Gå til innhold

Sminkebelysning på bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et helt nyoppusset bad, og ser nå at badet er utformet av menn som ikke har tenkt på sminkebelysning 🙄 vi har montert spotter i taket, og er da selvfølgelig skygge og umulig å sminke seg.. speilet har lys bak seg, men er kun dekorativt. Det er ikke et alternativ å permanent montere annet lys rundt speilet da det ødelegger estetikken på det nye badet. Så her trengs det alternativ belysning! 

Noen som har noe tips og kunnskap? Må lyskilden være i høyde med ansiktet for å gjøre opp for skyggen spottene i taket lager? Har sett på sminkespeil med lys, men finner ingen som da når opp til ansiktet, samt sett noen som man fester på speilet med sugepropp - men ønsker jo selvfølgelig ikke å ha noe som skal stå fremme hele tiden eller at jeg må vaske speilet daglig etter bruk. Tar dog gjerne i mot tips til spesifikke lyskilder du har god erfaring med som festes på speil o.l i tilfelle det blir eneste løsning. Håper noen kan hjelpe 🙏

Skrevet

Jeg hadde lys på begge sider av speilet i en leilighet en gang, to lange vertikale remser på ytterkanten :) det gjorde det veldig greit å sminke seg! Skal ha det igjen når vi pusser opp bad etterhvert :) lyset var innebygd i speilet altså. Skrudde av skottene i taket når jeg brukte det, for de gjorde jo ingenting. Ikke sikkert dette er løsningen for deg med ferdig oppusset bad😅

Kan du kjøpe et lite sminkespeil og sette en krakk på badet, og bare sitte og sminke deg i sminkespeil? :)

Anonymkode: e75ca...0d3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har lys over speilet, ligner litt på dette https://www.lampegiganten.no/lindby-layan-led-vegglampe-til-bad-krom-90-cm.html?gclid=EAIaIQobChMI5Y7amaug7AIVgemyCh0TiAZOEAQYCyABEgLjx_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Er jo ganske enkelt og pent.

Anonymkode: b5bd9...86d

Dette er speilet vårt (ikke mitt bilde), så ser ikke for meg at det ville vært så fint å montert noe over speilet 😕 

E1906400-37B7-411B-A9A6-D0412B9C774E.png

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde lys på begge sider av speilet i en leilighet en gang, to lange vertikale remser på ytterkanten :) det gjorde det veldig greit å sminke seg! Skal ha det igjen når vi pusser opp bad etterhvert :) lyset var innebygd i speilet altså. Skrudde av skottene i taket når jeg brukte det, for de gjorde jo ingenting. Ikke sikkert dette er løsningen for deg med ferdig oppusset bad😅

Kan du kjøpe et lite sminkespeil og sette en krakk på badet, og bare sitte og sminke deg i sminkespeil? :)

Nei er ikke helt løsningen, men skulle ønske det var det 😅 ikke så dumt å bruke krakk å sitte å sminke seg med sminkespeil, det får bli løsningen om det ikke dukker opp andre lure metoder 🙌🏼

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Malena87 skrev:

Nei er ikke helt løsningen, men skulle ønske det var det 😅 ikke så dumt å bruke krakk å sitte å sminke seg med sminkespeil, det får bli løsningen om det ikke dukker opp andre lure metoder 🙌🏼

Det er i alle fall en rimelig løsning, og du kan jo flytte det til et annet rom også😊 liker selv å ta med sminkepungen til et rom med naturlig lys når det er lyst på sommeren, men det går jo ikke på vinteren 😅

Skrevet

Jeg ville vurdert å bytte ut speilet med et annet når badet er så nytt. Kjøp et med integrert belysning. 

Anonymkode: 60c73...28f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...