AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Planeten dør. Pandemi. Flere og flere ekstremister på høyre og venstre siden. Flyktninger og rasisme. De rike får mer og mer makt og resten blir fattigere og fattigere. Mennesker har aldri vært så deprimerte og usikre. Hva er vitsen med å prøve å bli noe? Putte barn inn i denne verden? Så vidt jeg klarer å dra meg opp for å gå på jobb. Alt virker så meningsløst. Fuck det her. Anonymkode: f0b5e...6a7
Tatja Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Planeten dør. Pandemi. Flere og flere ekstremister på høyre og venstre siden. Flyktninger og rasisme. De rike får mer og mer makt og resten blir fattigere og fattigere. Mennesker har aldri vært så deprimerte og usikre. Hva er vitsen med å prøve å bli noe? Putte barn inn i denne verden? Så vidt jeg klarer å dra meg opp for å gå på jobb. Alt virker så meningsløst. Fuck det her. Anonymkode: f0b5e...6a7 Du sier noe. Jeg går rundt med samme tankene, alt virker så meningsløst. Jeg hadde vel gitt mer faen og levd i nuet, hvis det ikke var for at jeg har satt 2 barn til verden. De er 10 og 14. Jeg er dypt bekymret for deres fremtid. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Samme her. Har gudskjelov ikke satt barn til verden, og håper egentlig på noen skikkelige pandemier til slik at verden får tynnet ut befolkningen. Jeg er sliten, og ser egentlig mest fram til at jeg får slippe denne galskapen verden har blitt. Anonymkode: 3d790...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Planeten dør. Pandemi. Flere og flere ekstremister på høyre og venstre siden. Flyktninger og rasisme. De rike får mer og mer makt og resten blir fattigere og fattigere. Mennesker har aldri vært så deprimerte og usikre. Hva er vitsen med å prøve å bli noe? Putte barn inn i denne verden? Så vidt jeg klarer å dra meg opp for å gå på jobb. Alt virker så meningsløst. Fuck det her. Anonymkode: f0b5e...6a7 Lett og tenke sånn ja! Tror det ligger mye i hvordan media framstiller ting å at vi blir "bombadert" med negative ting hele dagen på mobil, tv, radio, aviser osv. Før var det å mye elendighet, bare ikke like synlig? Er i 20årene, så det er bare en teori. Men en viktig ting, husk å stem med valg! Det beste du kan gjøre for å få endret på ting Anonymkode: bad53...495 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Men; planeten dør ikke. Planeten vil overleve noen milliarder år til. Antageligvis ikke med mennesker og det dyrelivet vi kjenner til i dag, men nye arter vil komme til. Det har vært mange verdensomspennende kriser gjennom årene, men planeten har alltid levd videre. Anonymkode: 3d790...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Planeten dør. Pandemi. Flere og flere ekstremister på høyre og venstre siden. Flyktninger og rasisme. De rike får mer og mer makt og resten blir fattigere og fattigere. Mennesker har aldri vært så deprimerte og usikre. Hva er vitsen med å prøve å bli noe? Putte barn inn i denne verden? Så vidt jeg klarer å dra meg opp for å gå på jobb. Alt virker så meningsløst. Fuck det her. Anonymkode: f0b5e...6a7 Det kan av og til virke som det er slik du sier. Vi har definitivt klimautfordringer i verden. Det foregår en masseutryddelse av dyr. Polarisering. etc. Men alt er ikke negativt heller. Det er feil det du skriver at vi blir fattigere. Det er langt færre fattige i verden nå enn for 20-30 år siden. Flere barn får utdannelse og det har heller aldri vært så fredelig i verden slik det er i dag. Problemet er media og sosiale medier som gir oss et kontinuerlig innblikk i fæle ting som skjer selv om det kan være et forvrengt bilde av sannheten. Anonymkode: 9102f...7f6 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Enig med deg, mange tenker nok det samme. Hva er vitsen? Du må se meningen selv, i livet. Gjøre noe du liker å drive med hver dag, leve NÅ. Fordi man lever ikke i fremtiden. Selv lever jeg NÅ, driter litt mer i hva andre gjør. Driter mer i livet, gir mer faen. Synes det hjelper. Fremtiden er stygg, kapitalismen vises også nå. Hvor ille det er blitt i arbeidslivet, de på bunnen i et firma er ikke verdt en dritt. Skal tjene minst mulig, mens de på toppen skal håve inn milliarder. Stort klasseskille, selv i norge er det stort. Staten godtar bemanningsbyråer som dreper markedet, til slutt har ingen fast jobb. Se på usa og storbritannia. Helt ødelagt. Innvandringen har også ødelagt mange land i europa, se bare på vårt naboland. Helt ødelagt. Så glad jeg ikke har barn, de som føder barn i dag må være helt tankeløse. Anonymkode: 93b6d...7dd 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 Vi torturerer dyr i torturkammer. ( Dyreforsøk) hva slags monstre er vi. Jeg spyr. Forurenser. Egoismen rår. Mishandler dyr. Vi fortjener å dø ut. Vi er svin. Anonymkode: 614e4...465
Dillan Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 Du kan jo begynne med deg selv, hva med å gjøre livet bedre? Joda, vi har utfordringet. Men sånn har det faktisk alltid vært. Syns du synd på planeten? Så ta litt ansvar, gjør en innsats. Hvis alle tenker at det hjelper ikke om jeg bidrar , så skjer jo ingenting! Bruk handlenett, gjør forbruket smartere, sorter søppelet, ikke kast plast i havet, begrens flyturene og så videre. Pandemi, joda, men du kan kanskje være med på å stoppe smitten ved å følge rådene fra myndighetene, og huske hvordan vi vasker hender og holder avstand. Kjekt å kunne ellers også. Kaldt og grusomt samfunn, hva bidrar du med? Et smil til en fremmed kan faktisk gjøre en stor forskjell. Du kan sikkert finne på mange måter å bidra positivt, du trenger ikke å redde hele verden, men kanskje du kan være litt hyggelig med de rundt deg? Og til sist, prøv å legg merke til alt det positive rundt deg. Du finner ganske mye hvis du går inn for det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så glad jeg ikke har barn, de som føder barn i dag må være helt tankeløse. Anonymkode: 93b6d...7dd Så du ønsker at menneskeheten skal dø ut? Anonymkode: 9102f...7f6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Planeten dør. Pandemi. Flere og flere ekstremister på høyre og venstre siden. Flyktninger og rasisme. De rike får mer og mer makt og resten blir fattigere og fattigere. Mennesker har aldri vært så deprimerte og usikre. Hva er vitsen med å prøve å bli noe? Putte barn inn i denne verden? Så vidt jeg klarer å dra meg opp for å gå på jobb. Alt virker så meningsløst. Fuck det her. Anonymkode: f0b5e...6a7 Ironisk nok, ts, så er mennesket så lykkelige og har så god levestandard som vi aldri har hatt før. Det er mulig at våre forfedre, samlerne og jaktfolket levde lykkelig (når de ikke døde som fluer av sykdom, selvsagt). Men myten om en før-tidig eden er nettopp det: en myte. En løgn. Nå er bedre en noensinne. Blir de neste 100 årene bedre enn noensinne? Hvem vet. Men uansett hvor forferdelig grusom fremtiden blir er det lite sannsynlig at det kan bli verre enn under den mørke middelalder, når europeere flest døde av ekstem kristendom. Anonymkode: 49b0e...e9f 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #12 Skrevet 6. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du ønsker at menneskeheten skal dø ut? Anonymkode: 9102f...7f6 Ikke den du siterer, men ja - det må jo absolutt være en fordel. Anonymkode: 3d790...2fb 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #13 Skrevet 6. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du ønsker at menneskeheten skal dø ut? Anonymkode: 9102f...7f6 Menneskeheten, som alle andre dyr, er på kloden en kort og flyktig periode. Så dør vi ut, ja. Hva mener du er alternativet? Anonymkode: 49b0e...e9f 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #14 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier! Sånne tanker har jeg ofte! Men jeg hørte en dame fra Amnesty på radioen for noen måneder siden. Da sa hun at det kan virke som ting er verre enn noengang, men det er faktisk bedre enn det har vært. I det store bildet går verden fremover hele tiden. Forskjellen nå er at vi får alt servert rett i fjeset absolutt hele tiden. Vi får ingen pauser fra de dårlige nyhetene, i motsetning til før hvor de måtte vente til kvelden og ellers kunne tenke på helt dagligdagse ting. Anonymkode: b053c...aec 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #15 Skrevet 6. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Menneskeheten, som alle andre dyr, er på kloden en kort og flyktig periode. Så dør vi ut, ja. Hva mener du er alternativet? Anonymkode: 49b0e...e9f Jeg siterte en som skrev at de som føder barn i dag må være tankeløse. Dvs at om vi følger hans/hennes tankegang så burde ingen født barn. Da ville menneskeheten dø ut. Og så lurer jeg på om det er det han ønsker. Anonymkode: 9102f...7f6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #16 Skrevet 6. oktober 2020 Men hva gjør dere med det selv? Ja alt virker håpløst og det er lett å tro at en person ikke kan gjøre en forskjell, men tenk litt på dette: Er du selv villig til å bli veganer og fly mindre (eller ikke i det hele tatt)? Er du flink til å se og ta vare på de som ofte faller utenfor? https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/veganism-environmental-impact-planet-reduced-plant-based-diet-humans-study-a8378631.html ..det er langt mer frustrerende å prøve og gjøre det beste du kan men så observerer du stadig at alle rundt deg driter i det og gjør narr av deg for at du prøver å gjøre noe selv. Anonymkode: 354f2...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #17 Skrevet 6. oktober 2020 Som andre har sagt, verden har aldri hatt det bedre. Kanskje ikke når det kommer til klimautfordringene, men alt annet.. krig, fattigdom, ekstremisme, forskjell på fattig og rik... Og her har vi det bedre enn de aller fleste. Du har jo virkelig vunnet i lotto som ble født i Norge på denne tiden. Anonymkode: a51f5...73e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #18 Skrevet 6. oktober 2020 Mennesket har aldri hatt det så bra noen gang i historien. Det der dramagreine der er medieskapt og historieløst. Les en historiebok eller to, du. Anonymkode: cfc1c...4b5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #19 Skrevet 6. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du ønsker at menneskeheten skal dø ut? Anonymkode: 9102f...7f6 Reduseres med minst 50%, så dø ut etterhvert. Fordi det er jo ikke noe poeng i at vi skal være her, se på hvordan vi lever. Livet i dag: Man jager etter penger, rikdom og materialisme. Er det som er basen i livet. Livet og tiden din måles i penger, det evige jaget. Skjermen har også ødelagt mennesket. Før: vi var jegere, jaktet på maten. Levde av naturen. Så la dyra ta over, naturen styrer seg selv. Anonymkode: 93b6d...7dd 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #20 Skrevet 6. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg siterte en som skrev at de som føder barn i dag må være tankeløse. Dvs at om vi følger hans/hennes tankegang så burde ingen født barn. Da ville menneskeheten dø ut. Og så lurer jeg på om det er det han ønsker. Anonymkode: 9102f...7f6 Det har jo 0 å bety for noen som helst om menneskeheten dør ut. Vi dauer uansett. Anonymkode: 4063f...5d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå