Avalon Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Ikke sikker på hvor denne passer best inn, så gjerne flytt hvis dette underforumet er feil. Jeg lurte på om noen her kanskje vet om man kan få støtte på ny i fra NAV ang filterbriller. Jeg fikk støtte til dette for snart 7 år siden, og hadde trengt nye rett og slett. Men er usikker på hvordan dette fungerer, om det er "har du fått en gang så får du ikke på ny" eller, ja.. Om man kan få ny støtte til sånne ting. Tenkte å høre her før jeg sitter i 40min tlf kø til nav 🤓
Mokkilokki Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 https://www.nav.no/no/person/hjelpemidler/hva-har-du-vansker-med/syn
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Ja, du kan få nye hvis styrken eller annet behov endrer seg. Ta kontakt med optiker som f.eks. Multioptikk. Anonymkode: b66e9...4e5
Avalon Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2020 På 6.10.2020 den 14.04, AnonymBruker skrev: Ja, du kan få nye hvis styrken eller annet behov endrer seg. Ta kontakt med optiker som f.eks. Multioptikk. Anonymkode: b66e9...4e5 De er uten styrke de jeg har da, er pga lysskyhet (migrene). 🤔
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 19 timer siden, Avalon skrev: De er uten styrke de jeg har da, er pga lysskyhet (migrene). 🤔 Har lysskyheten din forverret seg eller på annet vis endret seg siden sist du fikk filterbriller? Hvis ja, kan du få nye filterbriller. Hvis nei, vil du nok ikke får det (men du står jo likevel fritt til å kjøpe det av egne midler). Anonymkode: b66e9...4e5
blåtimen Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg fikk ikke nye filterbriller på tross av at mine var med styrke og styrken hadde endret seg mye i mellomtiden. Er fortsatt på leting etter hvor jeg kan kjøpe gode nok filterbriller med egne penger.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 1 time siden, blåtimen skrev: Jeg fikk ikke nye filterbriller på tross av at mine var med styrke og styrken hadde endret seg mye i mellomtiden. Er fortsatt på leting etter hvor jeg kan kjøpe gode nok filterbriller med egne penger. Jeg er veldig nysgjerrig på hva begrunnelsen for det var? Anonymkode: e6cbc...9cb
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #8 Skrevet 14. oktober 2020 1 time siden, blåtimen skrev: Jeg fikk ikke nye filterbriller på tross av at mine var med styrke og styrken hadde endret seg mye i mellomtiden. Er fortsatt på leting etter hvor jeg kan kjøpe gode nok filterbriller med egne penger. Det finnes mange optikere rundt om i landet som har vært på kurs om filterglass, så du skal kunne finne en optiker som kan hjelpe deg. I tillegg finnes det noen spesialiserte optikere som f.eks. MultiOptikk i Oslo. Anbefaler deg å ringe rundt til de ulike optikerne der du bor og spørre dem. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig nysgjerrig på hva begrunnelsen for det var? Anonymkode: e6cbc...9cb Nå bare gjetter jeg, men det er blitt strengere mtp. hvem som kan få filterglass fra Folketrygden. Det er ikke lenger slik at de samme type glassene man kunne få for ti år siden, dekkes i dag. Dersom man kun trenger en lettere type lysdemping og ikke har spesielle synsbehov ellers, regner man med at prislappen er såpass grei at det vil folk flest kunne dekke selv. Det er jo f.eks. forventet at folk flest har solbriller (med eller uten styrke), og hvis en skal få dekket filterglass må behovet for lysdemping være betydelig større enn at det kan dekkes med en solbrille. Anonymkode: b66e9...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå