Gå til innhold

The lightning process

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forsøkt the lightning process mot utmattelse eller har erfaring fra andre? 

Anonymkode: 6dcb1...b74

Gjest Oktoberkvinnen
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har forsøkt the lightning process mot utmattelse eller har erfaring fra andre? 

ja det er forsøkt. Og tro meg ikke prøv det

Skrevet
Akkurat nå, Oktoberkvinnen skrev:

ja det er forsøkt. Og tro meg ikke prøv det

Hvorfor ikke? 

Gjest Oktoberkvinnen
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? 

hvis du sender meg en pm skal jeg svar deg der, men da etter jobb i kveld

Skrevet

Har en venninne som prøvde det. Betalte 15.000,- for å få høre i 2-3 dager gjennom høyst elendige metoder at hun var skyld i alle sine plager, og at hun måtte skjerpe seg. Hun ble dårligere og fikk tilbakeslag, og måtte bruke 5-6 måneder på å komme seg igjen. I statistikken til LP står hun registrert som om at hun responderte positivt på behandlingen, og fikk bedring av behandlingen. Hvorfor? Jo fordi hun ble tvunget til å rapportere bedring etter kurset. For det var ikke kurset som hadde gjort henne dårligere, det var henne selv og hennes holdninger, ifølge kursholderne. 

Svindel og bedrageri! Noen livnærer seg og tjener rått på andres kriser. 

Hvis du ønsker å endre tankebaner så gjør du det gjennom den offentlige psykiatrien. Gratis (mot egenandel hvis du ikke har frikort). 

Men hverken LP eller psykiatri er kur for utmattelse, med mindre den er psykologisk betinget.
Har du f.eks ME eller Fibromylagi så må du IKKE oppsøke LP. 

Anonymkode: 654e1...452

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har en venninne som prøvde det. Betalte 15.000,- for å få høre i 2-3 dager gjennom høyst elendige metoder at hun var skyld i alle sine plager, og at hun måtte skjerpe seg. Hun ble dårligere og fikk tilbakeslag, og måtte bruke 5-6 måneder på å komme seg igjen. I statistikken til LP står hun registrert som om at hun responderte positivt på behandlingen, og fikk bedring av behandlingen. Hvorfor? Jo fordi hun ble tvunget til å rapportere bedring etter kurset. For det var ikke kurset som hadde gjort henne dårligere, det var henne selv og hennes holdninger, ifølge kursholderne. 

Hvis du ønsker å endre tankebaner så gjør du det gjennom den offentlige psykiatrien. Gratis (mot egenandel hvis du ikke har frikort). 

Men hverken LP eller psykiatri er kur for utmattelse, med mindre den er psykologisk betinget.

Tusen takk for svar. Det var råpris for kun noen dager. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har, og flere har, utdypet i flere andre tråder på KG om LP og hva LP er, hva det innebærer, hva som skjer disse kursdagene og hvordan du som pasient blir hersjet med av arrogante kursledere. Kursledere som putter din kursavgift rett i lomma, uten at du har noe mulighet til å få dette refundert hvis du enten må gi opp eller ikke responderer. 

Du kan lese igjennom hele denne tråden: 

• Liker 4
Skrevet

Alt jeg har hørt om det er fælt! Skikkelig mindfuck, der de bryter deg ned og får deg til  å tenke at hvis du ikke klarer å tenke deg frisk, gjør du det ikke hardt nok, du vil det ikke nok. Det er bare du som kan bestemme over deg selv og hva du vil få til. Klarer du ikke å tenke deg frist er det bare din feil. Folk har blitt deprimert og tatt livet sitt av sånt!

Jeg har selv vært utbrent i mange år, det som gjorde meg frisk var å hvile og hvile og hvile. 3 år fullstendig hvile.

Anonymkode: 6bff7...61c

• Liker 8
Skrevet

Jeg kjenner flere som har prøvd og samtligere ble dårligere etterpå. Noen veldig mye dårligere. En av dem er død.

Visste du forresten at han som styrer hele LP-konseptet kurerer (eller "kurerer" som jeg ville sagt) MS og homofili på nøyaktig samme måte med nøyaktig like kurs? Det sier kanskje noe om seriøsiteten. For ordens skyld vet jeg at de norske kurslederne ikke gjør det, det ville jo vært veldig lite forretningsmessig lurt her i Norge. Men ME-pasienter er det lov å herse så mye man vil med her i landet også!

Anonymkode: 47f49...fd0

• Liker 7
Skrevet

Hva kjennetegner de som har tatt kurset, og mener at det har effekt? Har de ikke ME i utgangspunktet?

Skrevet
1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Hva kjennetegner de som har tatt kurset, og mener at det har effekt? Har de ikke ME i utgangspunktet?

Ikke som norm. LP tar inn alle pasienter, enten dem har MS, fibro, ME, psykologiske lidelser eller uansett. 

Hva som betyr noe for LP-instruktørene når dem selekterer pasienter, er at dem a) må betale med glede, b) er unormalt motivert til forandring, c) ikke stiller spørsmålstegn ved behandlingen eller utfordrer instruktørene, og d) må være villig til å skylde på seg selv uansett hva man lider av og hvordan resultatet blir. 

Men at dem treffer på så mange ME-pasienter er fordi dette er den enkleste gruppen å få tak i. Dem er desperate etter hjelp og er villige til å gi hva som helst. Derfor har LP reklamert sine tjenester mye rundt ME, og har attpåtil fått norske dabloider som Dagbladet og VG til å dele suksesshistorier om LP og ME, som igjen har gitt LP mye gratis (hvis LP faktisk ikke har betalt for det?) reklame med vanvittig god spredning i befolkningen. 

• Liker 10
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for dette! Jeg har selv ME, og man begynner jo å lure på alt som kan hjelpe.

Dette høres helt forferdelig ut for venninnen din, og for min egen helse tror jeg at jeg hadde reagert likt. Jeg har ikke tenkt meg selv syk, takk som byr... Det er ikke psyken min som er problemet, og ikke tankesettet mitt :) Hilsen superpositiv optimistisk person som har blitt kronisk syk. 

Anonymkode: 83507...c73

• Liker 2
Skrevet

Har prøvd det. Hjalp ikke. Ren svindel og kvakksalveri. 

Anonymkode: 31651...4d9

• Liker 5
Skrevet

Jeg vet ingenting on kurset, men en venninne hadde ME-diagnosen i midten av tenårene, og hun ble bedre av LP. I dag er hun helt frisk, men om hun faktisk hadde ME eller om utmattelsen var psykologisk er jeg noe usikker på. 

Anonymkode: 163e5...891

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ingenting on kurset, men en venninne hadde ME-diagnosen i midten av tenårene, og hun ble bedre av LP. I dag er hun helt frisk, men om hun faktisk hadde ME eller om utmattelsen var psykologisk er jeg noe usikker på. 

Anonymkode: 163e5...891

LP kan i noen ekstremt få tilfeller gi placeboeffekt. Som oftest midlertidig, og som regel aller helst RETT etter behandlingen. Og ironisk akkurat da skal deltagerne i kurset rapportere om effekt.

Placeboeffekt skjer under alle behandlingsgrupper, og er noe av det medisinsk sterkeste man kan oppleve. Det skjer i alle diagnoser, uansett hva du har. Og ME er ingen unntak. Det er ikke uten grunn at det er vanskelig å finne ut av hvordan man kan behandle ME, fordi placebo "fucker" resultatene. I medisinske fase 3 studier med dobbelblindet placebobehandling er det ikke uvanlig å finne en tidvis høy tilfriskningsprosent i placebogruppen. Dette skjer i mange sykdommer. Er kropp og sinn bevisst og ubevisst så gjennomsyret i troen på at nå blir man frisk, så kan man knekke selv kreftsykdom, hvor kroppen og immunforsvaret overkompenserer "behandlingsformen" og derfor behandler kroppen selv. Det er faktisk dokumentert. 

ME er vel den gruppen med mest placebo også, fordi pasientgruppen eksperimenterer noe voldsomt i fraværet av offentlig hjelp. Noen få blir frisk av kostholdsomlegging, noen få av papayatilskudd, noen få av LDN, noen få av oksygenbehandling, noen få av saltvannsløsninger, noen få av å lukte på eksentriske oljer, noen få av kognitiv terapi, noen få av hydroterapi, noen få av aktivitetstilpasset trening, noen få av vitamintilskudd, noen få av LP...... uten at det er noe sammenheng med noe her...... Mens den store gruppen ME-pasienter ikke reagerer på noe eller reagerer negativt på det jeg skrev ovenfor. Velkommen til placeboverdenen, derfor finne man eksempler på pasienter som har respondert positivt på LP. Men det er det lille unntaket, ikke regelen! LP har ingen dokumentert effekt mot ME. ME-foreningen fraråder ME-pasienter å oppsøke LP fordi den store majoritet ME-pasienter reagerer ikke eller dårlig på behandlingen. Og noen så dårlig at dem får tilbakeslag og blir sengeliggende i måneder eller år. 

Det er derfor viktig å få fram at LP er et høyst risikospill med ditt eget liv. Sjansen for at du reagerer positivt er marginal. Det er snakk om flaks. LP er som å tippe lotto. Noen få vinner mye, noen vinner litt, mens flesteparten taper. Ikke gamble med livet!

Det er også, dessverre, slik du poengterer, mye feildiagnoseringer i ME-gruppen. Men også motsatt feildiagnosering, altså hvor pasienter har fått f.eks Fibromyalgi, smertelidelser eller psykiske diagnoser, men så har dem faktisk ME. 

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også, dessverre, slik du poengterer, mye feildiagnoseringer i ME-gruppen. Men også motsatt feildiagnosering, altså hvor pasienter har fått f.eks Fibromyalgi, smertelidelser eller psykiske diagnoser, men så har dem faktisk ME. 

Fortsettelse... 

.... Det er derfor vanskelig å ta suksesshistorier fra enkeltpersoner på alvor. Selv om noen er svært påståelige, og noen havner i tabloider som VG og Dagbladet med vanvittige flotte solskinnshistorier der dem bare mååååå fortelle om hvor flink dem har vært, og hva dem gjorde som måtte til. Som oftest kun LP-deltagere og pasienter som har blitt frisk gjennom psykiatrien.

Er ikke engang sikkert at dem var ME-syk.....

Men du hører aldri om alle dem som ble dårligere. Aldri. Og du hører aldri andre solskinnshistorier. Kun LP og psykiatri. Alltid. 

Biased. 

• Liker 6
Skrevet

Her var det mange negative innlegg fra ME-folket.. 😛 TS, søk på Recovery Norge så finner du mange historier om tidligere ME-pasienter som er blitt friske av LP. 

Anonymkode: 9ecde...3e9

• Liker 4
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mange negative innlegg fra ME-folket.. 😛 TS, søk på Recovery Norge så finner du mange historier om tidligere ME-pasienter som er blitt friske av LP. 

Anonymkode: 9ecde...3e9

Historier som forteller kun fra én side, nemlig fåtallet av suksesshistoriene. Hvor på siden finner jeg historier med negative erfaringer? Du vet jo helt klart at det er mange av dem også.... Men neida, kun historier som er ment til å reklamere. Disse få historiene som er der, er dem kanskje kjøpt og betalt? Er dem reelle? Er dem troverdige? Er dem plantet der med en hensikt, altså selge produktet? 

• Liker 7
Skrevet

Jeg kjenner, og kjenner til flere som har blitt bedre og friske fra ME med Medical Medium. Det kan høres ut som tull og humbug, men når man setter seg inn i det så er det ikke det. Ifølge han er det helt konkrete årsaker til ME, og det handler om virus som går under radaren til legene, og giftstoffer i kroppen, som tungmetaller. Man renser ut disse og tar knekken på virusene, dermed tar man bort selve årsaken. Men noen quick fix er det ikke. Han sier også at tanker og følelser er ikke årsaken til fysiske sykdommer, men adrenalinet som blir frigjort når man konstant bekymrer seg, er sint og tenker negativt, kan mate virusene og dermed ikke gjøre tilstanden noe bedre. Han er ekstremt opptatt av å ikke legge skylden på de som har ME. Det å høre at man har "tenkt seg syk" er både en uriktig og en slem beskjed å få, og man får det gjerne fra folk som er friske.

Anonymkode: faaa7...4d1

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner, og kjenner til flere som har blitt bedre og friske fra ME med Medical Medium. Det kan høres ut som tull og humbug, men når man setter seg inn i det så er det ikke det. Ifølge han er det helt konkrete årsaker til ME, og det handler om virus som går under radaren til legene, og giftstoffer i kroppen, som tungmetaller. Man renser ut disse og tar knekken på virusene, dermed tar man bort selve årsaken. Men noen quick fix er det ikke. Han sier også at tanker og følelser er ikke årsaken til fysiske sykdommer, men adrenalinet som blir frigjort når man konstant bekymrer seg, er sint og tenker negativt, kan mate virusene og dermed ikke gjøre tilstanden noe bedre. Han er ekstremt opptatt av å ikke legge skylden på de som har ME. Det å høre at man har "tenkt seg syk" er både en uriktig og en slem beskjed å få, og man får det gjerne fra folk som er friske.

Anonymkode: faaa7...4d1

Jeg er veldig spent på å høre hvordan man fjerner tungmetaller fra kroppen. 

Hilsen ei med mastergrad i tungmetaller. 

Anonymkode: 99b2b...a76

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...