AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg vet ikke hvor jeg skal plassere denne tråden. Men dette er helt forferdelig og helt uforstående hvordan jeg kunne ta valget å stjele. Jeg skal fortelle hva som skjedde. for 4 uker siden var jeg på en butikk å så på klær. Dette er en gjenbruksbutikk sånn typ fretex men det er ikke en kjede som fretex det er kun 1 butikk. Jeg så og prøvde klær der for 4 uker siden og da jeg dro derifra la jeg merke etter ca 45 min at jeg hadde glemt igjen genseren min. Jeg ringe til butikken og spurte om de har funnet genseren min og beskrev den som hvit med rosegull glidelås. Damen jeg snakket med gikk rundt i butikken og sa at hun ikke finner den og at jeg kanskje har glemt den ett annet sted. Jeg ba dem om å ringe meg hvis dem fant genseren. nå 4 uker etter drar jeg på den butikken bare tilfeldig og ser på klær. Plutselig ser jeg at MIN genser henger der til salgs. Kjente jeg ble skikkelig irritert og hadde selvfølgelig lyst til å få tilbake genseren. Dum som jeg er står jeg der og innbiller meg selv om at jeg ikke kommer til å få den genseren hvis jeg spørr så jeg bestemte meg for å ta den på meg og gå ut med den. Jeg kjøpte noen andre ting men så gikk alarmen. Jeg måtte da bare innrømme ovenfor damen i kassa at jeg tok genseren fordi den er min og forklarte at jeg ringte inn og sa at jeg glemte genseren. Først begynner hun å si at «nei denne genseren er ikke din, jeg husker at det har hengt en lapp på den» og vi begynte å diskutere frem og tilbake. Så sier hun «ja jeg husker deg, du ringte inn anngående en genser du hadde glemt» det var da godt det tenkte jeg, så da hun «men denne genseren er ikke din «. Så sier hun til meg «du kan ikke bare ta med genseren uten å spørre om det først» noe som er riktig. Så sier jeg til henne «Ok, du sier til meg at jeg bare skulle sagt ifra, men du står jo her å sier at denne genseren ikke er min, selvom du husker at jeg ringte å spurte etter genseren min». Og da prøvde jeg å forklare henne at det var derfor jeg tok genseren og ikke spurte, nettopp fordi jeg visste at jeg ikke kom til å få den. Jeg skjønner jo at jeg ikke kan ta en ting fra butikken, jeg har aldri i mitt liv stjålet noe, men jeg spurte henne da om hvordan de kan legge genseren min til salgs når jeg har ringt på forhånd og sagt at jeg har glemt igjen genseren der. Nei da fikk jeg som svar at dette er en gjenbruksbutikk så ja det kan skje. Noe jeg forstår og det var nettop grunnen til at jeg tok tilbake genseren min nettop fordi det er en gjenbruksbutikk og det ikke er noe bevis på at den er min. Og da sa hun at jeg nå ikke kan få den og bla bla bla. nå sitter jeg her egentlig og er bare skuffet over meg selv... og klarer egentlig ikke bare å skjønne hvordan jeg klarte å ta den avgjørelsen... måtte bare lufte tankene litt... og til dere som kommer til å lure på om de tilkalte vektere. Ja hun hadde tenkt til å gjøre det først. Men så husket hun meg og at jeg hadde ringt inn anngående genseren så da gjorde hun ikke det. Hun sa at neste gang jeg kommer dit å handler så må de sjekke veska mi og sånnt. Jeg bare sa at nei det skal hun slippe fordi jeg kommer ikke dit mer. Anonymkode: 6035d...0a9 11
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Men fikk du med deg genseren til slutt? Synd du prøvde å "stjele" den, hvis ikke kunne du bare kranglet med dem og i verste fall anmeldt dem for tyveri, siden de strengt tatt stjal din genser. Anonymkode: 47992...645 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 6. oktober 2020 Så frekt av dama! Men du skulle virkelig ha tatt med genseren bort og sagt "ærlig talt! Nå ringte jeg dere fordi genseren min var glemt igjen hos dere og dere sier dere ikke har den, og så finner jeg den til salgs her?? Hva er dette for slags oppførsel??" Eller noe i den dur. Det du gjorde var litt feil selv om det var din genser som du glemte igjen der. Anonymkode: 8b890...8da 70
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men fikk du med deg genseren til slutt? Synd du prøvde å "stjele" den, hvis ikke kunne du bare kranglet med dem og i verste fall anmeldt dem for tyveri, siden de strengt tatt stjal din genser. Anonymkode: 47992...645 Nei jeg gjorde ikke det. Fordi jeg var jo mer redd for at hun skulle tilkalle vekter. Og det er på en måte mer bevis på at jeg stjal den enn at genseren er min. ts Anonymkode: 6035d...0a9 1
Wolff Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Kjip erfaring. Kan på mange måter skjønne at du gjorde det du gjorde. Jeg hadde kanskje også gjort det samme. Du hadde jo ingen grunn til å ha tillit til personalet i denne butikken, da de bare hang en genser de fant i butikken ut for salg rett etter at du hadde ringt og etterlyst den. De burde kunne klare å koble sammen to og to når de finner en genser i et prøverom. Men siden det er en bruktbutikk kan jo sånne ting skje. Du beskrev jo sikkert genseren for butikkpersonalet også, når du ringte og sa at du hadde forlagt den. Jeg hadde også boikotten butikken, hadde ikke orket handle der mer etter en slik erfaring. Håper du bare kan riste av deg dette og prøve ikke tenke noe mer på det. Shit happens 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg synes at dette er så ille fordi at det på en måte ikke var tyveri men samtidig så var det jo det. Og derfor klarer jeg ikke å roe meg ned og å legge det bak meg. Fordi på en side føler jeg at jeg hadde rett til å ta den genseren fordi den var min. Men på en annen side så stjal jeg faktisk. Synes bare at det var merkelig at hun som jobbet der mente at det var helt greit for dem å henge en gjenglemt genser til salgs men ikke at jeg tok tilbake min genser. ts Anonymkode: 6035d...0a9 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Har du bilde av deg med genseren på fra før du glemte den igjen i butikken? Dumt at du prøvde å stjele den tilbake, men jeg er så prinsippfast at jeg ikke ville gitt meg😅 Anonymkode: ad6e4...10a 8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 Hvordan klarte du å glemme igjen genseren din i en butikk? Anonymkode: 10e7a...aa4 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes at dette er så ille fordi at det på en måte ikke var tyveri men samtidig så var det jo det. Og derfor klarer jeg ikke å roe meg ned og å legge det bak meg. Fordi på en side føler jeg at jeg hadde rett til å ta den genseren fordi den var min. Men på en annen side så stjal jeg faktisk. Synes bare at det var merkelig at hun som jobbet der mente at det var helt greit for dem å henge en gjenglemt genser til salgs men ikke at jeg tok tilbake min genser. ts Anonymkode: 6035d...0a9 Du føler det nok så ille fordi du ble urettferdig behandlet. Det kan sitte godt i. Forstår deg godt Anonymkode: 7abb6...4dd 11
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 Hvilken butikk er dette? Kjenner jeg ikke har lyst til å handle der om man risikerer at de selger ting som folk har glemt igjen. Anonymkode: 788ba...c09 9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men fikk du med deg genseren til slutt? Synd du prøvde å "stjele" den, hvis ikke kunne du bare kranglet med dem og i verste fall anmeldt dem for tyveri, siden de strengt tatt stjal din genser. Anonymkode: 47992...645 Det er jo ikke ts. sin genser. Anonymkode: 03328...dd8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #12 Skrevet 6. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarte du å glemme igjen genseren din i en butikk? Anonymkode: 10e7a...aa4 Jeg prøvde klær der og da tok jeg av meg genseren. Også var det varmt den dagen så jeg la ikke merke til det før jeg hadde kommet meg ett godt stykke unna på bussen. Anonymkode: 6035d...0a9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #13 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg ville bare prøvd å glemme hele greia. Det er ingenting å lære av dette, kanskje bortsett fra å prøve å ikke glemme tingene sine, og ikke ta noe fra en butikk du ikke har betalt for. Anonymkode: 9cd42...34d 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #14 Skrevet 6. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville bare prøvd å glemme hele greia. Det er ingenting å lære av dette, kanskje bortsett fra å prøve å ikke glemme tingene sine, og ikke ta noe fra en butikk du ikke har betalt for. Anonymkode: 9cd42...34d Jeg ser jo at jeg vare burde spurt også tatt det derifra. Eventuelt stått og diskutert der i all evighet. Istedenfor å bli stemplet som tyv. Føler meg skikkelig dritt. ts Anonymkode: 6035d...0a9 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #15 Skrevet 6. oktober 2020 Om genseren er særegen og du har bilder av deg med genseren på så ringer du vekterkontoret/politiet og forklarer saken, si at du er flau, men at du vil ha genseren din tilbake. Anonymkode: 885f4...788 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #16 Skrevet 6. oktober 2020 Det er jo (sannsynligvis) DE som har stjålet DIN genser? Hva er sannsynligheten for at de har fått inn samme genser, i samme størrelse osv? Hvilket merke er det på genseren? Har du bilder av deg med den på? Ja, du burde gått å snakket med dem først, men dette var veldig merkelig. Anonymkode: 2751a...1cf 21
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #17 Skrevet 6. oktober 2020 Butikken har gode strategier for å tjene penger ser jeg. Kjenner flere som gjør dette! Anonymkode: a39c0...c84 4
Flamme Skrevet 6. oktober 2020 #18 Skrevet 6. oktober 2020 Her er det jo de som har stjålet din genser. Hadde ikke gitt meg på denne. Hva var prisen de skulle selge genseren din for? 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #19 Skrevet 6. oktober 2020 Så ekkelt. Og dårlig gjort av butikken. Feig som jeg er hadde jeg nok sendt ei venninne og kjøpt tilbake genseren, om den ikke var priset altfor dyr. Anonymkode: 1915d...292 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #20 Skrevet 6. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo (sannsynligvis) DE som har stjålet DIN genser? Hva er sannsynligheten for at de har fått inn samme genser, i samme størrelse osv? Hvilket merke er det på genseren? Har du bilder av deg med den på? Ja, du burde gått å snakket med dem først, men dette var veldig merkelig. Anonymkode: 2751a...1cf Det er akuratt det jeg tenkte da hun sto der og påsto at det ikke var min genser. Den var akuratt samme str som min pluss at den hadde noen svarte flekker i armene ved håndleddet noe min genser hadde. JEG VET at det er min genser. lette etter bilder men har ikke. Jeg er en sånn en som aldri tar bilder. Jeg kan dra på ferie til Maldivene og ta 2 bilder på turen 😂 så.. regnet ikke med å ha ett bilde. 😩 kjenner at jeg har veldig lyst til å ringe butikken eller sende dem en mail. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Politiet kommer ikke til å bruke tiden sin på en genser liksom. De har bedre ting å gjøre. ts Anonymkode: 6035d...0a9 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå