Gå til innhold

ryggeulykke

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

men min bil har ingen skade? har fått sjekket den 

er ikke ripe og ikke bulk

Anonymkode: 984c2...3ff

Spiller ingen rolle, du forårsaket skade på annen persons bil. 

Anonymkode: 70b13...697

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja det kan jeg gjøre. men det som skjedde var jeg rygget å så i speil og alt, så kom en i dritfart, og er vel noramlt å stoppe opp??

det gjør jeg allfall når jeg ser noen rygge for å frigjøre plasser, så jeg mener det er like mye den andre parten sin feil 

Du er den ENESTE som mener det. Da jeg tok lappen så kunne ikke kjørelæreren gjenta dette ofte nok. DEN SOM RYGGER HAR VIKEPLIKT FOR ALLE.

Anonymkode: e0b61...0d4

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

men min bil har ingen skade? har fått sjekket den 

er ikke ripe og ikke bulk

Trolig fordi du traff med støtfanger eller tilhengerfeste. Det gir ikke bulk hos deg.

Anonymkode: c42a4...840

Skrevet

Det er faktisk din skyld når du rygger. Dette står også i teoriboka til lappen. Spiller ingen rolle at han hadde for høy fart da han skulle forbi deg. Det er ditt ansvar når du rygger, slik er det bare. Ikke lurt å stikke fra stedet uansett. Her skulle du stoppet helt opp, og gått ut for å få kontakt med vedkommende - det er faktisk også ditt ansvar. Spiller ingen rolle om din bil er skadd eller ikke. Skademelding skal fylles ut, og kontaktinformasjon skal forveksles på stedet dersom dere ikke fyller skademelding der og da. Mest sannsynlig vil du kunne bli anmeldt.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja det kan jeg gjøre. men det som skjedde var jeg rygget å så i speil og alt, så kom en i dritfart, og er vel noramlt å stoppe opp??

det gjør jeg allfall når jeg ser noen rygge for å frigjøre plasser, så jeg mener det er like mye den andre parten sin feil 

Det er ikke lov å kjøre inn i folk som rygger nei. Virker som om den andre bilisten kjørte for fort og man har faktisk en plikt til å unngå farlige situasjoner som sjåfør.

F.eks. har man FORkjørsrett men ikke PÅkjørsrett. Dersom en annen bil ikke overholder vikeplikt får man ikke kjøre inn i bilen med full fart, man skal bremse ned så godt man klarer.

Anonymkode: 99863...149

• Liker 3
Skrevet

hva skjer hvis jeg blir anmeldt da?

vet ikke om han fikk bil skiltet mitt. og har ikke hørt noe idag. brude vel det i og emd at det skjedde på formiddagen 

Skrevet

Den som rygger har ALLTID skylda. Å stikke av fra en ulykke sees meget strengt på. Er du uheldig så anmelder den andre sjåføren deg, det blir en politisak, og da plukker de av deg førerkortet ganske enkelt. 

Vel fortjent. 

Anonymkode: 73b6d...3d2

Skrevet

han stoppet og sa "vi må skrive skademeld" 

videre sa jeg nei for du ahr også skyld i dette du kjørte for fort

så sier han ja jeg så etter parikeringsplasser

da fulgte ikke han med på hva som skjedde forran han 

Skrevet

Hvorfor kjørte du din vei, egentlig?

Skrevet

for han begynte å bli frekk og ikke kunne innse at han ikke fulgte med på veien

pluss han var sikkert 70 år. 

andre mennesker følger med på veien og hvis noen rygger så stopper de opp, og ikke kjører på noen som rygger når man åpenbart må følge med på en parkeringsplass. 

Skrevet

hva skjer hvis jeg blir anmeldt da?

vet ikke om han fikk bil skiltet mitt. og har ikke hørt noe idag. brude vel det i og emd at det skjedde på formiddagen 

Du ringer politiet i morgen og sier at du trenger hjelp å komme i kontakt med den andre sjåføren, og du legger deg flat, sier du rygga i ham og han kjørte ut av synet. Slike påkjørsler hvor sjåfører stikker av blir slått MEGET hardt ned på av politiet her jeg bor, nettopp fordi det skjer så ofte. Så ring og vær naiv og blåøyd om at du mistet ham ut av syne og blabla

• Liker 3
Skrevet

Var det du som rygga på han eller han som kjørte inn i deg? Så lenge hjulene dine var i gang og du rygga bakover er det din skyld. At du står og nekter for dette og sier til han at dette er din feil viser jo bare at du burde miste denne lappen. Alle vet at den som rygger har vikeplikt. Kommer det er i stor fart ja da stopper du opp og venter, man tenker ikke denne venter sikkert på meg

Anonymkode: 904d9...770

• Liker 1
Skrevet

for han begynte å bli frekk og ikke kunne innse at han ikke fulgte med på veien

pluss han var sikkert 70 år. 

andre mennesker følger med på veien og hvis noen rygger så stopper de opp, og ikke kjører på noen som rygger når man åpenbart må følge med på en parkeringsplass. 

Du er en idiot!! Slutt å skylde på den andre part!

• Liker 5
Skrevet

han stoppet og sa "vi må skrive skademeld" 

videre sa jeg nei for du ahr også skyld i dette du kjørte for fort

så sier han ja jeg så etter parikeringsplasser

da fulgte ikke han med på hva som skjedde forran han 

Du skal alltid skrive skademelding når du har vært borti andre biler. Og fordi du rygget så blir det dil feil. Alltid. 

Hvorfor i huleste stakk du av? 

Håper de plukker av deg førerkortet. Du har bevist at du ikke innehar nødvendig kunnskap for å inneha ett førerkort. 

Anonymkode: 73b6d...3d2

• Liker 2
Skrevet

jeg har uansett ikke råd til å punge ut 10 000kr da jeg er student 

Skrevet

Heldigvis finnes det nedbetalingsplaner, du. Begynn å se på bot og en mulig rettssak du, for du har vel tenkt å diskutere reglene ved rygging med politiet også?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bryr ikke staten seg noe om. 

Anonymkode: 70b13...697

Skrevet

står for at ja det er min feil også, men andre mp også følge med og ikke komme med kommentaren "jeg så etter parkeringsplasser og ikke på veien"

altså rettsak for en bulk er vel å gå litt for langt  

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

står for at ja det er min feil også, men andre mp også følge med og ikke komme med kommentaren "jeg så etter parkeringsplasser og ikke på veien"

altså rettsak for en bulk er vel å gå litt for langt  

Ikke rettsak for bulk, rettsak om du starter å krangle med politiet om skyld, begynner du å bable om at den DU rygga på har skyld, så blir det problemer. 

• Liker 1
Skrevet

"så for meg at det ikke var noen bak".. Du burde ikke ha lappen, du er virkelig trafikkfarlig og kommer til å ende opp med og drepe noen.

Hva om det hadde vært en 4 åring som hadde gått bak bilen din der? Du hadde kjørt rett over ungen..

ALLTID OG ALLTID se bakover når du rygger, er du usikker, så skaff deg en hjelpemann, er alltids folk som er behjelpelig.

Ja, du har gjort noe ulovligt, du stakk fra stedet. Om fyren har dette på film, så er det du som har problemer.

Anonymkode: fbf31...75e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...