Gå til innhold

ryggeulykke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei, jeg lurer på noe

jeg var på en parkeringsplass, skulle rygge ut. så for meg ingen var bak meg, så kom det plutselig en bil i høy fart. Jeg kjørte da rett i han, kom en liten ripe i min bil. han sa vi måtte skirve skademelding osv. men han kjørte bare rundt og rundt og ikke stoppet ved meg. var ledig på sidene. så jeg kjørte da videre og hjem. hva skal jeg nå da gjøre?? er dette ulovlig.

vet jeg har vikeplikt når jeg rygger, men får han da null skyld i dette, han så jo jeg rygget men kjørte fort.

vet ikke om han fikk sklit nummer mitt og hva hvis han gjorde det 

Anonymkode: 984c2...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er din egen skyld. Kan ikke folk lære seg å rygge INN på parkeringsplassene. Du stakk fra situasjonen i tillegg 😶 Veldig veldig lite smart. 

Anonymkode: 7fa04...878

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor skal du alltid rygge inn når du parkerer, så har du full oversikt når du kjører ut.

Du har all skyld i en ryggeulykke.

Anonymkode: 99aa5...c50

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hei, jeg lurer på noe

jeg var på en parkeringsplass, skulle rygge ut. så for meg ingen var bak meg, så kom det plutselig en bil i høy fart. Jeg kjørte da rett i han, kom en liten ripe i min bil. han sa vi måtte skirve skademelding osv. men han kjørte bare rundt og rundt og ikke stoppet ved meg. var ledig på sidene. så jeg kjørte da videre og hjem. hva skal jeg nå da gjøre?? er dette ulovlig.

vet jeg har vikeplikt når jeg rygger, men får han da null skyld i dette, han så jo jeg rygget men kjørte fort.

vet ikke om han fikk sklit nummer mitt og hva hvis han gjorde det 

Det nytter ikke å se for deg at det ikke er noen bak deg. Du må fysisk se deg for. Altså se bakover og i speilene.

Anonymkode: 1a7d1...81f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm ja det vet jeg, men var skrå parkeringplass, og enveiskjørt retningen, så vanskelig å rygge inn, men får det mer konsekvenser av å stikke av?

og evt hvor mye bonus vil gå tapt?

hvis man fikk tak i sklitnummer hva skjer da?
og hvis han ikke gjorde det hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hm ja det vet jeg, men var skrå parkeringplass, og enveiskjørt retningen, så vanskelig å rygge inn, men får det mer konsekvenser av å stikke av?

og evt hvor mye bonus vil gå tapt?

hvis man fikk tak i sklitnummer hva skjer da?
og hvis han ikke gjorde det hva skjer da?

Om plikten å kontakte å eier av bil man skader ved et uhell:

"Brudd på denne bestemmelsen kan i teorien straffes med fengsel inntil ett år, men straffes i praksis med bøter.
- Vanligvis vil det skrives ut bøter i størrelsesorden 5.000 til 10.000 kroner, opplyser Jørgen Brekke, politiadvokat ved Oslo politidistrikt.
Boten gis i form av forelegg og vil dermed bli ført inn i bøteregisteret.
- Vi har også muligheten til å inndra førerkortet, vanligvis forseks måneder, opplyser Brekke."

https://www.dinside.no/motor/straffbart-a-stikke-av/62520893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for å inndra førekort må det vel store materielle skader til og ikke en bulk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt når vil jeg få vite om dette? om han har anmeldt det?

skjedde i dag mellom 11-12 tiden. så da burde det vel ha skjedd noe idag altså at jeg har fått noen telefoner eller slikt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

for å inndra førekort må det vel store materielle skader til og ikke en bulk?

Nope, Google "hva er straffen for å stikke av fra ulykke", så ser du flere eksempler.

Det dummeste en gjør er å stikke av fra ulykke, stor eller liten skade har lite å si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Nope, Google "hva er straffen for å stikke av fra ulykke", så ser du flere eksempler.

Det dummeste en gjør er å stikke av fra ulykke, stor eller liten skade har lite å si.

Ulykke er vel ikke det samme som en parkeringsbulk? 

Men hva med å ringe til politiet og si at du hadde et uhell ifm parkering (oppgi tid og sted)?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan jeg gjøre. men det som skjedde var jeg rygget å så i speil og alt, så kom en i dritfart, og er vel noramlt å stoppe opp??

det gjør jeg allfall når jeg ser noen rygge for å frigjøre plasser, så jeg mener det er like mye den andre parten sin feil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mister vel ikke lappen fra en bulk??

Det at du stakk fra stedet gjør det bare verre for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja men jeg mener at det er like mye den andre partens feil og jeg skal ikke betale for noe 

ser du en rygge så gasser du ikke bare på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

ja men jeg mener at det er like mye den andre partens feil og jeg skal ikke betale for noe 

Det er nok helt og fult ditt ansvar når du rygger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verken politiet, domstolene eller forsikringsselskapene er enig med deg. Dette er er fullt og helt ditt ansvar. Dette forutsetter at du kjørte inn i bilen slik at din skade er bak mens den andre har skaden på siden.

Anonymkode: c42a4...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mister vel ikke lappen fra en bulk??

Nei, man mister ikke lappen for en liten bulk, men det normale i slike situasjoner er å fylle ut skademelding evt. utveksle kontaktinfo dersom ingen har skjema tilgjengelig og la forsikringsselskapene ordne opp seg i mellom. Når du stikker fra stedet gjør du noe straffbart og det kan du i verste fall miste lappen for, selv om det ikke ble store skaden, men det er altså ikke uhellet eller skaden som er årsaken. 

Anonymkode: 70b13...697

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men min bil har ingen skade? har fått sjekket den 

er ikke ripe og ikke bulk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stikke fra skader er noe man reagerer strengt på. Straffen blir nok vesentlig større enn skaden. Det er helt sikkert kameraer der og annet slik at de kan finne deg.

Anonymkode: c42a4...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...