Gå til innhold

10 åring vil samsove

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBrukern skrev:

Så den eneste måten å gi et barn trygghet på er å ha den i senga. Det er feil. Derfor kommer jeg aaaaldri til å bli sammen med en som har barn fra før av. Hvis far da vil gå ut å og sove med barnet eller annet er det greit, men skal ikke ha tiåringer i senga med meg

Nei, måten å gi et barn trygghet på er at barnet vet at det kan søke trygghet ved behov. Det kan for eksempel være å sove med foreldrene hvis det er det som må til for å gi trygghet.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, jabx skrev:

Nei, måten å gi et barn trygghet på er at barnet vet at det kan søke trygghet ved behov. Det kan for eksempel være å sove med foreldrene hvis det er det som må til for å gi trygghet.

Nei man må ikke gjøre alt det barnet sier. Du vet ikke om det er det som må til hvis man ikke prøver andre metoder. Men fint for deg at du har fasiten

• Liker 4
Skrevet

Folk som mener at samsoving med en 10-åring er ekkelt har en sykt pervers tankegang!! 

Er det ekkelt når en 30-åring deler dobbeltseng med sin mor  på 60 år på hotelferie også?? 

Syke folk. Å dele seng betyr ikke at man nødvendigvis ligger og spooner liskom.

Anonymkode: bc5fc...ba8

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som mener at samsoving med en 10-åring er ekkelt har en sykt pervers tankegang!! 

Er det ekkelt når en 30-åring deler dobbeltseng med sin mor  på 60 år på hotelferie også?? 

Syke folk. Å dele seng betyr ikke at man nødvendigvis ligger og spooner liskom.

Anonymkode: bc5fc...ba8

Er jo ikke perverst bare fordi man ikke synes det passer seg. Er også veldig annerledes om man har gjort det litt her og der gjennom livet til ungen, enn om man plutselig begynner i alder 10 år.

Det er ikke normalt for en 10-åring å sove sammen med foreldrene sine på den måten. Hadde aldri godtatt det.

Anonymkode: a98c1...539

• Liker 5
Skrevet

Når folk skriver at det er ekkelt så tror jeg ikke at de mener noe sånne «skitne tanker».  

Jeg synes det er ekkelt å samsove med barn over 6 år fordi det ikke passer seg, om dere skjønner? Føler det er veldig rart og unødvendig når barnet er så stor og plutselig ut av det blå bare fikk det behovet om å sove sammen med foreldrene. 

Jeg mener så lenge barnet får masse kjærlighet og oppmerksomhet så blir det svært vanskelig å avvenne samsoving i en eldre alder. Man duller da for mye med barnet. Sett ned foten når det er leggetid, kan gjerne snakke litt med hverandre før lyset blir skrudd av. 

Men lite spm, hva bruker 10-åringen å si når han vil sove i sengen deres? 

• Liker 5
Skrevet

Du burde flytte ut av rommet for en periode, og la sønnen samsove med faren. Han må være i fokus her, ikke du. 

Anonymkode: 24a85...f1f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du burde flytte ut av rommet for en periode, og la sønnen samsove med faren. Han må være i fokus her, ikke du. 

Seriøst? 
Hadde jeg ALDRI godtatt.... jeg hadde heller aldri bedt samboer om å flytte på et rom for seg selv for 10-åringen skulle samsove. Da finner jeg en madrass og legger meg med ungen min på hans rom! Vet du hva! 

Skrevet
2 minutter siden, BethD skrev:

Seriøst? 
Hadde jeg ALDRI godtatt.... jeg hadde heller aldri bedt samboer om å flytte på et rom for seg selv for 10-åringen skulle samsove. Da finner jeg en madrass og legger meg med ungen min på hans rom! Vet du hva! 

Håper virkelig ikke du har stebarn. 

Skrevet
1 minutt siden, BethD skrev:

Seriøst? 

Ts her. 
det er mitt hjem og jeg skal ikke flytte ut av egen seng. Da får far sove på rommet til barnet på madrass. Men det er ikke far barnet vil sovet med - det er meg

Anonymkode: be444...55c

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her. 
det er mitt hjem og jeg skal ikke flytte ut av egen seng. Da får far sove på rommet til barnet på madrass. Men det er ikke far barnet vil sovet med - det er meg

Madrass på gulvet hos dere, da. Det kan vel ikke være, så vanskelig for deg? 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Madrass på gulvet hos dere, da. Det kan vel ikke være, så vanskelig for deg? 

Jeg har foreslått dette for barnet, men det virker uaktuelt for hen. 

Skrevet

Legg en madrass på gulvet hos dere, så kan han komme inn hvis han er utrygg - uten å vekke dere, men bare legge seg der helt stille.

Det klarte ungene her fra de var knappe 3, og det løste mye! Klart det kan være utrygt når søsknene har begge foreldrene hos seg, mens han bor to steder og kanskje har følelsen av å ikke høre 100% til på noen av stedene. Det kan fort bli sånn.... (jeg er stemor til tre, de er voksne nå, men jeg har kjent dem siden de var små!)

Skrevet

Så store barn må jo klare å sove på eget rom. 

Anonymkode: 85acf...ef5

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det er så om å gjøre at barn absolutt SKAL sove alene - mens når vi blir voksne, neida skal vi liksom sove sammen ?  Ser ikke helt logikken jeg da....

Men nå fikk alle mine barn komme i min seng når de ønsket- uansett alder. Noe som har resultert i at de selv som voksne - vet at de kan komme til meg uansett .

Anonymkode: dcaa6...da2

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du nå? Det er jo akkurat det han vil. Han vil ha faren for seg selv. En 10-åring er såpass stor at han klarer å sove på eget rom. Snakker om å skjemme bort og sy puter under armene på barnet.

• Liker 4
Skrevet

Ekkelt å sove med en 10-åring? Blir faen meg satt ut, pardon my language.

Har en 10-åring selv. Sover ofte med henne. Våkner hun på natta får hun selvfølgelig sove med meg eller faren om hun trenger det. En av oss flytter oss inn i hennes seng. 
Mye ekkelt i verden, men å sove med et barn er altså ikke det.

Anonymkode: d60df...d92

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du nå? Det er jo akkurat det han vil. Han vil ha faren for seg selv. En 10-åring er såpass stor at han klarer å sove på eget rom. Snakker om å skjemme bort og sy puter under armene på barnet.

Ts her. 
Barnet vil IKKE sove med far. Hen vil sove med MEG. Kose med MEG. Sitte på MITT fang. Aldri far. Eller svært sjeldent.

Skrevet

For en forskrudd verden vi lever i hvis det er slik at det er «ekkelt» å sove sammen med sitt eget barn. Jeg har gode minner fra at jeg fikk krype inn i sengen til pappa de nettene mamma jobbet nattevakt, ingenting var tryggere enn det. Og var de begge i sengen kunne jeg legge meg i midten, jeg var mer enn velkommen - når som helst. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stemor barnet ønsker å sove med :) ikke faren 

Skrevet

Min 12 åring sover med meg i helgene. Tenker at en dag så vil han ikke det mere 

Anonymkode: 79886...7fc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...