Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Lurer på hvor lenge babyen deres greier å holde seg våken og uthvilt mellom soveøktene?

Min er nå 6,5 mnd og må som regel sove etter 2 timer våkentid. Det som er kjedelig er at han bare sover 30 min i gangen som regel, så han sover enda 4 ganger på dagtid. Ser sånn frem til at han greier å holde seg våken og blid litt lengre, og forhåpentligvis sover litt lengre i slengen! Virker ofte ikke uthvilt særlig lenge etter powernapsene sine, men han er likevel lys våken og blid når jeg henter han i vogna, og umulig å forlenge, enten vi går tur eller vogna står i ro. 

Anonymkode: 2daf6...719

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår er våken ca 2,5-3 timer mellom morgen og den første luren, så samme mellom den og neste lur (sover 30 min først, så 2 timer ca). Nå eksperimenterer vi litt med å droppe den siste luren fordi hun har blitt litt vanskelig å legge, da var det litt kortere mellom, men nå er det blitt et strekk på 4 timer før leggetid og det går men er litt i overkant lenge fortsatt. 

Anonymkode: 97a2a...ef2

Skrevet

Her er lille våken ca 2.5 - 3 timer før første hvil, så nærmere 3 timer før andre. (6,5mnd) Her også er vi inne i en periode med dårlig søvn på dagtid, som vil si at hvilene varer rundt 30 - 60 min. Og når andre hvil blir så kort og lille nekter å sove igjen før leggetid blir det plutselig 4 timer våkentid 🙃 Håper vi snart kommer inn i en periode med gode hviler på dagtid igjen, men  trøster meg med at nattesøvnen er ganske god, 10-11 timer 😊

Skrevet

Vår hadde akkurat samme sovevaner på den tiden. Korte dupper og dermed kortere mellomrom enn mange andre i barselgruppa, som gjerne sov 2-4 timer om gangen 😅

Anonymkode: ac05a...47b

Skrevet
7 minutter siden, Sillymilly skrev:

Her er lille våken ca 2.5 - 3 timer før første hvil, så nærmere 3 timer før andre. (6,5mnd) Her også er vi inne i en periode med dårlig søvn på dagtid, som vil si at hvilene varer rundt 30 - 60 min. Og når andre hvil blir så kort og lille nekter å sove igjen før leggetid blir det plutselig 4 timer våkentid 🙃 Håper vi snart kommer inn i en periode med gode hviler på dagtid igjen, men  trøster meg med at nattesøvnen er ganske god, 10-11 timer 😊

Så dere har 2 dubber dere også? Ja, det gjør seg med litt pauser på dagen også, selv om natta her også er bra med 11-12 timer søvn (ei mating)🙈 Håper det går seg til snart! Må kanskje bare venne han til lengre våkentid litt og litt👀

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vår er våken ca 2,5-3 timer mellom morgen og den første luren, så samme mellom den og neste lur (sover 30 min først, så 2 timer ca). Nå eksperimenterer vi litt med å droppe den siste luren fordi hun har blitt litt vanskelig å legge, da var det litt kortere mellom, men nå er det blitt et strekk på 4 timer før leggetid og det går men er litt i overkant lenge fortsatt. 

Deilig med 2 timers dubb på andre da! Men blir lange ettermiddager da ja ser jeg!:-) Når legger dere og står opp da ca?:-)

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår hadde akkurat samme sovevaner på den tiden. Korte dupper og dermed kortere mellomrom enn mange andre i barselgruppa, som gjerne sov 2-4 timer om gangen 😅

Anonymkode: ac05a...47b

Ja, dette er vår andre som er sånn, alltid flere, men kortere dubber enn resten av våre bekjempes babyer, så nesten så jeg lurer på om vi gjør noe galt🙈😂 men ser jo at våkentid har strekt seg litt og litt med tida, men skulle gjerne hatt færre, men lengre snart! Men han er helt tydelig skutt etter to timer🤷🏻‍♀️ Så aner ikke hva man skal gjøre altså.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er vår andre som er sånn, alltid flere, men kortere dubber enn resten av våre bekjempes babyer, så nesten så jeg lurer på om vi gjør noe galt🙈😂 men ser jo at våkentid har strekt seg litt og litt med tida, men skulle gjerne hatt færre, men lengre snart! Men han er helt tydelig skutt etter to timer🤷🏻‍♀️ Så aner ikke hva man skal gjøre altså.

Bekjentes * skulle det stå 🙈

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere har 2 dubber dere også? Ja, det gjør seg med litt pauser på dagen også, selv om natta her også er bra med 11-12 timer søvn (ei mating)🙈 Håper det går seg til snart! Må kanskje bare venne han til lengre våkentid litt og litt👀

Hadde egentlig 3, men så ble det litt lenger våkentid for det tok så lang tid å få han til å sove. Samtidig ble leggetiden tidligere, men det blir fortsatt nærmere 4 timer etter siste dupp før legging.. uansett hvor mye jeg prøver på en siste dupp 🙃

Savner litt å få en god pause på dagen 🙈 værste er at det er ikke mer en ett par uker siden han sov 1,5 t -2,5 timers dupper 🙃🙃 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Deilig med 2 timers dubb på andre da! Men blir lange ettermiddager da ja ser jeg!:-) Når legger dere og står opp da ca?:-)

Prøver og håper på å starte dagen kl 7, men det er nærmere 6-6.30 de fleste dagene. Leggetid er 18.30 stort sett. Hvis lur nr 2 blir mye kortere en 2 timer prøver vi på en tredje lur før leggetid men da blir det litt senere gjerne og bruker også lengre på å sovne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...