AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Har en baby på 1,5 uker med godt sovehjerte. Våkner kun for mat/bleieskift. Baby ligger en del i vugge/vogn/babynest, men vi er alltid i nærheten. Er dette ille? Får dårlig samvittighet når han ligger for seg selv, selv om han er helt rolig. Han får jo selvfølgelig kroppskontakt også, men ikke 24/7 som jeg var forberedt på. Er det skadelig for baby å hvile noen timer i strekk for seg selv i løpet av dagen? Anonymkode: 6bc40...f58
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Det er på ingen måte skadelig så lenge han får oppmerksomhet og nærhet når han vil ha det Anonymkode: c05cf...293 8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Ikke uvanlig at de sover mye når de er under 2 uker. Hadde ikke hatt dårlig samvittighet. Tar nok ikke mange dagene/ukene før det blir mer våkentid. Alle mine har sovet mye de første 2-3 ukene, men det har "gått over". Det kommer nok snart dager der du kunne ønske du fikk armene litt mer fri 😉 Anonymkode: f0c8d...ab9 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Hæ..? Tenker du at du skal ha kroppskontakt 24/7..? Det er helt normalt at babyer sover uten fysisk kontakt, og bare bra - for alle parter. Det betyr jo bare at du får fred til å sove/gjøre andre ting du også. Jeg hadde klistremerkebaby, og var omtrent påtvunget fysisk kontakt 24/7, og jeg hadde vært så ufattelig overlykkelig om min kunne sovet for seg selv uten at jeg måtte holde på ham.. Anonymkode: 5a42a...3e4 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Det har ikke baby vondt av her var det også sånn helt i begynnelsen, mens etter noen uker ville han kun sove oppå meg. Anonymkode: f6503...b6f
Sophie-Ann Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Nyyyyyt! Det pleier å snu når de er 4 uker..så sov sov sov! 🥳 2
Sariou Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Det kan hende det går over, kanskje kommer en periode hvor babyen trenger mye mer kroppskontakt for å sove, og så går det over igjen også. Men enig i at det er bare å nyte det, ja - babyen sier i fra om hen trenger mer oppmerksomhet! 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 Bare bra å lære de å sove alene. Nok av de som skal samsove og kose, og så skjønner de ikke hvorfor ungen hyler om den må være alene 🙄 Anonymkode: a965b...815 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare bra å lære de å sove alene. Nok av de som skal samsove og kose, og så skjønner de ikke hvorfor ungen hyler om den må være alene 🙄 Anonymkode: a965b...815 Ja for det er ingen sjanse for at barn bare er ulike på behov for kroppskontakt, klistremerkebabyer er foreldrenes feil 🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: 1463d...c3d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare bra å lære de å sove alene. Nok av de som skal samsove og kose, og så skjønner de ikke hvorfor ungen hyler om den må være alene 🙄 Anonymkode: a965b...815 For babyer er jo ikke forskjellige? En baby blir jo selvfølgelig bortskjemt på kos og nærhet sant? 🙄 kutt ut Anonymkode: c05cf...293
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå