AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 HEI!!! Baby på 9 mnd virker EKSTREMT lei av meg. Griner og sutrer hele dagen, med en gang vi får besøk lyser hun opp og er blid som en sol. Noen andre som har opplevd det samme og som kan betrygge meg om at det går over? Dagene er så utrolig slitsomme nå. Anonymkode: 46b84...3bb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Nei. Herregud. Baby er mest sannsynlig i et utviklingssprang. Har du Wonder Weeks appen? Der får du nedtellingskalender og masse info. Sprangen varer i 4-6 uker. En 9 mnd gammel baby er overhodet ikke kognitivt i stand til å være lei av Mamma, hun er bare forvirret og frustrert og tar det ut på den tryggeste personen i livet sitt. ❤ Anonymkode: 2fd2c...45f 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Helt normalt. De sutrer fordi mor er den trygge. Anonymkode: 4361d...f5d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Kjeder hun seg? Understimulert? Mine babyer ble også sutrete om vi ikke dro ut og gjorde noe hver dag i den perioden. Slo meg ikke å tenke at de var leie av meg - men de trengte at noe skjedde og at de lærte noe nytt/såg noe nytt/kunne utforske noe. Anonymkode: d64f0...0fa 4
Klougart Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Utviklingssprang! Unger blir svært sutrete når de må lære mye nytt/gjennomgår store kognitive endringer. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjeder hun seg? Understimulert? Mine babyer ble også sutrete om vi ikke dro ut og gjorde noe hver dag i den perioden. Slo meg ikke å tenke at de var leie av meg - men de trengte at noe skjedde og at de lærte noe nytt/såg noe nytt/kunne utforske noe. Anonymkode: d64f0...0fa Dette tror jeg mer på. At hun lyser opp når det kommer besøk kan jo tyde på at hun føler at "endelig skjer det noe" ... Anonymkode: 4aad5...74e 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Ja, jeg er også helt sikker på at hun kjeder seg. At jeg alene ikke er nok. Til nå har dagens luftetur vært den lange blunden hennes, men etter denne ekstreme sutringen begynte har vi begynt å gå mer ut når hun er våken også. Noen som har tips til aktiviteter? Føler ikke hun får så mye ut av lekeplasser (bortsett fra disser, det liker hun). Vi bor midt i byen. TS Anonymkode: 46b84...3bb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er også helt sikker på at hun kjeder seg. At jeg alene ikke er nok. Til nå har dagens luftetur vært den lange blunden hennes, men etter denne ekstreme sutringen begynte har vi begynt å gå mer ut når hun er våken også. Noen som har tips til aktiviteter? Føler ikke hun får så mye ut av lekeplasser (bortsett fra disser, det liker hun). Vi bor midt i byen. TS Anonymkode: 46b84...3bb Helt likt med min på 9 måneder. Hun kjeder seg hjemme og trenger inntrykk. Vi går mye ute med bæresele, enten i hagen, i butikker eller i skogen, det liker hun godt. Dyrebutikk er veldig populært, hun elsker å se på fiskene og fuglene som er på utstilling. Vi drar også på åpen gård når vi har mulighet. Det er veldig kjekt å se på dyrene. Ellers har pappaen her som er i perm tenkt å begynne å gå litt i åpen barnehage. Har dere det i nærheten? Anonymkode: a63a4...f9b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt likt med min på 9 måneder. Hun kjeder seg hjemme og trenger inntrykk. Vi går mye ute med bæresele, enten i hagen, i butikker eller i skogen, det liker hun godt. Dyrebutikk er veldig populært, hun elsker å se på fiskene og fuglene som er på utstilling. Vi drar også på åpen gård når vi har mulighet. Det er veldig kjekt å se på dyrene. Ellers har pappaen her som er i perm tenkt å begynne å gå litt i åpen barnehage. Har dere det i nærheten? Anonymkode: a63a4...f9b Tusen takk for kjempegode tips!!! Vi drar på dyrebutikken i morgen. Hun liker godt å være med ut og se på ting i vogn så det gjør vi en del, men jeg får litt dårlig samvittighet av at hun ikke får ligget nok på bakken og krøpet ila en dag. 😬 Anonymkode: 46b84...3bb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for kjempegode tips!!! Vi drar på dyrebutikken i morgen. Hun liker godt å være med ut og se på ting i vogn så det gjør vi en del, men jeg får litt dårlig samvittighet av at hun ikke får ligget nok på bakken og krøpet ila en dag. 😬 Anonymkode: 46b84...3bb Hvis man bærer nok eliminerer man behovet for magetid faktisk. Bæresele er også veldig effektivt for sutrete babyer. https://www.ullevalkiropraktor.no/baeresjal/ Anonymkode: 2fd2c...45f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå