Gå til innhold

Clearblue digital eggløsningstest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nå tatt clearblue digital eggløsningstest siden CD9, er nå på CD16 og har enda ikke fått positiv test. Har hatt masse elslim fra CD13.  Har testet på morgenurin slik det står i bruksanvisningen. Begynner jo å bli litt bekymret for om jeg ikke har eggløsning, men har regelmessig mens på 26-31 dager. 

Lignende erfaringer? Bør jeg prøve å teste på kvelden isteden? 

Anonymkode: c6d1a...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får så og si alltid første positive på ettermiddagen/kvelden.

Anonymkode: ec045...c84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg får så og si alltid første positive på ettermiddagen/kvelden.

Anonymkode: ec045...c84

Jeg testet med en strimel jeg hadde liggende på kvelden søndag og den begynte å nærme seg positiv. Om det er lov å si 🙈. Nå har jeg ikke flere strimler igjen heller, trudde digital skulle være mer pålitelig og spesielt når det spesifkt står en skal teste på morgenurin. 

-Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å teste med den i dag også. Den som heter advanced da (lilla). Leit at du ikke har fått en positiv test enda. Var noen som skrev i innlegget mitt at de hadde dårlige erfaringer med den lilla, men da at de kun fikk positiv utslag med høy fertilitet og aldri maksimal fertilitet overhodet. Det kan jo hende at testen er unøyaktig også. Jeg var hos volat i dag og gynekologen mente at regelmessig mensen iallfall er et trykt tegn på at alt er som det skal og at jeg har eggløsning. Hvorvidt det snarere er en hovedregel med noen unntak vet jeg ikke, men det kan jo tenkes at testen er unøyaktig. Prøv med en annen type neste syklus. ❤️ 

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at bruksanvisningen sier morgenurin. Vi som har vært på prøveforum lenge vet at LH er høyest på ettermiddagen. Maange som får negativ på morgen, positiv på ettermiddagen og negativ neste morgen. Vil anta at du er en av dem... Hvis du ikke aner sånn ca når du har EL så vil jeg anbefale strimler. Der kan man tolke evnt styrkeøkning, og forstå at man får EL selv om den ikke kanskje viser positiv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk negativ på morgenen og positiv kl 14:00 samme dag, så test heller på ettermiddag, og ikke tiss på 3 timer før du tar den 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, babycodex skrev:

Jeg begynte å teste med den i dag også. Den som heter advanced da (lilla). Leit at du ikke har fått en positiv test enda. Var noen som skrev i innlegget mitt at de hadde dårlige erfaringer med den lilla, men da at de kun fikk positiv utslag med høy fertilitet og aldri maksimal fertilitet overhodet. Det kan jo hende at testen er unøyaktig også. Jeg var hos volat i dag og gynekologen mente at regelmessig mensen iallfall er et trykt tegn på at alt er som det skal og at jeg har eggløsning. Hvorvidt det snarere er en hovedregel med noen unntak vet jeg ikke, men det kan jo tenkes at testen er unøyaktig. Prøv med en annen type neste syklus. ❤️ 

Takk for tips, trur jeg skal prøve meg på strimler neste syklus. Selv om det er lov å håpe at det ikke er noen neste syklus 🤭. Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Amatariel skrev:

Rart at bruksanvisningen sier morgenurin. Vi som har vært på prøveforum lenge vet at LH er høyest på ettermiddagen. Maange som får negativ på morgen, positiv på ettermiddagen og negativ neste morgen. Vil anta at du er en av dem... Hvis du ikke aner sånn ca når du har EL så vil jeg anbefale strimler. Der kan man tolke evnt styrkeøkning, og forstå at man får EL selv om den ikke kanskje viser positiv.

Ja har liksom lest mye på nett at det skal tas på kveld. Men så var det bruksanvisningen som sa morgenurin da den er mest konsentrert. 

Takk for tips, da bestilles det strimler til evt. neste PP 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, trur jeg skal prøve meg på strimler neste syklus. Selv om det er lov å håpe at det ikke er noen neste syklus 🤭. Lykke til ❤️

Selvfølgelig må vi håpe på det! ☺️Masse lykke til. Det hørtes veldig lurt ut med rådet fra de andre om å teste på ettermiddagen til tross for bruksanvisningen, siden så mange erfarene erfarer det samme. Jeg skal benytte meg av rådet og teste på ettermiddagen fra nå av! Alt man lærer i dette forumet altså. Så fantastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...