AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 ...og jeg kvier meg veldig for å snakke om det. Fordi elefanten i rommet er at jeg ikke bryr meg veldig om sex. Noe jeg har sagt før og som jeg har sagt klart fra at han kan dumpe meg på grunn av, men han har valgt å bli. Hvordan kan jeg formulere til han at sex ikke er så viktig for meg og at det derfor ikke har noe å si at vi ikke klaffer i senga? Hvordan kan jeg si at jeg elsker han og at han er alt for meg selv om vi har dårlig sex? Jeg HATER å snakke om sex fordi jeg føler det er som om vi kommer fra to forskjellige planeter og at han ikke tror på meg. Det hjelper ikke at han har fått vite ved et uhell at jeg hadde veldig god sex med eksen. Hvordan kan jeg si at ja, sexen med eksen var veldig bra, men at sex likevel ikke er spesielt viktig for meg? Anonymkode: 7c807...ed7 2
spinnwild Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Høres ut som sex kanskje ikke heller er en negativ greie for deg, bare ikke like viktig for deg som det er for han...? I så fall: elsker du han nok til å gi en liten innsats i noe som for deg er kjedelig men som han synes er viktig? Vil du gjøre det for han? All sex handler ikke alltid om begge parter hele tiden heller. Jeg har mye sex hvor kun den ene parten får seksuell nytelse, den andre får gleder seg over den andres glede. Han bryr seg tydeligvis mye om sex, og når du ikke bryr deg i det hele tatt, kan det oppfattes som at du ikke bryr deg om han (mannfolk er jo gjerne mer kroppslig i sitt kjærlighetsspråk). 20
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 1 minutt siden, spinnwild said: Høres ut som sex kanskje ikke heller er en negativ greie for deg, bare ikke like viktig for deg som det er for han...? I så fall: elsker du han nok til å gi en liten innsats i noe som for deg er kjedelig men som han synes er viktig? Vil du gjøre det for han? All sex handler ikke alltid om begge parter hele tiden heller. Jeg har mye sex hvor kun den ene parten får seksuell nytelse, den andre får gleder seg over den andres glede. Han bryr seg tydeligvis mye om sex, og når du ikke bryr deg i det hele tatt, kan det oppfattes som at du ikke bryr deg om han (mannfolk er jo gjerne mer kroppslig i sitt kjærlighetsspråk). Takk for svar. Sex er en ganske nøytral greie for meg ja, jeg har ingen problemer med å ha det for å gi han nytelse, men jeg har ingen problemer med at jeg ikke nyter selv heller. Ja, jeg elsker han nok til å gi en innsats, det gjør jeg ofte! Vår sex handler mye om hans nytelse og som du sier at jeg gleder meg over hans glede, og jeg synes det er helt fint at det er sånn. Trenger ikke mer. Han skulle nok ønske at jeg både krevde mer og at aller helst at jeg faktisk nøt mye mer enn hva jeg gjør. Anonymkode: 7c807...ed7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Du får høre hva han har å si. Hva han føler er problemet, og hva han ser at han selv bør jobbe med. Og så får du se hva du ønsker og kan jobbe med. Du vet gjerne selv grunnen til at det er dårligere med han enn eksen? Anonymkode: db075...e1a 7
spinnwild Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Sex er en ganske nøytral greie for meg ja, jeg har ingen problemer med å ha det for å gi han nytelse, men jeg har ingen problemer med at jeg ikke nyter selv heller. Ja, jeg elsker han nok til å gi en innsats, det gjør jeg ofte! Vår sex handler mye om hans nytelse og som du sier at jeg gleder meg over hans glede, og jeg synes det er helt fint at det er sånn. Trenger ikke mer. Han skulle nok ønske at jeg både krevde mer og at aller helst at jeg faktisk nøt mye mer enn hva jeg gjør. Anonymkode: 7c807...ed7 Da er dere jo langt på vei i den "ubehagelige samtalen" allerede. Høres ut som det er egoet hans det står på nå. 1
studerende Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke at han har fått vite ved et uhell at jeg hadde veldig god sex med eksen. Hvordan kan jeg si at ja, sexen med eksen var veldig bra, men at sex likevel ikke er spesielt viktig for meg? Anonymkode: 7c807...ed7 Dette forholdet er dødsdømt. 18
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...og jeg kvier meg veldig for å snakke om det. Fordi elefanten i rommet er at jeg ikke bryr meg veldig om sex. Noe jeg har sagt før og som jeg har sagt klart fra at han kan dumpe meg på grunn av, men han har valgt å bli. Hvordan kan jeg formulere til han at sex ikke er så viktig for meg og at det derfor ikke har noe å si at vi ikke klaffer i senga? Hvordan kan jeg si at jeg elsker han og at han er alt for meg selv om vi har dårlig sex? Jeg HATER å snakke om sex fordi jeg føler det er som om vi kommer fra to forskjellige planeter og at han ikke tror på meg. Det hjelper ikke at han har fått vite ved et uhell at jeg hadde veldig god sex med eksen. Hvordan kan jeg si at ja, sexen med eksen var veldig bra, men at sex likevel ikke er spesielt viktig for meg? Anonymkode: 7c807...ed7 Men ts da. I et parforhold må man i alle fall forsøke å bry seg om den andre partneren. Dersom du tenker at sex er uviktig for DEG og dermed uviktig for parforholdet så tenker du jo at du driter i om det er viktig for HAN. Ja, han kan dumpe deg og finne en annen partner. Og, ja, det er det eneste smarte dersom du åpenlyst gir blanke i om han får dekket sine viktige behov eller ei. Men nå er dere sammen. Og det er ikke bare han som har valgt å bli - du har også valgt å bli. Og da bryr man seg om det som er viktig for sin partner. Sex er viktig for han. Sex er ikke viktig for deg. Men at han er glad er, får en håpe, viktig for deg? Så dere må finne en løsning. Dere kan ha god sex selv om det er uviktig for deg at den er god, akkurat sånn man diskuterer politikk om ens partner finner dette interessant eller går på kunstutstilling når kun den ene parten er interessert. Å sørge for kvalitetsøkning er ikke det samme som å ha mer sex enn en ønsker. Å ikke ønske å ha god sex tyder på traumer som bør håndteres. Å ta vare på egen helse er en plikt. Så kan dere heller åpne opp forholdet så han kan ha den store kvantiteten (eller kvaliteten) sex med andre kvinner (eller menn). Siden sex ikke er viktig for deg vil man anta trofasthet er helt uten betydning (alternativt har du et usunt kontrollbehov som bør adresseres). Anonymkode: e97b2...6f5 13
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Du får høre hva han har å si. Hva han føler er problemet, og hva han ser at han selv bør jobbe med. Og så får du se hva du ønsker og kan jobbe med. Du vet gjerne selv grunnen til at det er dårligere med han enn eksen? Anonymkode: db075...e1a Ja. Poenget mitt er vel at han bare kan slappe av og trenger ikke å jobbe med noen ting. Han er perfekt for meg sånn han er og jeg vil oppriktig ikke at sexlivet er noe han skal føle at han må jobbe med. Ja, jeg vet grunnene til at det er dårligere med han, men det er sånt som sitter langt inne for meg å skulle si noe om til han og det er ikke noe han kan endre. Det er komplisert (og før noen skriker, det handler IKKE om størrelse på penis) og det er helt sikkert sårt fra hans perspektiv, selv om det ikke betyr noe for meg. Anonymkode: 7c807...ed7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 Dersom sex er uviktig for deg, men viktig for ham, så kan dere kanskje ha et åpent forhold? Er selv kvinne som er gift med en mann som synes sex ikke er så veldig fantastisk, og det er VIRKELIG frustrerende for meg ikke ha et normalt sexliv 🙄 Anonymkode: 61ead...3aa 11
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men ts da. I et parforhold må man i alle fall forsøke å bry seg om den andre partneren. Dersom du tenker at sex er uviktig for DEG og dermed uviktig for parforholdet så tenker du jo at du driter i om det er viktig for HAN. Ja, han kan dumpe deg og finne en annen partner. Og, ja, det er det eneste smarte dersom du åpenlyst gir blanke i om han får dekket sine viktige behov eller ei. Men nå er dere sammen. Og det er ikke bare han som har valgt å bli - du har også valgt å bli. Og da bryr man seg om det som er viktig for sin partner. Sex er viktig for han. Sex er ikke viktig for deg. Men at han er glad er, får en håpe, viktig for deg? Så dere må finne en løsning. Dere kan ha god sex selv om det er uviktig for deg at den er god, akkurat sånn man diskuterer politikk om ens partner finner dette interessant eller går på kunstutstilling når kun den ene parten er interessert. Å sørge for kvalitetsøkning er ikke det samme som å ha mer sex enn en ønsker. Å ikke ønske å ha god sex tyder på traumer som bør håndteres. Å ta vare på egen helse er en plikt. Så kan dere heller åpne opp forholdet så han kan ha den store kvantiteten (eller kvaliteten) sex med andre kvinner (eller menn). Siden sex ikke er viktig for deg vil man anta trofasthet er helt uten betydning (alternativt har du et usunt kontrollbehov som bør adresseres). Anonymkode: e97b2...6f5 Han kan gjerne ha sex med andre kvinner for min del så lenge det bare er sex, jeg tror bare ikke at det er spesielt aktuelt for han. Utover det synes jeg innlegget ditt er vanskelig å svare på. Jeg har ikke skrevet at jeg gir blanke i om han får dekket sine behov eller at i at han synes sex er viktig; snarere tvert i mot (se mine andre innlegg). Anonymkode: 7c807...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 Feiginger liker jeg ikke, som ikke vil snakke om ting. Som later som, de spiller. Likt sexbehov er viktig, om dere er ulike der må du avslutte forholdet. Punktum. Anonymkode: 8df24...e35 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #12 Skrevet 6. oktober 2020 Hvordan fikk han vite at sex med eksen var mye bedre? Skjønner du ikke selv at det er veldig vanskelig å tro på at du er uinteressert, men likevel hadde bedre sex før? Det høres ut som en ganske ille situasjon for ham. Hvilken faktor i livet ditt er det som har endret seg samtidig som sexen ble dårligere? Det er ham. Og hva er det han ikke kan gjøre, som eksen kunne? Er eksen din en kvinne? Anonymkode: dbafa...174 5
Ananas. Skrevet 6. oktober 2020 #13 Skrevet 6. oktober 2020 Men mener du det helt oppriktig, da? At det virkelig ikke spiller noen som helst rolle for deg, på noe som helst plan, at du hadde mye bedre sex med eksen? Jeg kan tro på at det ikke er avgjørende og at du ikke ser på det som noe som endrer verdien av forholdet eller sexen med din nåværende partner, men at det ikke bryr deg eller er noe du tenker på på noe som helst vis, virkelig litt merkelig. Det ville jeg tro at det gjør for partneren din også. Hvis du kunne ha like god sex nå, ville du ikke hatt det? Sexen i et forhold er ikke avgjørende for meg heller. Jeg kan være veldig lykkelig med helt ok sex, men hvis partneren min har det dårligere fordi sexen vår er dårlig, som du kaller det, så kan jeg ikke leve med det. Da må vi snakke sammen og finne ut av hvordan vi kan få det bedre i sengen. Å lene dreg tilbake og si «Du har fått lov til å slå opp» er i alle fall ikke å ta hverken deg, partneren din eller forholdet deres på alvor. 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #14 Skrevet 6. oktober 2020 Wow, egoismen når nye høyder her inne! Anonymkode: 12c4e...f2a 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #15 Skrevet 6. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker said: Wow, egoismen når nye høyder her inne! Anonymkode: 12c4e...f2a Har du lest alle innleggene mine? Anonymkode: 7c807...ed7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #16 Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet grunnene til at det er dårligere med han, men det er sånt som sitter langt inne for meg å skulle si noe om til han og det er ikke noe han kan endre. Så hans problem med sexlivet, er at du ikke har nok glede av det? Og du vil ikke si hvorfor? Klart han synes det er vondt å skulle godta at du synes det er greit at dere ikke har like god sex som deg og eksen din? Kan du fortelle OSS grunnen? Anonymkode: db075...e1a 5
PM75 Skrevet 6. oktober 2020 #17 Skrevet 6. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fikk han vite at sex med eksen var mye bedre? Skjønner du ikke selv at det er veldig vanskelig å tro på at du er uinteressert, men likevel hadde bedre sex før? Det høres ut som en ganske ille situasjon for ham. Hvilken faktor i livet ditt er det som har endret seg samtidig som sexen ble dårligere? Det er ham. Og hva er det han ikke kan gjøre, som eksen kunne? Er eksen din en kvinne? Anonymkode: dbafa...174 Dette er gode spørsmål! 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #18 Skrevet 6. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lest alle innleggene mine? Anonymkode: 7c807...ed7 Bare de i denne tråden! Å tilby han sex med andre kvinner er hjerterått! Anonymkode: 12c4e...f2a 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #19 Skrevet 6. oktober 2020 56 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan fikk han vite at sex med eksen var mye bedre? Skjønner du ikke selv at det er veldig vanskelig å tro på at du er uinteressert, men likevel hadde bedre sex før? Det høres ut som en ganske ille situasjon for ham. Hvilken faktor i livet ditt er det som har endret seg samtidig som sexen ble dårligere? Det er ham. Og hva er det han ikke kan gjøre, som eksen kunne? Er eksen din en kvinne? Anonymkode: dbafa...174 Det fikk han vite gjennom å snoke i gamle messengersamtaler mellom meg og en venninne (fra før vi ble sammen). Det var bare noen enkle og ikke så detaljerte svar på spørsmål fra henne om hva som var den beste sexen jeg hadde hatt, men det var mer enn nok dessverre. Ja jeg skjønner at det er vanskelig å tro på og derfor stiller jeg de spørsmålene jeg gjør i det første innlegget mitt. Hvordan fortelle det så han tror på det? For det er faktisk sånn. Selv om eksen hadde total kontroll på kroppen min og kunne gi meg ørten orgasmer, som selvfølgelig var godt når det skjedde, så bryr det meg svært lite i det store og det hele. Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå, for det er dritvanskelig å beskrive også! Jepp, eksen er en kvinne. Anonymkode: 7c807...ed7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #20 Skrevet 6. oktober 2020 Forstår deg faktisk. Jeg bryr meg heller ikke om sex. Kan fint leve uten nesten av livet, men vil gjerne ha alt det andre i et forhold. Men mannen merker jo om du er likegyldig til det hele. Anonymkode: 230b5...b13 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå