Gå til innhold

Billigvarer jeg ikke kjøper igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes tråder om billigvarer som funker, denne handler om de som absolutt ikke gjør det.

Først ut er Eldorado pesto. Det er masse basilikum i den, og konsistensen er grei. Men smaken? Det smaker surt. Altså som syrlig, og ikke noe særlig annet. Ubrukelig, etter min mening. Den koster det halve av Barillas pesto, men for all del: bruk de ekstra kronene på Barilla.

Anonymkode: 4713c...b38

• Liker 2
Skrevet

First Price røkelaks. Trevlete, fettete og generelt lite innbydende. Jeg klarte faktisk ikke å spise opp.

Enig med deg om pestoen, forresten.

Anonymkode: c2cb0...bdd

• Liker 6
Skrevet

FirstPrice fiskekaker.. de ser ok ut. Men smaker ikke ok 😳

Anonymkode: d9368...a29

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil ikke kjøpe billige fiskeproktukter. Har prøvd tunfisk og noe fisk jeg nå ikke husker hva var. Det er ikke godt i det hele tatt.

Og billigbrød skjønner jeg ikke at folk klarer å spise. Ikke noe annet jeg kommer på.

• Liker 1
Skrevet

First Price tacolefser... Kjøpte de fordi noen skrøyt av dem, men fytti grisen. Sleit med å spise den første, og resten av tacoen spiste jeg uten lefse... 

Anonymkode: 9b9ee...d40

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

First Price tacolefser... Kjøpte de fordi noen skrøyt av dem, men fytti grisen. Sleit med å spise den første, og resten av tacoen spiste jeg uten lefse... 

Enig! Prøvde første gang med samme forventninger. «De smaker jo som Old el Paso sine», men det gjør de ikke. Tørre, uansett hvor mye de varmes opp. 

Skrevet

First Price bacon og røkelaks. Helt smakløst, gummiaktig konsistens.

Anonymkode: e9214...c0d

• Liker 1
Skrevet

First Price lomper. Smaker surt, på en måte.

Coop hermetiske tomater. Det var råtten tomat i boksen.

• Liker 1
Skrevet

Billigvarianter av hvitost, enten det er First Price, Xtra eller noe annet. Synes det smaker margarin. 

• Liker 2
Skrevet

First Price wienerpølser😕 

Anonymkode: 19027...79c

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FirstPrice fiskekaker.. de ser ok ut. Men smaker ikke ok 😳

Anonymkode: d9368...a29

7 minutter siden, cleangal skrev:

First Price lomper. Smaker surt, på en måte.

Coop hermetiske tomater. Det var råtten tomat i boksen.

2 minutter siden, Fju skrev:

Billigvarianter av hvitost, enten det er First Price, Xtra eller noe annet. Synes det smaker margarin. 

Enig i disse. Fiskekakene bruker jeg kun til trening med hunden...

Lompene uken her seg til hverandre, blir kjempe raskt tørr og myglet. 

Billig hvitost er ikke særlig. 

Husker ikke hvilket merke, men "revet topping" snakker grusomt. Smaker liksom oljete. Ikke er det ost heller. 

Dobbel null yoghurt med mango smaker fake og litt som såpe med mango (lukt). 

Engelviken "luksus reker" i lake smaker overhodet ikke reker. Ekkelt! 

Coop rekesalat

Eldorado smør

Anonymkode: 2069f...cb0

Skrevet

Butikkens eget lavprismerke vaskepulver til klær, oppvaskmiddel flytende og hvitost. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke forskjell på disse og andre merker, de er kanskje noe tykkere.  

• Liker 4
Skrevet

Det er mange ting man kan kjøpe billigere. Mange ting produseres jo faktisk på samme plass som den dyrere varen, bare at emballasjen ikke er like fin og stykkene eller bitene er mindre symmetriske. Når det er sagt så er mitt beste tips å sjekke innholdsfortegnelsen. Jeg bryr meg utelukkende om hva varen inneholder av ingredienser, ikke pris eller utseende. Noe kan se riktig så innbydende ut og samtidig inneholde 15 rare ingredienser man ikke forstår hva er. En vare kan også koste minimalt, men inneholde kun 40 % fisk f.eks. og fiskesorter som ikke er gode. Så det beste trikset om man bryr seg om innhold er å bare sjekke hva som står på pakka med liten skrift.

Av typiske husholdningsting med lav pris jeg har funnet å være av dårlig kvalitet er typisk kjøtt- og fiskeprodukter. Fiskekaker inneholder ofte lite fisk, kjøttboller inneholder ofte mye rare ingredienser som ikke er kjøtt, osv. Revet ost er ofte ikke ost, men de store bitene med ost kan være samme produsent som Norvegia eller Synnøve. Hermetiske tomater har jeg også hatt veldig dårlig erfaring med, da syns jeg de dyrere merkene holder bedre kvalitet.

• Liker 3
Skrevet

Alt av fiskeprodukter🤮

• Liker 1
Skrevet

First price frossen fiskegrateng 🤮

Skrevet

First price fiskekaker sier jeg meg enig i at ikke er verdt å ta med seg hjem. Billigmerke-tunfisk på boks ligner mer på kattemat, og bader i olje. Dyrere merker er verdt de ekstra kronene.

Anonymkode: ebb05...a18

• Liker 1
Skrevet

Den nye ferske ferdigpizzaen rema reklamerer for, smaker sau og er absolutt ikke spiselig.

Skrevet

First Price makrell i tomat, smaker tran. First Price te likte jeg ikke så pass at jeg kastet hele pakken og kjøpte den aldri igjen. Samtidig, Rema sin makrell i tomat er fint, og Rema sin te er favoritten. Har i grunn fått for meg at Rema sine produkter er mye bedre enn First price (Kiwi) sine. Foresten, billig gulost fra Rema varierer i smaken fra gang til gang, men av og til er den skikkelig skikkelig god. Og av og til, er bare som Synnøve ost. :) 

Anonymkode: 2e6c3...8fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...