AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Del Skrevet 6. oktober 2020 Hei Jeg er i uke 18, og dette er andre gang jeg er gravid. Jeg ser ut som da jeg så ut syv åtte mnd på vei med forrige. Magen min er høyt oppe og ganske normal der livmoren liksom skal ligge. Det er jo ikke noe baby så langt oppe. Jeg er egentlig liten og tynn og nå ser jeg bare rar ut.. Er dette egentlig normalt? Jeg skal på oul nå om noen dager, er det innafor å be dem lyse inn der hvor jeg er så svær også for om de kan se om det er fett eller innvoller eller hva? Anonymkode: b6ec6...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Del Skrevet 6. oktober 2020 Slik så jeg ut i uke 22 sist, dette var i sittende/liggende posisjon. Folk spurte om ikke det var på tide å føde snart, men ble bra mye større enn det.. Som andregangsgravid så vokser magen ofte fortere enn ved første barnet, men det betyr ikke at du vokser i samme tempo hele veien 🙂 noen vokser mye i andre trimester og andre synes det knapt på før de vokser masde I 3 trimester. Og du er ikke alene om å føle deg stor 😘 Anonymkode: 49e67...8b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Del Skrevet 6. oktober 2020 Jeg er i uke 11 og ser ut som jeg er 7mnd på vei.. Er flaut når folk spør for jeg er så tidlig på vei 😅 Anonymkode: 5de42...83c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Del Skrevet 6. oktober 2020 Magemusklene deler seg også forresten også, slik at du ikke klarer å stramme musklene og holde ting inne. Ligg på ryggen og løft hode omtrent som du skal ta en situp, om det da kommer en pølse på midten av magen så er musklene delt. Det er ikke farlig og som regel vil de trekke seg sammen etter svangerskapet. Ikke tren mage aktivt hvis musklene er delt. Anonymkode: 49e67...8b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Del Skrevet 6. oktober 2020 Det er helt normalt. Det er fordi magen og livmoren og alt er tøyet og strukket før, og derfor lettere gjør det nå også. Magen er svær også over livmoren hovedsaklig pga luft. Som førstegangs så man knapt jeg var gravid før uke 22-23. Nå andre gangen slet jeg med å skjule det frem til uke 12, for magen var så svær. Nå er jeg i uke 20, og like stor nå som da jeg var uke 30 omtrent med førsetemann. Anonymkode: 4a0ef...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Del Skrevet 6. oktober 2020 Tusen takk for informative svar! Jeg skal jo innrømme at det er litt småflaut siden jeg har den digre magen og er "bare" 18 uker på vei. Føler jeg må passe på hva jeg spiser og sånt.. Heldigvis har det ikke lagt seg noe andre steder enn på magen foreløpig.. Egentlig godt å vite at det er helt normalt. ❤️ Anonymkode: b6ec6...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Del Skrevet 6. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slik så jeg ut i uke 22 sist, dette var i sittende/liggende posisjon. Folk spurte om ikke det var på tide å føde snart, men ble bra mye større enn det.. Som andregangsgravid så vokser magen ofte fortere enn ved første barnet, men det betyr ikke at du vokser i samme tempo hele veien 🙂 noen vokser mye i andre trimester og andre synes det knapt på før de vokser masde I 3 trimester. Og du er ikke alene om å føle deg stor 😘 Anonymkode: 49e67...8b2 Jeg ser sånn ut når jeg står 🙂 Anonymkode: b6ec6...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Del Skrevet 6. oktober 2020 Magen vokser ofte litt i rykk og napp, så er ikke gitt at den vokser like mye i tiden fremover. Kanskje blir størrelsen noenlunde som den er nå en tid fremover. Anonymkode: b5363...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktava Skrevet 9. oktober 2020 #9 Del Skrevet 9. oktober 2020 Da jeg var i uke 9 måtte jeg fortelle til jobben og til familien fordi magen allerede da var blitt stor og de rundt meg begynte å lure. Nå er jeg i uke 12 og har allerede større mage en venninnen min som er i uke 22😅 er selv liten og til vanlig slank, men fikk høre av både tante og mor at de også ble fort store så kanskje det ligger i genene?😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Del Skrevet 9. oktober 2020 Jeg fortalte alle at jeg var gravid i uke 8 fordi jeg var synlig gravid alt da. Så ut som jeg var dagsventende da jeg var 6 mnd på vei. Så ut som jeg ventet trillinger når jeg var 8 mnd. Hadde endel ekstra vann. Men, ingen strekkmerker, magen er flat og alle kg er borte (pluss litt til), av seg selv, 1,5 år etterpå Noen er veldig tidlig synlig gravid, noen får knapt nok en liten kul. Vi er forskjellige. Anonymkode: 7ae8c...507 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Del Skrevet 9. oktober 2020 Jeg hadde synlig mage i uke 12 med førstemann og la på meg 17 kg totalt der mesteparten gikk på magen. Helt gigantisk. 3 mnd etter fødsel hadde jeg gått ned 22 kg, og hadde paddeflat mage igjen. Jeg syntes magen var stas jeg da, var jo bare fint å se gravid ut fra jeg fortalte det til alle istedet for tjukk. Hvis magen ikke trekker seg sammen etter fødsel anbefaler jeg hypopressiv trening, det får alle organer tilbake på plass. 😊 Anonymkode: 52227...6ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ididi Skrevet 9. oktober 2020 #12 Del Skrevet 9. oktober 2020 Jeg var helt synlig gravid i uke 8 eller noe sånt med nummer to. Skulle ikke tro det var mulig. Og enda større rundt uke 12. Så har det roet seg litt, men den vokser fortsatt merkbart. Er 18+1 nå, og har foreløpig klart å skjule det med store bluser og gensere - og fordi jeg stort sett har hjemmekontor pga. C19, men jeg må nok en tur på jobben til uka, og da er det nok bare å krype til korset og fortelle. Hadde håpet å vente til lønnsoppgjøret er ferdig, men nei. 😕 Magen strutter nå så ut at man må være rimelig uoppmerksom for å ikke skjønne at jeg er gravid. Helt normalt med enorme variasjoner på magestørrelse når man er gravid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå