AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Hvorfor synes dere det? Det er jo like egoistisk å få barn fordi man ønsker seg barn. Og hvorfor er det irriterende for noen at noen skaffer seg foreksempel katt eller hund og er like glad i den som det skulle vært barnet sitt? Hvorfor? Anonymkode: aad8b...855 24
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor synes dere det? Det er jo like egoistisk å få barn fordi man ønsker seg barn. Og hvorfor er det irriterende for noen at noen skaffer seg foreksempel katt eller hund og er like glad i den som det skulle vært barnet sitt? Hvorfor? Anonymkode: aad8b...855 Fordi de forventer at samfunnet skal ta vare på dem når de blir gamle. Anonymkode: 498b6...c12 3
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Tror bare folk som innerst inne angrer på sine egne barn og er misunnelige på frivillig barnløse, spyr ut sånne meninger.
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi de forventer at samfunnet skal ta vare på dem når de blir gamle. Anonymkode: 498b6...c12 Det er ikke så mange barn i Norge som tar vare på sine gamle foreldre om du tror det. De havner for det meste på gamlehjem, så jeg ser ikke poenget ditt. Synes synd på ungene dine hvis du fikk de bare så de kan pleie deg når du er gammel. Det er det slettes ikke sikkert at de gidder.
AnonymBrukern Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de forventer at samfunnet skal ta vare på dem når de blir gamle. Anonymkode: 498b6...c12 Det gjør de med barn og 17
AnonymBrukern Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Aldri hørt om noen som synes frivillige barnløse er egoister. Har derimot hørt at det som popper ut barn etter barn uten å klare å forsørge for dem er egoister 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de forventer at samfunnet skal ta vare på dem når de blir gamle. Anonymkode: 498b6...c12 Jeg forventer ikke det. Vil helst klare meg selv hele livet. Anonymkode: aad8b...855 2
jordbær86 Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 Er sikkert de som er misunnelige på friheten til barnløse som mener dette. 12
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 Er dette også egoistisk? Jeg har hørt mange som mener at å få barn er egoistisk, men dersom det også er egoistisk å ikke få barn så kan man jo aldri vinne. Anonymkode: 75695...f16 9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette også egoistisk? Jeg har hørt mange som mener at å få barn er egoistisk, men dersom det også er egoistisk å ikke få barn så kan man jo aldri vinne. Anonymkode: 75695...f16 Noen mener det ja. Anonymkode: aad8b...855
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg mener det er egoistisk, fordi det er FRIViLLIG barnløshet. Frivillig foreldreskap er også egoistisk. Og mye annet. Anonymkode: eac55...ef2 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #12 Skrevet 6. oktober 2020 33 minutter siden, 24/7SylviaPlath skrev: Det er ikke så mange barn i Norge som tar vare på sine gamle foreldre om du tror det. De havner for det meste på gamlehjem, så jeg ser ikke poenget ditt. Synes synd på ungene dine hvis du fikk de bare så de kan pleie deg når du er gammel. Det er det slettes ikke sikkert at de gidder. Hvem tenker du skal jobbe på disse gamlehjemmene dersom ingen produserer en ny generasjon? Anonymkode: 3412b...f73 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #13 Skrevet 6. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener det er egoistisk, fordi det er FRIViLLIG barnløshet. Frivillig foreldreskap er også egoistisk. Og mye annet. Anonymkode: eac55...ef2 Det er jo et egoistisk valg så ja.. men føler folk mener det er egoistisk i negativ betydning.. Anonymkode: c2852...a58 3
Nerine_ Skrevet 6. oktober 2020 #14 Skrevet 6. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener det er egoistisk, fordi det er FRIViLLIG barnløshet. Frivillig foreldreskap er også egoistisk. Og mye annet. Anonymkode: eac55...ef2 Så alle frivillige avgjørelser man tar er egentlig egoistiske? 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #15 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg mener at det å få barn eller ikke, er en veldig personlig ting og et personlig valg. Det skal en del til for at jeg synes det er egoistisk. Anonymkode: 75695...f16 9
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 6. oktober 2020 #16 Skrevet 6. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem tenker du skal jobbe på disse gamlehjemmene dersom ingen produserer en ny generasjon? Anonymkode: 3412b...f73 Nå er det ikke så mange frivillige barneløse at det ikke blir produsert en ny generasjon. Hvis ingen vil jobbe på gamlehjem er det vel heller på grunn av møkkalønn og turnus enn frivillig barneløse. Hvis den eneste grunnen til at man får barn er så de kan bidra til samfunnet og ikke fordi du har et brennende ønske om et lite menneske å elske, så er det faktisk du som gjør noe hinsides egoistisk.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #17 Skrevet 6. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem tenker du skal jobbe på disse gamlehjemmene dersom ingen produserer en ny generasjon? Anonymkode: 3412b...f73 Nå er det ikke alle som ender opp med å jobbe på gamlehjem da. Anonymkode: aad8b...855 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #18 Skrevet 6. oktober 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de forventer at samfunnet skal ta vare på dem når de blir gamle. Anonymkode: 498b6...c12 Ja, for det gjør jo alle barna når de blir voksne? Anonymkode: e71a4...2d3 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #19 Skrevet 6. oktober 2020 Det syns jeg faktisk ikke folk har noe med. Finnes nok av foreldre som aldri skulle hatt barn. Jeg vet jeg ville blitt en av de, og derfor ville det vært egoistisk av meg å få dem. Anonymkode: e71a4...2d3 11
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #20 Skrevet 6. oktober 2020 Er lykkelig barnløs. Møtt de som mener at de uten barn bare tenker "meg, meg meg" og aldri setter andre foran seg selv. Dette fordi vi ikke har lært, gjennom å få barn, at det er andre ting enn egne lyster som teller. Ja for vi uten barn er jo heeeeelt uten plikter (ironi det siste ) Anonymkode: ac3c3...926 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå