AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg har en ektemann som er helt besatt av brune egg som skal være så mye bedre enn de hvite. Vet at de har samme næringsinnhold som de hvite, men dette vil ikke mannen tro på. Vi har sjekket både meny, tre kiwi butikker og to Coop ekstra butikker i Romerike. Ingen har disse brune eggene. Kan noen hjelpe oss? Vet dere om en butikk i Oslo som selger brune egg? Vi er mye i Oslo pga jobb og familie Anonymkode: 36a23...8db
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Etter min erfaring er det helt tilfeldig om eggene man får er brune eller hvite. Hvis du bare får tak i hvite: https://www.miasmat.no/farging-av-egg-med-naturlige-farger/ Anonymkode: c10dc...acd
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter min erfaring er det helt tilfeldig om eggene man får er brune eller hvite. Hvis du bare får tak i hvite: https://www.miasmat.no/farging-av-egg-med-naturlige-farger/ Anonymkode: c10dc...acd Jeg vet det, men mannen er overbevist om at brune egg er så mye bedre 🙈 Anonymkode: 36a23...8db
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Sjekk reko ringer. Jeg kjøpte 60 bruke egg på rekoringen for et par uker siden. Anonymkode: 50c81...907 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Det der skulle min samboer fått lete etter selv. Guri.. Anonymkode: d4c1c...310 9
nattsvermer Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Rema har en 9-pakk (tror jeg) med både brune og hvite egg i samme kartong. Har sett disse i alle rema-butikker i Oslo og Bærum.
Cleopatra70 Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Bondens marked og Reko-ringene burde vel ha det.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 Er oppvokst med høns og "hjemmelagte" egg, og fikk både brune og hvite egg. Aldri noensinne har jeg lagt merke til forskjell. Men det er forskjell mellom egg fra forskjellig typer dyr. Kan det være det mannen din tenker på? Vaktelegg smaker for eksempel litt annerledes enn hønseegg. Det er den eneste andre typen egg jeg kommer på nå som er relativt lett å finne i butikk. Anonymkode: 835cc...de5 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 4 timer siden, nattsvermer skrev: Rema har en 9-pakk (tror jeg) med både brune og hvite egg i samme kartong. Har sett disse i alle rema-butikker i Oslo og Bærum. Disse pleier jeg også å kjøpe. Økologiske egg finner man ofte brune 😊 Anonymkode: b9944...d7e
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 Han har nok fått den ideen fordi økologiske høns og høns som går i hagen hos naboen gjerne er av andre raser enn den vanlige rasen, og derfor kan man ofte finne brune egg blant dem. Og egg som kommer fra denne typen hønsehold er selvsagt sunnere enn de som kommer fra konvensjonelt landbruk. Anonymkode: 45df9...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #13 Skrevet 7. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har nok fått den ideen fordi økologiske høns og høns som går i hagen hos naboen gjerne er av andre raser enn den vanlige rasen, og derfor kan man ofte finne brune egg blant dem. Og egg som kommer fra denne typen hønsehold er selvsagt sunnere enn de som kommer fra konvensjonelt landbruk. Anonymkode: 45df9...3b6 Litt trist og tragisk at det du kaller "konvensjonelt" landbruk, nå er det motsatte av hva det faktisk burde bety. Det er nå synonymt med stressede burhøns som ikke har plass til å snu seg og som legger egg på samlebånd. Ikke "konvensjonelle" gårder slik de historisk sett har vært, med høner som vandrer rundt på tunet og sparker i jorda. Anonymkode: 3efe5...089 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå