Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hvilken måte blir du som gravid skjermet fra covidsmitte på arbeidsplassen din? 

Anonymkode: 66ae2...ae5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe mer tilrettelegging enn de andre ansatte. Men vi har frivillig hjemmekontor, benytter meg av det :)

Anonymkode: 104b2...bc9

• Liker 2
Skrevet

Ingenting. Har ikke noe behov for det da det ikke er smitte i kommunen. 

Anonymkode: 914e1...26e

Skrevet

Gravide er da ikke noen risikogruppe i forhold til Covid 19?

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Teatrica skrev:

Dette er ikke noe de vet med sikkerhet. Og hva så om gravide ikke er i risikogruppe? På min arbeidsplass skal det tilrettelegges slik at gravide ikke er i kontakt med smittepasienter (omgangssyke, HIV, influensa. Stort og smått altså) fordi gravide er ekstra sårbare for infeksjoner! Og gjerne ikke kan ta alle medisiner som ikke-gravide kan. 

Anonymkode: 6ba20...cb6

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Teatrica skrev:

Gravide er regnet som risikogruppe i alle andre land vi kan sammenligne oss med som Danmark og Storbritania. Vi vet ikke hvilke langtidseffekter coronaviruset har på den mentale utviklingen til barn som er smittet under svangerskapet, og basert på hva vi vet om risikoen ved å ha høy feber i svangerskapet (uavhengig av type infeksjon) så er det lurt å ha et føre var prinsipp.

• Liker 11
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte blir du som gravid skjermet fra covidsmitte på arbeidsplassen din? 

Blir ikke skjermet. Jobber på stor videregående skole med over 1000 ungdommer. Får ingen tilrettelegging. 30 elever i hver klasse, små klasserom. 

Skrevet

Nå har jeg født, men fikk ingen tilrettelegging. Jobber i barnehage.

Anonymkode: f2e10...26f

Skrevet

Som renholder er det jeg som er skjermen 😅 

Kan tilrettelegge som jeg selv vil (utenom hjemmekontor), men har ikke sett behov for dette enda. 

Skrevet

FHI ser vel ikke gravide som i risiko , så det oppfordres ikke til noe ekstra skjerming

Anonymkode: f35c8...9c6

Skrevet
13 timer siden, Teatrica skrev:

Helsepersonell SKAL skjermes. Dette er begrunnet i risiko for alvorlig forløp. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med gravid helsepersonell? Jeg er nettopp begynt på ny arbeidsplass og er egentlig for tidlig på vei til at jeg føler for å fortelle noe. Men tror ikke jeg uansett hadde blitt skjermet, da måtte jeg liksom holdt meg hjemme.. 

Anonymkode: aeb1d...21d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle gravide er ikke helsepersonell...

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med gravid helsepersonell? Jeg er nettopp begynt på ny arbeidsplass og er egentlig for tidlig på vei til at jeg føler for å fortelle noe. Men tror ikke jeg uansett hadde blitt skjermet, da måtte jeg liksom holdt meg hjemme.. 

Gravide helsepersonell skal omplasseres dersom jobben innebærer mistenkt eller påvist smitte.

Skrevet

Gravide har vel nedsatt immunforsvar, og det kan vel tenkes at man blir sykere hvis man får covid-19 som gravid vs ikke gravid?

Anonymkode: f7cc8...17f

• Liker 5
Skrevet

Dette har jeg vært med å diskutere før, så jeg kan jo bare nevne kort igjen at absolutt alle gravide er anbefalt influensavaksine fra 2.trimester, fordi man regnes som i risikogruppen for alvor forløp. Gravide er mer utsatt for å få lungebetennelse av influensa, i tillegg til at høy feber hos mor innebærer risiko for diverse skader hos fosteret. Jeg ser ingen grunn til at korona, som i utgangspunktet er farligere enn vanlig influensa, skal være mindre farlig for gravide enn vanlig influensa. Det gir faktisk ikke mening at gravide ikke regnes som risikogruppe her i Norge, og jeg er sikker på at dette kommer til å endre seg etterhvert. 

Anonymkode: 10ffa...fa5

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde litt hell i uhell. Skulle ut i svangerskapspermisjon i begynnelsen av april. Barnehagene stengte i midten av mars (bortsett fra for de som jobbet i samfunnskritiske jobber) så vi trengte ikke å være alle på jobb. Sjefen rullerte blant de ansatte, men sa jeg kunne bruke ukene frem til permisjon på ulike nettkurs. Dette var jo også da det var null kontroll på situasjonen så veldig glad for at sjefen min tok hensyn. Jobber i bhg forresten. 

Anonymkode: b8825...e96

Skrevet

Alle driter i oss. Se på skolene. Ingen smittevern.

Ta grep selv og sykemeld deg hvis du er redd og ikke vil være myndighetenes testkanin på viruset.

Anonymkode: 0eb3c...d2a

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gravide helsepersonell skal omplasseres dersom jobben innebærer mistenkt eller påvist smitte.

Der jeg jobber testes det stadig for covid-19.. Men jeg har siste tiden latt være å gå inn i pasientrom hvor det er mistanke om smitte. Jeg tror ikke vi kan gjøre det noe bedre enn det. Man vet aldri hvor lenge dette vil vare. Det skumle med dette er at så mange har få og diffuse symptomer, så vanskelig å vite om man er smittet.. Men man kan ikke isolere seg helt fra omverden.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...