Gå til innhold

Tok test i går, skal til nevrolog i mrg og kan ikke avlyse

Tough cookie

Anbefalte innlegg

Jeg tok koronatest i går fordi jeg har hostet bittelitt de siste dagene.

I dag kom jeg på at jeg har time hos nevrolog på sykehuset i morgen formiddag, og lurer nå på hva jeg skal gjøre hvis jeg ikke har fått svar på testen innen den tid? 

Det er ikke noe som tilsier at jeg skal ha fått korona, fordi jeg har ikke vært tett på noen andre mennesker enn de jeg vanligvis er med. 

Jobber hjemmefra og tar ikke kollektivtransport daglig, heller ikke ukentlig. 

Har ventet i 8 måneder på denne nevrolog timen, så det er veldig synd om jeg må avlyse... 

Jeg snakket med en dame forrige uke som hadde ventet i 3-4 døgn på svar på testen, til slutt ringte hun og fikk vite at testen var negativ men at de hadde glemt å legge ut svaret. 

Endret av Tough cookie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke har fått svar i morgen,  ringer du sykehuset og spør hva du skal gjøre. Sannsynligvis vil de be deg holde deg hjemme. Men du vil neppe måtte vente nye åtte måneder på time, de setter deg nok opp neste måned, evt spør deg om du kan komme på kort varsel hvis noen andre avlyser (sikkert mye av det for tiden). 
Konsekvensene av å troppe opp på sykehuset med korona er langt verre enn å måtte vente en måned ekstra. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hvorfor ringte du ikke i dag og snakket med dem?o

Oppdaget i ettermiddag at nevrolog timen var i morgen, og da var tlf på sykehuset stengt. Trodde det var på fredagen jeg hadde time.. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig var ingenting som tilsa at du skulle vært smittet hadde du heller ikke testet deg. Du lager bare unnskyldninger for deg selv.

Nei, du skal selvsagt ikke på timen din i morgen. At du i det hele tatt vurderer det.... du skal være i FULL ISOLASJON mens du venter på prøvesvar. Etter det er du i karantene til du er symptomfri.

Ikke rart viruset sprer seg hvis dette er tankegangen til enkelte. Kjenner jeg blir matt.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring de i morgen tidlig og forklar situasjonen. Si at du hadde misforstått og trodd at timen var på fredag, men at du nå venter på et prøvesvar angående koronatest. Nevn at du har svært milde symptomer og er veldig sikker på at den vil være negativ. :) 

Så får de selv bestemme om de synes det er trygt at du kommer eller ikke. Kan godt hende du slipper å vente like lenge på ny time, da du allerede har ventet såpass lenge.

Du må nesten bare prøve å kontakte de, og se hva de sier. Er iallefall viktig at du lar de bestemme om du kommer eller ikke. Jeg synes ikke du burde møte opp uten å si ifra først, da du kan komme i skikkelig trøbbel i ettertid hvis de finner ut at du møtte opp med symptomer på korona, og en positiv test, som du ikke orket å vente på. De spør deg jo også, om du har symptomer, om du har vært i kontakt med noen, osv. Da må du jo eventuelt lyve til de, og det er så absolutt ikke lurt heller. Sykehuset vil jo ha bevis på at du har vært der, og det etter en koronatest...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å få direkte spørsmål om dette når du møter opp på sykehuset. Det er ulovlig å lyve om dette. Dersom testen er positiv vil de drive smitteoppsporing og du vil få store problemer med å forklare dette her! Selvfølgelig skal du ringe sykehuset i morgen tidlig og informere. Du får ikke komme selv om testen er negativ dersom du fortsatt har symptomer uansett. Man skal ikke ha hatt symptomer siste uken. Du har tenkt å muligens bringe smitte inn på en nevrologisk avdeling?! Er du klar over hvor syke folk som ligger der? Du skal være i isolasjon til testen er negativ, du skal ikke gå på butikken med munnbind engang!

Endret av Warum
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan iallfall ikke møte opp når du ikke har fått testsvar. Men du ringer de i morgen og forklarer situasjonen, er du heldig får du komme inn med munnbind og det hele, men du må være forberedt på at de sier at du må få ny time. Nå vet ikke jeg hvor alvorlig det du skal til time for er, men alt etter alvorlighetsgrad tenker jeg, er det veldig viktig så kommer du jo inn, men med tanke på at du har ventet 8 måneder så er det kanskje ikke det. Du kan uansett ikke ta sjansen på å smitte noen med corona nå.

Og som Warum sier, du blir spurt direkte om du har symptomer og du kan ikke lyve for du er jo faktisk i systemet.

Endret av FrøkenMånestråle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hippyskippy skrev:

Bare dra likevel. Si at du ikke har hatt symptomer. 

Og hvis testen er positiv og smittesporing starter? Da kommer det frem. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Sirinna skrev:

Hvis det virkelig var ingenting som tilsa at du skulle vært smittet hadde du heller ikke testet deg. Du lager bare unnskyldninger for deg selv.

Nei, du skal selvsagt ikke på timen din i morgen. At du i det hele tatt vurderer det.... du skal være i FULL ISOLASJON mens du venter på prøvesvar. Etter det er du i karantene til du er symptomfri.

Ikke rart viruset sprer seg hvis dette er tankegangen til enkelte. Kjenner jeg blir matt.

Jeg testet meg fordi jeg har hostet litt. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du ikke stoppet utenfor sykehuset og må besvare spørsmål før du kommer inn? Du må ha munnbind. Det mest ansvarlige er å ringe først. Husk at du ikke vet hva testen viser, og et av de verste stedene du kan spre smitte er på sykehus. Ta ansvar. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Siden Nevrologisk poliklinikk sin tlf stengte kl 15 og jeg ikke fikk ringt de,  kom jeg på at jeg kunne sende melding via Helsenorge, og det har jeg nå gjort og forklart min situasjon. 

Jeg testet meg i går fordi jeg har hostet litt innimellom og vært tungpustet, ikke fordi at jeg nødvendigvis tror jeg har korona, men fordi det er det eneste riktige å gjøre nå når man har luftveissymptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Tough cookie skrev:

Ts her. 

Siden Nevrologisk poliklinikk sin tlf stengte kl 15 og jeg ikke fikk ringt de,  kom jeg på at jeg kunne sende melding via Helsenorge, og det har jeg nå gjort og forklart min situasjon. 

Jeg testet meg i går fordi jeg har hostet litt innimellom og vært tungpustet, ikke fordi at jeg nødvendigvis tror jeg har korona, men fordi det er det eneste riktige å gjøre nå når man har luftveissymptomer. 

Du får uansett ikke slippe inn på et sykehus om du har hatt luftveissymptomer siste 2 ukene. Du blir spurt i døren. Hvis du lyver og det viser seg at du er smittet så kan du få store problemer og vil værste fall en ekstremt høy bot.

Endret av Sermina
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Tough cookie skrev:

Ts her. 

Så bra, håper du får svar relativt raskt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å ikke gjør det TS. 

20:28 

Pasient har fått påvist smitte

En pasient ved Sykehuset Telemark har fått påvist covid-19. Pasienten møtte til planlagt behandling tidligere i dag. Vedkommende testet seg da det ble kjent at en nærkontakt var koronasmitta. Det foretas smittesporing og smittevask av lokaler.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Ikanonym skrev:

Vær så snill å ikke gjør det TS. 

20:28 

Pasient har fått påvist smitte

En pasient ved Sykehuset Telemark har fått påvist covid-19. Pasienten møtte til planlagt behandling tidligere i dag. Vedkommende testet seg da det ble kjent at en nærkontakt var koronasmitta. Det foretas smittesporing og smittevask av lokaler.

Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Har sendt melding til sykehuset i kveld og håper jeg får svar i morgen tidlig, hvis ikke ringer jeg. 

Jeg hoster ikke lengre, men har ikke fått svar på test. 

Ts

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Negativ test! 😊 Hoster ikke lengre, men spør sykehuset i mrg tidlig om jeg skal komme likevel. 

Screenshot_20201007_004839_com.android.chrome.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tough cookie skrev:

Ts her. 

Negativ test! 😊 Hoster ikke lengre, men spør sykehuset i mrg tidlig om jeg skal komme likevel. 

Screenshot_20201007_004839_com.android.chrome.jpg

Hva er det andre du er testet for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...