Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører jo alltid at Opel er noe klæsj, men er det kommet noen forbedringer på de nyere vs de gamle? Eller er Opel bare Opel enda?

Grunnen til at jeg spør er at vi er på utkikk etter ny bil og er innom de aller fleste alternativer. Vil gjerne høre om de som eier en Opel her er fornøyde eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte oss ny Opel rett før tulla kom til verden. Kjøpte da Opel Astra stasjonsvogn helt ny! og jeg angrer ikke ett sekund. en topp bil til en topp pris. Ja, det er ikke en raser bil, men helt greit til mitt bruk. Mye by kjøring og av og til lang kjøring.

Før vi kjøpte den var jeg litt i tvil for jeg synes Opel var litt harry, men nå er jeg veldig fornøyd. Fin å se til er den og ;)

Skrevet (endret)

Et vennepar av oss også kjøpt den helt nye Opel Astra stasjonsvogn. Ville heller godt for den, enn for Vectra i hvert fall. Den er platikkfantasikk for å si det sånn. Selv har jeg gode erfaringer med Skoda Octavia. ;)

Endret av Cr@sh
Skrevet

Vi har en "gammel" Opel Astra stv. og har vært godt fornøyd med den. Både mine og mannens foreldre har hatt flere Opler og vært fornøyd.

Vi lurer veldig på om vi skal kjøpe en Opel Zafira nå. (skal kjøpe ny bil neste år)

Gjest gjesten
Skrevet

Vi har en gammel Opel Vectra (nesten 10 år gammel) og må si at jeg er meget fornøyd med den. Utrolig bra kjørekomfort. Det er kommet til noe rust inni hjulbuene,men ellers har den biten vært grei. Eneste problemet har vært at bilen er så full av elektronikk at når ting ryker så koster det flesk å reparere det. Et lite eksempel vi hadde i fjor var at bilen nesten kokte hver gang i rushtrafikken. Da viste det seg at det var en liten elektronisk føler som var gåen. 5000 kostet den moroa ;)

Men tatt i betraktning at bilen står ute i all slag vær (ikke garasje tilgjengelig) og at den kjøres i Oslo, så har det vært lite "plager" med den. Så skal ikke se bort fra at det blir ny Opel her i gården også, men synes ikke at de nye Vectraene er fine designmessig.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har en Opel Meriva. Ikke noen racer, men jeg synes det er en kjempebil. Gode kjøreegenskaper, gode seter og enormt med plass. Baksetene kan legges helt flatt og da får man et kjempedigert bagasjerom. Vi byttet fra en VW stasjonsvogn som var nesten en halv meter lengre enn Opelen, men alikevel er det mer plass i den nye bilen.

Skrevet

Det eneste jeg vet er at Opel Zafira ikke er å anbefale. Denne kommer høyest opp på lista over biler som har mest plunder, og det er flere vi kjenner som advarer mot denne bilen. (Og det er nyere modeller)

Gjest Gjesta
Skrevet

Bortsett fra rustproblemer, syns jeg ikke gamle opel er så verst heller jeg da! :sjarmor: Har en Astra '92, og er kjempefornøyd med den - har ikke hatt problemer (BANKIBORDET!) med den i det hele tatt!

Og pappa satt inn opelmotor i sin gamle, GAMLE skranglekjerre, og den gikk så bra så! :Nikke:

Kanskje det bare er en "myte" at opel er så dårlig? :klø:

Skrevet

Vi er veldig fornøyde med vår Opel Astra 1999 personbil. :)

Skrevet

Har kjørt Omega i mange år og likte den bilen veldig godt. Nå er det en ny Vectra stasjonsvogn og er fornøyd med den også. Liker denne Vectraen bedre enn de gamle. Denne er større og veldig behagelig å kjøre.

Skrevet

Opel, som de fleste andre bilmerker, forandrer og forbedrer modellene sine med jevne mellomrom. I tillegg til små endringer og nye finesser for hvert nytt år, gjør de store grep med noen års mellomrom. Í fjor høst kom f.eks. "den nye " Astraen. Den er romsligere enn bilene i den forrige utgaven, som ble produsert fra 97/98 og fram til den nye kom. Den forrige utgaven var i sin tid vesentlig endret i forhold til den som ble produsert før 97.

Skrevet

Jeg har en opel Astra Comfort stv. 1997 modell, og har aldri i hele mitt liv vært så til de grader misfornøyd med en bil. Det har vært en problembil fra ende til annen, og det verste nå er jo at jeg søren meg ikke blir kvitt rakkelet. Kjøpte den for 129 000 for 3 år siden, nå er jeg tilbudt 25 000 for den i innbytte hos bilforhandler. :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...