AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Bor i et veldig gammelt bygg med fire leiligheter. Ingen lydisolering. Under meg bor det et pensjonert par, ved siden av dem en mann, og ved siden av meg i 2. etg. en somalier med kona si. Greia er at de ikke har jobb, så de lever nokså annerledes enn meg og andre her. Om natten støyer de noe, ikke musikk og slik men mye høyt prating og skravling. I tillegg får de ofte gjester på kvelden som ikke drar før rundt midnatt, og noen ganger etter det. Disse bråker også med mye skravling i trappa mens de går ut, og slenging av dører. Jeg og paret under meg har sagt til dem at de må roe seg ned og vise litt hensyn, men det hjelper ikke. Enten så bryr de seg ikke eller så er kulturen deres bare slik. Har også nevnt det til utleieren et par ganger, men hun har ikke foretatt seg noe. Så hva mer kan jeg gjøre? Må jeg bare finne meg i det at folk "lever sine liv" og bli vekt 2 på natta av høylytt prating, inntil jeg klarer å finne meg et annet bosted? Eller skal jeg bare sette på musikk og skru opp subwooferen nå mens de sover, kanskje de ser hvor lytt det faktisk er her? Anonymkode: 1e8ae...90c 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Å spille musikk etter kl. 07 er innafor, så det er bare å sette i gang. Anonymkode: 09d85...2cd 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Eller skal jeg bare sette på musikk og skru opp subwooferen nå mens de sover, kanskje de ser hvor lytt det faktisk er her? Hva med de andre naboene da? Anonymkode: 15400...8ee 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Ja...kanskje de ikke lenger husker at det er så lytt fordi du tar hensyn? Jeg er for å minne dem på det! 😄 Man skal forresten ikke "tåle" at det bråkes kl 2 på natta, de har ikke noen rett til det, men man kan ringe politi for det på natta (ikke på de men de på deg med subwoofen så ikke gjør det på natta) Anonymkode: db25e...a05 2
amz Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Huff det er ikke bra, det er dårlige manerer. Det er virkelig en gave å ha gode naboer, det vet jeg alt om. Jeg har en kamerat som leide ut en leilighet til noen utledninger. Når de skrev under kontrakten så skulle det kun være for 2 personer eller noe. Men det viste seg jo at det var flere som bodde i den leiligheten. De jobbet i skift, så det ene skiftet dro så kom det andre skiftet. Det var jo ikke greit. Det han gjorde, han visste at det skiftet som kom tidlig på moraen etter nattjobbing ville sove. Så han begynte å støvsuge og jobbe på i huset. Etter en stund sa de under, vi skal flytte bare ikke hold oss våkne.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Ingen gode råd, men har vært naboer med somaliske tidligere... Jeg endte med å flytte😞 Anonymkode: e959a...178 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med de andre naboene da? Anonymkode: 15400...8ee Det er nettopp dét. Tenker at bassen høres veldig godt, fordi jeg hørte dem i helga spille musikk, så jeg vil egentlig ikke spille høyt musikk pga. paret under meg. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Kan utleieren få dem kastet ut hvis vi andre fortsetter å klage? De har nylig flyttet inn her, 2 mnd. siden. Anonymkode: 1e8ae...90c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 Vi hadde en bråkete, aggressiv, alkoholisert pensjonist som nabo. Vi forsøkte å si ifra og å ta igjen, men det skapte bare mer konflikt. Vi flyttet. Anonymkode: b7e76...e2e 1
Nerine_ Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg ville heller, av hensyn til de andre naboene, mast mer på utleier. Evnt snakket med de andre naboene, og "advart" før du setter i gang med demonstrasjonen din. Så ikke du også blir tatt for å være hensynsløs🙂 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 Snakk med er andre naboene og hør hva de synes om planen. Ville også fått de med på å mase på utleier. Anonymkode: e9184...d3d 1
Honey Dew Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 Vil du virkelig få alle naboene mot deg? Ta heller kontakt med styret.
AnonymBrukern Skrevet 6. oktober 2020 #12 Skrevet 6. oktober 2020 De har jo forsovet lov til å bråke frem til kl 23. Men hvis de er oppe så sent som du sier betyr det at de sover godt når alle andre våkner. Da kan du skru på musikk høyt. Det gjør jeg. Har en nabo over oss som går med heler inne hele natten lang, er oppe til kl 4 om morgen og krangler med mannen, de løper trapper og slenger med postkasser. Så når jeg våkner kl 8 så setter jeg på musikk i full guffe. Da er alle andre på jobb uansett og de er de eneste som blir forstyrret 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #13 Skrevet 6. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk med er andre naboene og hør hva de synes om planen. Ville også fått de med på å mase på utleier. Anonymkode: e9184...d3d Japp ! Dere må stå samlet. Både ovenfor nabo, og utleier. Forlang at det blir gjort noe. Hjelper ikke det, så truer dere med å holde tilbake husleie til det blir gjort noe. F... så klart at du/dere ikke skal finne dere i sånt. Når man betaler leie for å bo, har man krav på normale boforhold. Kontakt evt. Leieboerforeningen. Anonymkode: 7d419...fad 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #14 Skrevet 6. oktober 2020 Vi hadde en forferdelig nabo som bråkte noe fælt hver gang barna lagde minste lyd som å le midt i en lek. Vi flyttet derfra fordi jeg ikke orker å forholde meg til psykopater som hater barn og ikke tåler barns lyder, men skulle gjerne ønsket det var en somalisk familie med mange barn som flyttet inn for å hevne meg på ham. Anonymkode: 0528a...0ca
Example Skrevet 7. oktober 2020 #15 Skrevet 7. oktober 2020 Viktig å skille mellom bråk når det skal være stille og utenfor denne tiden. Hvis dere bor i et dårlig isolert hus, så blir det gjerne sånn at alle normale lyder blir støy. Jeg har sett begge ender av dette selv som leitaker i studietiden, både folk som fester og bråker langt utover natten, men også naboer som klager på støy om man går på do om natten. Jeg tenker at man må tåle noe, men ikke støy. Hvis det blir for ille, og du allerede har pratet med naboene under og det er en felles irritasjon, kanskje dere sammen kan ta litt igjen for å vise de hvor lytt det er. Kan godt være det pensjonistparet under dere er våkne klokken 7 når du setter på musikken din uansett, men det er neppe de arbeidsledige natteravnene over..
MorTil2 Skrevet 7. oktober 2020 #16 Skrevet 7. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde en forferdelig nabo som bråkte noe fælt hver gang barna lagde minste lyd som å le midt i en lek. Vi flyttet derfra fordi jeg ikke orker å forholde meg til psykopater som hater barn og ikke tåler barns lyder, men skulle gjerne ønsket det var en somalisk familie med mange barn som flyttet inn for å hevne meg på ham. Anonymkode: 0528a...0ca Og dere meldte det ikke til barnevernet som en bekymringsmelding? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå