AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Hvilken utdannelse ville du valgt og hvorfor? Jeg er opptatt av sikker jobb. Lik interesse for begge felt, bare på forskjellige måter. Anonymkode: 785af...447
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 IT er nok en langt lettere bransje med tanke på å få seg jobb. Det er skrikende mangel der. Men, så må du tenke på hvilken arbeidshverdag du vil ha. Mange it-jobber er godt fleksible, men så er det også den bransjen hvor man oftest blir presset til overtid.. (det har jeg aldri opplevd, men de som jobber i drift har det ikke lett..). Moren min er spesialpedagog, og hun har lite fleksibilitet. Ikke fleksitid, o.l. Anonymkode: 4b692...492
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 IT, definitivt. Jeg er ganske sikker på at du kommer til å få høyere lønn der. Der bør du også være smart, og satse på stillinger innenfor den private sektoren tidlig i yrkeskarrieren. Skal sies at du bør nok være ganske nysgjerrig og lidenskapelig opptatt av IT om du skal bli ordentlig god. Men hva innenfor IT er det du tenker på? Anonymkode: 658f0...863
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: IT, definitivt. Jeg er ganske sikker på at du kommer til å få høyere lønn der. Der bør du også være smart, og satse på stillinger innenfor den private sektoren tidlig i yrkeskarrieren. Skal sies at du bør nok være ganske nysgjerrig og lidenskapelig opptatt av IT om du skal bli ordentlig god. Men hva innenfor IT er det du tenker på? Anonymkode: 658f0...863 Først og fremst frontend utvikling, er det jeg har mest kjennskap til. Dessuten er jeg ganske visuell av meg, sånn sett Synes også interaksjonsdesign virker spennende. Men så klart, kan jo være det er helt andre ting jeg "faller for" om jeg starter på en grad. Virker som du har peiling, hva tenker du? Anonymkode: 785af...447
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg begynte akkurat på IT. Kan ikke svare på hvordan jobbhverdagen er, men studiet er veldig spennende! Elsker det Anonymkode: 65799...c30
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: IT er nok en langt lettere bransje med tanke på å få seg jobb. Det er skrikende mangel der. Men, så må du tenke på hvilken arbeidshverdag du vil ha. Mange it-jobber er godt fleksible, men så er det også den bransjen hvor man oftest blir presset til overtid.. (det har jeg aldri opplevd, men de som jobber i drift har det ikke lett..). Moren min er spesialpedagog, og hun har lite fleksibilitet. Ikke fleksitid, o.l. Anonymkode: 4b692...492 Vel. Det er flere grupper enn drift. Systemutviklere, driftere osv. kan regne med opptil 100 timers arbeidsuker i IT bransjen. Det er noe man må brenne for og ha veldig lyst til, for jobben blir livet. Anonymkode: 6061a...26b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå