte såpass hardt utover TS... de er nok vandt til at folk misbruker systemet Anonymkode: 512f7...3ff 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #12 Skrevet 7. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Og derfor gikk nok den ansatte såpass hardt utover TS... de er nok vandt til at folk misbruker systemet Anonymkode: 512f7...3ff Hvis dette virkelig er en greie som irriterer Ikea så burde de vel bare merke kaffemaskinene sine slik at det blir forståelig for alle. Jeg har aldri tenkt tanken om at jeg bare hadde rett til å bruke en spesiell maskin.... For øvrig synes jeg dette er smålig fra Ikea`s side, det kan ikke handle om store summer som går tapt 😄 Anonymkode: b6978...f3f 11
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #13 Skrevet 7. oktober 2020 Det er vel ekstra slett kundebehandling og ta å helle ut innholdet i koppen når skaden allerede var skjedd 🙄 til helvete med hu sure dama. Du er nok ikke alene om å gjøre den feilen nei. Anonymkode: e8b84...712 11
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #14 Skrevet 7. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Og derfor gikk nok den ansatte såpass hardt utover TS... de er nok vandt til at folk misbruker systemet Anonymkode: 512f7...3ff Ja for IKEA tjener jo de store pengene på kaffe. NOT. Serveringen er til for at folk skal forbinde IKEA med noe hyggelig, holde ut lenger etc. En margin på noen usle kroner, er ingenting mot det de legger igjen, selv om alle kunder skulle tatt feil kaffe. Om den ansatte opplever at dette skjer ofte, burde hun innse at feilen lå på IKEAs side, ikle kundens. Er ganske sikker på at hun hadde spaknet om ts hadde bedt om en prat med sjefen om måten å snakke til kunder på. Anonymkode: 79082...d99 12
Frøkensina Skrevet 7. oktober 2020 #15 Skrevet 7. oktober 2020 (endret) Skikkelig kjip oppførsel av den ansatte, det var da ikke din feil! Idiotisk i utgangspunktet av Ikea å reklamere for gratis kaffe og så plage kundene som i god tro velger kaffe fra maskinene med noen få valg på. Ikke koster det mye og ikke er det sååå god kaffe i de maskinene heller. Endret 7. oktober 2020 av Frøkensina 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #16 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg syns helt ærlig det er du som er dum. Det er spesifisert i tilbudet at det er vanlig kaffe som er inkludert, når du da henter deg en latte så sier det seg jo selv at du forsøker å snylte. Den ansatte er nok lei slike småtyver som deg, med rette. Anonymkode: 7d6a1...d67 10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #17 Skrevet 8. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns helt ærlig det er du som er dum. Det er spesifisert i tilbudet at det er vanlig kaffe som er inkludert, når du da henter deg en latte så sier det seg jo selv at du forsøker å snylte. Den ansatte er nok lei slike småtyver som deg, med rette. Anonymkode: 7d6a1...d67 Mulig det. Men jeg har aldri vist om det da det ikke er lenge siden jeg ble medlem. I kassen så hun at jeg da får en gratis kaffe. Pekte ikke mot maskin eller så det måtte være filter. Jeg gikk til første maskin, men filter var vist på andre siden. Den så jeg ikke. Altså jeg gikk til nærmeste. Ts Anonymkode: 9423e...409 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Skrevet 8. oktober 2020 Såpass må du tåle, du er voksen. Ikke et barn. Anonymkode: 38dcf...17f 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #19 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg er vant med at når det kommer til kaffemaskiner et sted, så er alle varianter av kaffe fra sort til latte på den, og alle koster det samme. Kunne lett fort gjort samme feil, jeg føler vel egentlig jeg har gjort det også haha. Jeg tviler på at sjefen på det aktuelle senteret hadde blitt særlig blid om de hadde blitt gjort oppmerksom på dette. Det er ikke kaffen og pølsene de tjener penger på i den sjappa, det skal være en hyggelig avslutning på handelen, og nå går du ut med litt dårlig inntrykk av IKEA. De burde skilte bedre, eller ta samme pris for alle kaffetypene. Folk er jo ganske slitne og kokte i skallen også etter en lang dag på den butikken! Anonymkode: 1c7aa...d53 10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #20 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Såpass må du tåle, du er voksen. Ikke et barn. Anonymkode: 38dcf...17f Så du behandler voksne dårlig? Interessant filosofi, ser du bruker den i denne tråden også, og merker allerede jeg ikke liker deg. Er det det som er hensikten? Anonymkode: 1c7aa...d53 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå