AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Del Skrevet 6. oktober 2020 Vi har begynt å prøve på en baby og jeg har tempet i noen måneder nå da jeg har fått vite at temp er den beste måten å finne når el er/var. FF har vært ganske klar på når el var, men siden vi ikke har lyktes hittil bestemte jeg meg for å laste ned Premom og ta eltester. Men FF mener jeg har el samme dag som eltesten begynner å bli positiv/peaker, og Premom sier at el er dagen etter peak når eltesten er negativ igjen. FF setter el til 2 dager før hva Premom gjør... Så FF er egentlig ikke til å stole på? Jeg temper vaginalt, til samme tid hver dag, og etter nok timer sammenhengende søvn. Anonymkode: 99eb2...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Del Skrevet 6. oktober 2020 Nettopp pga dette har jeg kutta ut å tempe. Temper vaginalt jeg og. Tilslutt tenkte jeg at om ff er så bra, hvorfor er jeg ikke gravid? Det har jo ikke hjulpet. Begynte med fertilitetsmonitor og ser ut ifra den at ff bommer på el. Jeg har el dag 18, men ff finner den aldri på rett plass. Noe som igjen fører til at ff sier feks: Your luteal phase is differing to much blabla. Sånn at det alltid er 'min' skyld at ff ikke finner el eller feil el. Hvorfor skal du jage temperaturen når det er utrolig mye enklere å ta en digital test, spesielt om du er regelmessig? Signerer som anonym for opplever tempere som svært sensitive om man påpeker at ff ikke er best. Anonymkode: 52442...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrue8 Skrevet 6. oktober 2020 #3 Del Skrevet 6. oktober 2020 Jeg bruker FF og har tempet. Gjør det ikke nå. Jeg synes dette er veldig interessant! Temperaturen min pleier som regel å ta et par dager å øke etter at FF mener jeg har hatt eggløsning, så det kan ha noe med det! Merker du eggløsningssmerter? Det kan jo også hjelpe på å merke eggløsningen. Jeg får som regel eggløsningssmerter dagen etter jeg har peak på testen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Del Skrevet 6. oktober 2020 Det er nettopp det... elsymptomene har vært slik at FF skulle hatt rett, elslim i noen dager før og elsmerter dagen før tempen har fått en dipp, og over dagen etter når tempen har steget. Og dagen derpå igjen er elslimet borte og, hvilket er dagen eltesten mener jeg skal ha el... Er det rart man blir forvirret... 😅 Tempen holder seg jo høy etter el så det er jo ikke at kroppen bare prøver på el, den slipper jo faktisk egget. Skulle bare likt vist nøyaktig dag 🙄😅 Jeg begynner jo helle mer mot at eltesten og Premom har rett, for testene er helt negative før de blir høy, peak, høy og så negativ igjen. Så det er helt tydelig at LH hormonet som styrer dette ikke har satt i gang prosessen når FF mener el er... selv om symptomene sier noe annet igjen 😅 Ts Anonymkode: 99eb2...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. oktober 2020 #5 Del Skrevet 6. oktober 2020 Kan ikke se at EL-testene er ført opp i FF? Appen vil vel gjerne ha de også... Kanskje EL flytter seg om du fører inn den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Del Skrevet 6. oktober 2020 42 minutter siden, Amatariel skrev: Kan ikke se at EL-testene er ført opp i FF? Appen vil vel gjerne ha de også... Kanskje EL flytter seg om du fører inn den? El flytter seg om jeg fører opp eltestene i FF og, men poenget er jo at jeg ikke kan stole på tempen og FF alene slik alle sier er sikrest og som jeg har basert meg på, men jeg må bruke eltester i tillegg. Har hele tiden fått høre at tempen er mer sikker enn eltester og derfor har jeg jo ikke investert i de, men det ser jo ut til at med temp alene så har vi nok bommet på el mer enn gang. Ikke at det gjør meg noe å måtte ty til eltester, synes bare det er interresant at tempen min stiger før el og ikke bare etter el som skal være fasiten, og temp alene ikke er like sikker til å fastsette el som jeg har trodd i flere måneder 😊 Og om jeg egentlig kan flytte eldagen 2 dager senere enn hva jeg har trodd hele tiden så har jeg vært nede i en lutealfase på bare 9 dager enkelte sykluser... Ts Anonymkode: 99eb2...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå