AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Hvor mye snakker barna deres mellom 1,5 og 2 år. Skriv antall måneder barna er (siden det er ganske stor forskjell på 1,5 og 2 år i denne sammenhengen) Anonymkode: 4d1bf...c2a
Gjest BethD Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 (endret) Hun har bare noen få ord enda. 18 mnd. hun sier bæ,hei,hade,pappa avogtil,sko,tittei. Men det meste er lyder og håndbevegelser enda peker på det hun vil ha med en lyd, lager dyrelyder etc. Lue er feks en lyd med håndbevegelse på hodet Endret 6. oktober 2020 av BethD
Mango Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 22 mnd, sier: mamma, pappa, hade, hei, banan(nan), borte, pupp, nam, se, der + div. Dyre/ motorlyder.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 (Ka)nin, (ba)nan, i(s), mamma, pappa, nei, ja, (s)ko, og diverse dyrelyder. Hun blir to år i desember. Anonymkode: 8987a...c39
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 20 mnd mamma, pappa, bæ, mø, ja, nei, dererdu, der, se , vovv, ball, au, Anonymkode: 3d555...5de
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 21 måneder. Hadde en nedskrevet liste på ca 60 ord da vi var på 15 månederskontrollen. Stadig nye ord nå. Alt fra mamma, farmor og badekar til krokodille, barnehage og gravemaskin. Har ganske god kontroll på de fleste daglige matretter, ting h*n liker å se på, og de fleste kjøretøy. Setter også sammen setninger på opptil 6-7 ord. Har vært tidlig ute med språk osv, men desto senere med grovmotorikk og det å gå og sånn 😅 Anonymkode: fdec8...72f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Min var tidlig ute med språket og senere med motorikken. Han snakket i setninger før han kunne gå (brukte setninger ved 15 måneder, begynte å gå ved 17 måneder). Ved 18 måneder brukte han setninger av typen "mann med hatt kjører grønn traktor" og kunne rundt 200 ord. Da mistet jeg tellingen 😛 Anonymkode: 409c7...8cc
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 Min er 2 år og først nå begynner språket å løsne. Han setter sammen 2 og 3 ord. Ordforrådet begynner å bli større. R-lyder uttales selvfølgelig som J enda og generelt er ikke alle ord 100% korrekt uttalt. Han sier: mamma, pappa, hei, hade, hallo, ferdig, sitte, stå, nei, ja, vann, rød, lilla, blå, gul, rosa, brun, mummi(trollet), tiss, bæsj, natta, ut, tur, min, din, mø, bæ, lille, lam, and, is, fly osv. Han synger setningen «bæ bæ lille lam», setter sammen ord som «en til vann», «nei stå», «nei min!» osv. Det skjer MYE fra 2 år altså Anonymkode: a7eec...121
Gjest BethD Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: 21 måneder. Hadde en nedskrevet liste på ca 60 ord da vi var på 15 månederskontrollen. Stadig nye ord nå. Alt fra mamma, farmor og badekar til krokodille, barnehage og gravemaskin. Har ganske god kontroll på de fleste daglige matretter, ting h*n liker å se på, og de fleste kjøretøy. Setter også sammen setninger på opptil 6-7 ord. Har vært tidlig ute med språk osv, men desto senere med grovmotorikk og det å gå og sånn 😅 Anonymkode: fdec8...72f Oiii! Så flink.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 Nå er barnet mitt to år, og prater mye. De første ordene kom ved 10mnd alder. Men de første setningene kom rundt 18mnd, type: "Pus sitter oppå stolen", "Meg ut å leke", "Meg ferdig spise", "Mamma gir meg mye fart". Men h*n har vært tregere på andre områder, og kan f.eks ikke kle på seg selv enda🤓 ser at det er stor variasjon blant barna i bhg, alle har sine styrker på hvert sitt område Anonymkode: 2637b...3fc
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 Det er stor variasjon i den alderen. Vår snakket i lange setninger før hun var 2, begynte å si noen ord ved 10 mnd. og sette sammen ord ved 16 mnd. Men nå som hun er 2,5 ser jeg at språket har løsnet i en voldsom fart hos mange av de som bare sa noen få ord da vi var kommet ut av tellingen. Den jevnaldrende venninnen hennes som sa sine første ord et halvt år senere, snakker like mye og rent nå. De ender opp på omtrent samme sted etter hvert. Anonymkode: 400ba...d4d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #12 Skrevet 6. oktober 2020 22 mnd Ord: Se, oi, nei Anonymkode: c18c8...506
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #13 Skrevet 6. oktober 2020 15 mnd. Sier mamma og bæ👍🏼 Anonymkode: 1e8f0...88a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå