AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg har vært litt eller endel på kvinneguiden det siste året, spesielt etter corona. Jeg har ved et par anledninger tatt i bruk forumet for å spørre om noe eller høre andres meninger. Det jeg dog merker meg er at det er alltid noen (mange) som må sette meg på plass enten det er dramatikk, ulike meninger, hvorvidt jeg har stilt et teit spørsmål eller ei. Jeg ser det ofte i andre tråder også at man alltid "flyr på" trådstarter uansett grunnlag. Hva er det med de som egentlig er innpå her? Er dere her bare for å få ut dagens frustrasjonen etter å kverulere? Grunnen til at jeg valgte å opprette denne tråden var for jeg var inne på hus og hage delen av forumet og så denne tråden Da jeg leste den tenkte jeg oi jøss dette var den eksakte motparten til en annen tråd jeg leste her inne tidligere. Men ironisk nok hadde begge parter feil i denne settingen. I den ene tråden så var det røykeren som var ekkel og burde vel forstå at vedkomne gjorde dette. Mens i den andre tråden hadde trådstarter feil fordi hun forventet for mye og burde ta seg sammen. Dette er jo et prakteksempel, for dette er jo så typisk kvinneguiden at det nesten blir komisk. For et forum haha. Anonymkode: 77bfb...f37 7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Dette oppsummerer alt. Samme i tråder der mannen er gris, mens omvendt er damen et herdersmenneske. Anonymkode: bd961...79f
ekkoet Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Enig. Tenk så slitsomt det må være å omgås slike folk i det virkelige liv.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Det er sånn man høster likes. Fjern likes-funksjonen så forsvinner litt av dette problemet også. Anonymkode: a29b9...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Helt enig! Noen ganger har jeg bevisst latt som jeg er den andre, bare for å sjekke reaksjonene da. Enkelte skal ta TS på noe uansett! Syns ofte synd på TS, som gjerne er i en sårbar situasjon, og konsekvent får høre hvor teit, feil osv alt er. De få gangene jeg har tydd til KG med et problem, har jeg ofte følt meg verre etterpå pga responsen. Anonymkode: 32292...37d 3
AnonymBrukern Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Når man velger å legge noe ut på kg eller spør om råd må man forvente alle slags svar, også negative svar... hvis du ikke vil høre alles meninger så dropper du å publisere det 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBrukern skrev: Når man velger å legge noe ut på kg eller spør om råd må man forvente alle slags svar, også negative svar... hvis du ikke vil høre alles meninger så dropper du å publisere det Tror du misforstod tråden. Anonymkode: bd961...79f 4
AnonymBrukern Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror du misforstod tråden. Anonymkode: bd961...79f Tråden handler vel om at i de fleste tråder blir ts angrepet uansett.. det er vel fordi alle har forskjellig syn på saken og tolker det forskjellig. Man må jo regne med dette
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBrukern skrev: Når man velger å legge noe ut på kg eller spør om råd må man forvente alle slags svar, også negative svar... hvis du ikke vil høre alles meninger så dropper du å publisere det Det handler jo ikke å om å høre ulike meninger, men det er jo i realiteten en gjeng med sauer som følger strømmen. Hadde ikke vært et problem hvis man så nyanser av en diskusjon, men det tilhører jo sjeldenheten Anonymkode: 77bfb...f37 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg er enig i at mange virker som om de generelt bruker ts for å få ut egen frustrasjon, og at de leter etter noe å ta h*n på. Jeg synes det er spesielt synd der ts virkelig kan trenge gode innspill og forståelse. Samtidig synes jeg egentlig ikke eksemplene dine er så gode. Begge ts'ere er ganske uvennlige i innleggene sine, og det er en situasjon hvor man stort sett må leve med at andre tar valg man selv ikke er enig i - så lenge de valgene er lovlige. Det er stor forskjell på å lukke vinduer og å hente inn rent tøy - og på å sarkastisk spørre noen de føler at de bidrar til fin stemning i nabolaget. Det er heller ikke helt sammenlignbart å kalle noen som lukker vinduer og henter inn tøy naboen fra helvete uten at de har snakket sammen og på å ikke føle at man skal be om unnskyldning for å røyke på egen tomt - 20m eller mer fra naboene. Anonymkode: d8364...6a5
missLynch Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 De som går i strupen på trådstarter er ofte veldig gode på å tolke, vri på ord, og gjerne ilegge trådstarter masse (negative) egenskaper denne gjerne slett ikke har. Ser ut til å være en egen idrettsgren her inne 😜 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #12 Skrevet 6. oktober 2020 Det er så forutsigelig at man like gjerne kan legge ut spørsmål der man framstiller seg som det motsatte av det man vil. Da får man som regel de svarene man ønsker. Jeg har gjort det mange ganger selv Anonymkode: 222a1...198 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #13 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg vet Ts. Ha ha. Tenkt det der lenge som du skriver i Hi. Gøy noen andre har sett det også. Velger min vinkling og ord med omhu gitt, om jeg skal starte en tråd om noe. Anonymkode: ee1f8...596 1
Kågebruker Skrevet 6. oktober 2020 #14 Skrevet 6. oktober 2020 Du har helt rett TS. Den tråden du viser reagerte jeg også på. Altså hun røyker ute og folk svarer « kan du ikke bare slutte?» selvfølgelig kan hun det. Men det er faktisk ikke ulovlig å røyke i dette landet. Og den sure naboen kan ta seg en bolle. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #15 Skrevet 6. oktober 2020 3 minutter siden, missLynch skrev: De som går i strupen på trådstarter er ofte veldig gode på å tolke, vri på ord, og gjerne ilegge trådstarter masse (negative) egenskaper denne gjerne slett ikke har. Ser ut til å være en egen idrettsgren her inne 😜 Det har jeg også sett! Også er det så slitsomt med de som benekter problemstillingen til TS, ser det hele tiden, og syns det er dårlig debattskikk egentlig. "Nei du blir ikke mobbet, du bare fantaserer. Oppsøk psykolog." "Du er bare et troll som vil ha oppmerksomhet, slutt med trollinga di" "Dette nekter jeg å tro på, folk oppfører seg ikke sånn, ingen er så syke i hodet" "Dette stemmer ikke, finnes ikke fattige barn i Norge" I stedet for å nekte på ting bare fordi man ikke har opplevd det selv, så kan man heller pelle seg ut av tråden. Mange som skriver her har det vanskelig, og da kan man heller svare ut fra det. Anonymkode: a695f...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #16 Skrevet 6. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er så forutsigelig at man like gjerne kan legge ut spørsmål der man framstiller seg som det motsatte av det man vil. Da får man som regel de svarene man ønsker. Jeg har gjort det mange ganger selv Anonymkode: 222a1...198 Det er synd at norges største forum har blitt sånn at man må være strategisk og legge til fire lag med tolkning for å få den diskusjonen og de innspillene man er ute etter. Jeg har selv latt som at jeg er mannen i tråder om våre samlivsproblemer og det var interessant å se at han (eller jeg :p) fikk mye mer pepper enn jeg noensinne ville ha tenkt på å gi han for de tingene jeg beskrev. Så det lærte jeg mye av. De mange TS-negative svarene i den tråden virket mot sin hensikt: jeg endte opp med å være mer på lag med mannens synspunkter enn jeg var på forhånd :) Anonymkode: a29b9...ff8 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #17 Skrevet 6. oktober 2020 8 minutter siden, missLynch skrev: De som går i strupen på trådstarter er ofte veldig gode på å tolke, vri på ord, og gjerne ilegge trådstarter masse (negative) egenskaper denne gjerne slett ikke har. Ser ut til å være en egen idrettsgren her inne 😜 Stemmer det. Overanalyserer, og tar alt i verste mening. Anonymkode: 91c27...698 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #18 Skrevet 6. oktober 2020 Godt det ikke bare er meg som har sett tendensene i dette forumet. Syntes det er trist at man må tenke over hva man skriver om man skal skrive ett innlegg og at de som skriver legger ord i munnen på de som har startet og deltar i debatten. Det burde jo egentlig vært et sted hvor terskelen er lav og man har god takhøyde slik at man utvikle seg som menneske, se andres ståsted og kanskje endre sine egne tanker ut i fra andres erfaring. Anonymkode: 77bfb...f37 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå