Gå til innhold

Kløe i mellomkjøttet/anus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen uker vært plaget med kløe i mellomkjøttet/anus. Jeg tenkte først det var sopp og tok derfor en soppkur med krem og pille. Da det ikke ga seg, har jeg fortsatt å smøre meg med ulike kremer, Alcos-anal, Hydrokortison og Inotyol. 

Kløen er ikke så ille. Kjenner lite/ingenting på dagtid, men kan merke ubehag etter dusj om kvelden/når jeg legger meg. Bruker samme sjampo og dusjsåpe som jeg har brukt i årevis (Elvital og Neutral). Bytta nylig fra Asan til Lactacyd da jeg leste at Asan hadde for høy PH-verdi, men byttet skjedde etter kløen startet. 

Det som er litt rart er at det ikke klør over alt, men kløen er lokalisert på venstre side av mellomkjøttet, fra skjeden mot anus. Det klør altså ikke rundt hele anus/hele mellomkjøttet. Jeg ser heller ikke noen hudforandringer der kontra den andre siden. Eneste som er ulikt er at på venstre side ble jeg klippet under fødsel, og det er derfor et arr der. I tillegg ser man et «søkk» akkurat hvor selve klippet er. Det er imidlertid 10 år siden klippingen fant sted og jeg har aldri merka noe før nå. 

Jeg kvier meg veldig for å gå til legen, og vil først prøve å bli kvitt plagene selv. Har noen lignende erfaringer/råd å dele? Kremer? Kjerringråd? 

Anonymkode: 2472d...6e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnemark? 

Anonymkode: cf25f...93f

Skrevet

Det er ikke lurt. Du kan gjøre vondt verre, så du trenger mer behandling. For alt du vet, kan du ha en kraftig infeksjon.

Anonymkode: e5e33...a8a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnemark? 

Anonymkode: cf25f...93f

Det er også en mulighet. Sjekk driten på do ts.

Anonymkode: e5e33...a8a

Skrevet

Har du hard avføring kan det hende at man får bittesmå rifter/revner i mellomkjøttet. Det kan klø. 

Anonymkode: 09051...473

Skrevet

Barberer du deg? Det hender jeg får bittesmå rifter som ikke er synlige, og det klør en del når de holder på å helbredes. 

Anonymkode: 98166...059

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...