AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Del Skrevet 6. oktober 2020 Har nå ikke inntatt mat siden søndag kl 21, og jeg føler meg helt fin! Drikker farris, vann og kaffe. Tenkte gå for 16:8, fra og med i morgen formiddag. Vurderer også legge inn 2 fastedager i uken fast fremover. Lurte på om noen vil dele erfaringer rundt denne livsstilen, har dere merket en helse og kroppsmessig forskjell? Anonymkode: bdc81...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Del Skrevet 6. oktober 2020 Du blander flere protokoller der. Det er opp til deg, men det er vel ikke det som anbefales. 16:8 føles bare som å spise normalt, men jeg merker ingen forskjell på kropp og helse om rutinene endres noe. For meg er det viktigste å bare spise normalt, og relativt regelmessig. Anonymkode: a317b...b74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Del Skrevet 6. oktober 2020 Jeg gjorde det i et par måneder. Kommer an på hvorfor da, om det er for å gå ned i vekt, få bukt med snacksproblemer på kvelden, spise sunnere etc. Jeg hadde spisevindu fra 11-19, ble av og til kortere, av og til lengre. Må ikke alltid være på minuttet. Jeg merket ingen endring. Prøver å gå ned litt i vekt, og det hadde ingen effekt på meg. Men jeg er ikke en person som snackser på mye kvelden f.eks, tror periodisk faste kan være nyttig for dem med tanke på vektnedgang. Ingen ekstra sultfølelse. Var ikke før jeg sluttet med periodisk faste og la til et lite kveldsmåltid at vekta begynte å gå ned for meg, så tydelig at min kropp trives best med tre-fire mindre måltider om dagen Jeg spiste nok litt mer middag enn jeg ellers ville ha gjort i "frykt" for å bli sulten. Nå spiser jeg mindre porsjon middag, og legger til kveldsmat om jeg blir sulten igjen. Bedre for meg Det er jo bare å prøve, superlett å få til egentlig, lite du må lese deg opp på. Husk å drikke masse vann når du faster, og at kaffe er ok på morgenen hvis du ikke har melk eller sukker i. Anonymkode: e6f0c...39f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Del Skrevet 6. oktober 2020 For min del hjalp det mye å kutte ut mat etter middag. Kombinert med å slutte med smugspising, har jeg fått mer ro i kroppen og jeg har mistet mye overvekt. Jeg kjører ikke et periodisk faste-opplegg, men i praksis blir det som regel 14:10 eller 15:9 (og en del ganger 16:8). Å ikke spise på kvelden går stort sett greit, men kan være utfordrende. Det hjelper å drikke mye vann. Om morgenen kjenner jeg litt etter og spiser når jeg merker at kroppen trenger det. Jeg ville ikke kombinert periodisk faste med 2 fastedager i tillegg. Anonymkode: 6bd0a...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Del Skrevet 6. oktober 2020 Jeg bruker periodisk faste som verktøy når jeg har gått opp 1-2 kilo over sommeren. Dropper ett måltid uten å kompensere ved å spise mer til de andre. Anonymkode: d39da...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg faster 20 timer. Samtidig som jeg teller kalorier for å gå ned i vekt. Merker stor forskjell: Er langt mindre sulten enn om jeg skulle ha spist mange små måltider hver dag. Det er mentalt deilig å slippe å handle og å planlegge hindre og ørten måltider i løpet av en uke. Føler at jeg har mer energi (før gjorde spising meg veldig trett. Merkelig nok) Jeg nyter og gleder meg over maten mer. Og setter utrolig stor pris på maten når jeg spiser. Har gått ned åtte kilo på syv uker. Uten å føle gnagende sult og uten å måtte tenke så mye på måltider og mat. Anonymkode: 9f698...b93 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Del Skrevet 7. oktober 2020 For meg har det vært en total gamechanger, både med vekt og hele forholdet mitt til mat. Så mye mer avslappet, går ned overflødige kilo, føler meg bra og kjenner på uendelig frihet i å kunne spise akkurat det jeg har lyst på uten skam og skyld. Jeg har 18-20 timers faste hver dag som utgangspunkt, men tilpasser hvis det skjer noe sosialt eller annet viktig. Sjekk ut "Delay, dont deny" av Gin Stephens. Anonymkode: 274da...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Del Skrevet 7. oktober 2020 Takk for svar 🙂 avbrøt fasten etter nesten 48 timer igår. Målte at jeg nå er i moderat ketose. Kanskje jeg dropper disse spisevinduene om jeg uansett skal ha to fastedager per uke ja? Uansett skal jeg kutte drastisk ned på karbohydrater, magen og kroppen spiller best på lag uten brød, ris, pasta etc. For meg virker periodisk faste bedre enn å måtte telle kalorier hele tiden.. Anonymkode: bdc81...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg faster 16:8 kun for å få litt mindre tid å fordele dagens kaloriinntak på + roe magen på kvelden. Men å ikke spise på 48 timer høres ikke bra ut!! Du trenger mat for å leve! Anonymkode: ae923...c60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå