Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg tilfeldigvis kommer borti mannen min om natten kjenner jeg at han er klissvåt i svette under dyna. Han ligger med stor vinterdyne av dun som han drar helt opp til ansiktet. Det er altså klissbløtt under der. Jeg spør han forsiktig om han synes det er varmt om natten og om han skulle hatt en tynnere dyne, men nei. Han trives med den han har. Har da forklart at han virker veldig svett om natten men det kjenner han ikke til. Selv har jeg en helt vanlig dyne og vi har vinduet åpent hver natt. Rundt 13-14 grader på soverommet tipper jeg.

Tingen er at jeg synes det er skikkelig ekkelt. Jeg vasker og bytter sengetøy en gang i uken og vurderer nå å gjøre det hver tredje dag istedet. Men dette er jo mye jobb for meg, og helst skulle jeg sett at han prøvde å gjøre noe slik han svetter mindre. Jeg synes det er grisete å tenke på hvor det blir av all den kroppsvæsken :kvalm: Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 39844...ba3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj 😬 har du fortalt han hvor svett han faktisk er? 

Anonymkode: 367b8...0d8

Skrevet

håper dere har madrassbeskytter 

• Liker 5
Skrevet

13-14 grader høres kaldt ut🥶

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde lett kastet hele dyna, og så fortalt han at han ødelegger hele senga ved at svetten trekker ned i madrassen. Hvis han fremdeles hadde insistert på tykk dyne tross svettingen, hadde jeg bedt om at vi får separate senger.

• Liker 4
Skrevet

Men, du må jo ta det opp med ham, ikke bare ymte forsiktig? Han burde jo få sjekket opp i hvorfor han svetter så mye om natten? 

• Liker 10
Skrevet

Høres jo ut som han har feber eller en infeksjon i kroppen. Om han hadde vært varm hadde han ikke brukt den tykke dynen. Han burde oppsøke lege. Ikke normalt med sånn nattesvette. 

Anonymkode: 4dc9c...01d

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Humle Brumle skrev:

Høres perfekt ut, spør du meg! 😊

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Usj 😬 har du fortalt han hvor svett han faktisk er? 

Ja. Han reagerer ikke noe spesielt på det.

håper dere har madrassbeskytter 

Det har vi. Den er med på kokvask hver uke.

1 minutt siden, Humle Brumle skrev:

Vi er enige om at vi liker det kaldt om natten.

Skrevet

Hadde byttet dynen hans med en tynnere når jeg skiftet på sengen, og hvis han spør hvor dundynen hans er så kan du si at den er til når det blir minusgrader. Forhåpentligvis glemmer han dundynen og dere lever godt med en tynnere variant. 

Jeg personlig hadde bare sagt det rett ut til han som det er «jeg fikser tynnere dyne til deg fordi du er gjennomsvett om natten, og jeg synes det er ekkelt». Så fikk det bli sånn. Men sikkert litt hyggeligere å gjøre det på den første måten.

• Liker 11
Skrevet
Just now, Rumle said:

Men, du må jo ta det opp med ham, ikke bare ymte forsiktig? Han burde jo få sjekket opp i hvorfor han svetter så mye om natten? 

Just now, AnonymBruker said:

Høres jo ut som han har feber eller en infeksjon i kroppen. Om han hadde vært varm hadde han ikke brukt den tykke dynen. Han burde oppsøke lege. Ikke normalt med sånn nattesvette. 

Noen mennesker svetter veldig mye om natten. Min mann var slik fram til han bikket ca 40. Men han brukte selvfølgelig da ikke en supertykk dyne som forsterket problemet. 

• Liker 3
Skrevet

Skaff dere et smusslaken til å ha mellom senga og lakenet. 

Kanskje han blir minste svett av termodyne? 

Anonymkode: 7d43e...edc

Skrevet

Damer er alt for varme... Umulig å ikke bli klam om man ligger i samme seng som damer som er "close-sleepers"...  :opplyser:  Skru ned "kjerne-temperaturen" din, TS! :Nikke:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Ulven skrev:

Jeg hadde lett kastet hele dyna, og så fortalt han at han ødelegger hele senga ved at svetten trekker ned i madrassen. Hvis han fremdeles hadde insistert på tykk dyne tross svettingen, hadde jeg bedt om at vi får separate senger.

Sengen var ny for et halvårsiden og kostet en hel månedslønn. Ekkelt!

1 minutt siden, Rumle skrev:

Har tatt det opp. Han reagerer ikke. Bare «å sier du det» liksom. Slik er han forresten samme hva jeg tar opp. Likegyldig type

Han er selv sykepleier, så har liksom ikke så mye jeg sku sagt der

Skrevet
Akkurat nå, Ulven skrev:

Noen mennesker svetter veldig mye om natten. Min mann var slik fram til han bikket ca 40. Men han brukte selvfølgelig da ikke en supertykk dyne som forsterket problemet. 

Vet det, men det bør likevel undersøkes hvorfor man gjør det. Jeg svetter mye selv i perioder om natten, men det er sannsynligvis pga medisin.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Beeblebrox skrev:

Damer er alt for varme... Umulig å ikke bli klam om man ligger i samme seng som damer som er "close-sleepers"...  :opplyser:  Skru ned "kjerne-temperaturen" din, TS! :Nikke:

Vi ligger på hver vår side av sengen (200cm). Jeg ligger ikke inn til en slik svett mann :spy:

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Beeblebrox skrev:

Du, hvordan gjør man nå det igjen? :ler:

• Liker 4
Skrevet

Skaff dere et smusslaken til å ha mellom senga og lakenet. 

Kanskje han blir minste svett av termodyne? 

Anonymkode: 7d43e...edc

Vi har madrassbeskytter hvis det er det du mener. Termodyne er vel noe annet?

Skrevet
4 minutter siden, w0ho skrev:

Hadde byttet dynen hans med en tynnere når jeg skiftet på sengen, og hvis han spør hvor dundynen hans er så kan du si at den er til når det blir minusgrader. Forhåpentligvis glemmer han dundynen og dere lever godt med en tynnere variant. 

Jeg personlig hadde bare sagt det rett ut til han som det er «jeg fikser tynnere dyne til deg fordi du er gjennomsvett om natten, og jeg synes det er ekkelt». Så fikk det bli sånn. Men sikkert litt hyggeligere å gjøre det på den første måten.

Kanskje jeg burde bare gjøre det slik

• Liker 3
Skrevet

Han bør kanskje oppsøke lege, ja. Det kan være underliggende årsaker til denne svettingen.
Drikker han mye alkohol på kveldene? Dette kan også føre til endel svetting.
Eller bare bytte til en tynnere dyne.

Svetter han mye eller? 
Jeg vet om en som tar medisiner for å ikke svette så mye.

Anonymkode: 4ff4c...d32

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...