Gå til innhold

The lightning process

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner, og kjenner til flere som har blitt bedre og friske fra ME med Medical Medium. Det kan høres ut som tull og humbug, men når man setter seg inn i det så er det ikke det. Ifølge han er det helt konkrete årsaker til ME, og det handler om virus som går under radaren til legene, og giftstoffer i kroppen, som tungmetaller. Man renser ut disse og tar knekken på virusene, dermed tar man bort selve årsaken. Men noen quick fix er det ikke. Han sier også at tanker og følelser er ikke årsaken til fysiske sykdommer, men adrenalinet som blir frigjort når man konstant bekymrer seg, er sint og tenker negativt, kan mate virusene og dermed ikke gjøre tilstanden noe bedre. Han er ekstremt opptatt av å ikke legge skylden på de som har ME. Det å høre at man har "tenkt seg syk" er både en uriktig og en slem beskjed å få, og man får det gjerne fra folk som er friske.

Anonymkode: faaa7...4d1

Hva med de av oss som har fått ME av fysisk traume, f.eks operasjon? Sier de noe om det? :) jeg er oppriktig nysgjerrig altså. For det er mange mistenkte årsaker til ME, det er jo noe av problemet, og gjør det vanskelig å finne en behandling som fungerer.

Jeg er heller ikke sint, negativ eller bekymrer meg, jeg har det godt selv om kroppen min ikke fungerer. Hviler nå så godt jeg bare kan og håper på bedring på sikt.

Anonymkode: 83507...c73

Skrevet

Medical Medium er like mye svada som LP. Kutt ut!

Anonymkode: 31651...4d9

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Medical Medium er like mye svada som LP. Kutt ut!

Anonymkode: 31651...4d9

Ja enig. Det ligger ingenting fornuftig bak hans behandlingsprotokoller. Hele boken er basert på synsing ut av ingenting, og jeg kan utgi en bok jeg også hvor jeg bretter ut meninger lik han og starter god butikk på det. Den har faktisk null verdi. At noen opplever bedring er enkelt forklart: placebo. Men visstnok en mye bedre, mer human og mye mindre risikabel placebo enn LP. Så det går faktisk an å prøve hans protokoller for å se om det hjelper. Sjansen for å ta skade av det er svært minimal ettersom det er kostholdsregulering det går ut på, hvor alt er reverserbart hvis man ønsker, og all gevinst er god gevinst såfremt du ikke spiller lotto med livet i utgangspunktet. 

Når det er sagt. Hans påstander og faglige dårlige begrunnelsen for sykdomsforløp er faktisk interessant. Epstein-Barr Virus. Et virus som alltid har vært koblet mot ME/CFS uten at dem har klart å bevise det håndfast. ME/CFS ble kalt EBV-syndrom på 1980-tallet av flere høytstående leger. Og siste 2 årene har det blitt publisert flere gode publikasjoner på pubmed om ME/CFS og EBV. EBV er også koblet opp mot flere av markørene som har blitt funnet i immunsystemet hos ME/CFS-pasienter. Det er interessant. Selv om AWs hypoteser kun er tatt ut av ingenting og i bestefall kan kalles ukvalifisert gjetning, så kan det faktisk hende han er inne på noe. Det hadde jo vært tidenes eksplosjon om han har rett.

Anonymkode: 654e1...452

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de av oss som har fått ME av fysisk traume, f.eks operasjon? Sier de noe om det? :) jeg er oppriktig nysgjerrig altså. For det er mange mistenkte årsaker til ME, det er jo noe av problemet, og gjør det vanskelig å finne en behandling som fungerer.

Jeg er heller ikke sint, negativ eller bekymrer meg, jeg har det godt selv om kroppen min ikke fungerer. Hviler nå så godt jeg bare kan og håper på bedring på sikt.

Anonymkode: 83507...c73

Ja, han sier dette er en trigger. Adrenalinet fra det fysiske traumet trigger virusene, og samtidig blir vel immunforsvaret midlertidig svekket, noe som også kan gjøre at et virus kan se sitt snitt til å formere seg mere. Det finnes også mange andre triggere, som insektbitt med infeksjon, graviditet og fødsel, mugg i huset, psykiske traumer, eksponering for farlige kjemikailer osv.
Jeg har også en svak underliggende utmattelse som ble verre opp mot da jeg fant dette opplegget. Jeg hadde fått svimmelhet, vondt i et kne og økt utmattelse, og dette ble reversert da jeg implementerte rådene hans.
Nå for ikke så lenge siden knakk jeg håndleddet, og samtidig fikk jeg mugg i huset. Jeg gikk helt ned for telling, og trodde jeg aldri skulle komme meg opp igjen. Jeg har kjørt på med maten og tilskuddene som han anbefaler, og er mye bedre nå etter noen uker. Så jeg har erfart at både fysisk traume og mugg trigger utmattelsen min ihvertfall.
Det som satte det hele i gang med meg var fjerning av amalgam for mange år siden - altfor mye på for kort tid og helt uten beskyttelse - samt dødsfall i familien, stress med flytting, at jeg solgte hesten min og han som kjøpte henne slaktet henne osv. Jeg visste jo ikke det da, men har skjønt det i ettertid, for han sier fjerning av amalgam også kan være en trigger.

Anonymkode: faaa7...4d1

Skrevet

Jeg var prøvekanin for ei LP-instruktør (hun hadde ME) og fikk dette gratis, ikke at jeg hadde noen desperat behov for dette men av nysgjerrighet (og det var gratis så why not tenkte jeg). På det tidspunktet hadde jeg behov for å gi mer faen mot hva folk eventuelt tenkte om meg og den slags. Og det hjalp jo, vil jeg si. Men på et tidspunkt da jeg tenkte tilbake på den tiden innså jeg at jeg kanskje ga litt vel mye faen, at jeg rett og slett ble emosjonelt blokkert fra tilknytning til folk, og hadde i god stund etterpå problemer med å danne gode relasjoner til nye bekjentskaper. 

Senere har LP hjulpet meg ut av en psykisk traume, der jeg fokuserte på å tenke mer positivt i hverdagen. Her igjen ble jeg veldig ivrig på utdannelsen min og stod i fare for å ikke ta godt nok vare på helsen min pga konstant skolearbeid fra frokost til midnatt (mye ferdigmat og lite fysisk aktivitet).

Så for meg har LP gjort jobben, men problemet mitt var grensesetting/balansegang i forhold til dette verktøyet. En ting er å hjelpe folk ut at psykiske problemer, men en annen ting er å se realiteten og stoppe prosessen når man er på en god plass i livet. Anbefales? Njæsj...

Anonymkode: ca2c4...c23

• Liker 1
Skrevet

Bare humbug. En pengemaskin for dem som driver det. De sensurerer innleggene på RN, historiene er som tatt ut av en religiøs sekt. Hold dere unna og spar pengene. Dette er kynisk utnyttelse av desperate syke og deres pårørende.

Anonymkode: 74b96...6e5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...